Kształcenie nauczycieli wczesnej edukacji .Scenariusze zajęć
Praca zbiorowa
Program SMART
STAN BDB
SPIS TREŚCI
Anna Czubak
Marzenia pedagoga....... 11
Anna Kilan-Lipka
Świat mojej teczki - scenariusz zajęć.............. 19
Dorota Klus-Stańska
Pytania na lekcji - scenariusz zajęć............... 31
Dorota Sipińska
Wartości.......... 37
Stanisława Szuksta
Integracja grupy - scenariusz zajęć............... 47
Elżbieta Wąsowska
Mikronauczanie....................... 51
Ewa Wiśniewska
Klasyfikacja zbiorów - scenariusz zajęć.............. 61
Zawarte w zeszycie scenariusze stanowią, w zamyśle ich autorek, przykłady zrealizowanej praktyki i dlatego w komentarzu ewałuacyjnym umieszczono refleksje po przeprowadzonych konkretnych zajęciach. Zrezygnowałyśmy tu z formułowania ogólników, każdy komentarz do zajęć ma charakter osobisty, gdyż praca typu warsztatowego jest zawsze unikatowym spotkaniem, a nie rutynowo powtórzoną lekcją. Nasze ewaluacje dotyczą sytuacji nazwanych w teorii edukacji zdarzeniami krytycznymi, czyli momentami, gdy w czasie zajęć nauczyciela coś szczególnie zaskakuje, niepokoi, wprawia w zakłopotanie, coś z czym naprędce musi sobie poradzić. Z uwagi na osobisty wymiar każdego scenariusza, zajęcia, nawet prowadzone według identycznego wzorca, nie tylko można, ale należy ewaluować od początku.