KSZTAŁCENIE NAUCZYCIELI MUZYKI.
STAN OBECNY I PERSPEKTYWY
redakcja Jerzy Kurcz
Publikacja jest syntezą wyników badań przeprowadzonych przez Katedrę Badań Muzyczno-Edukacyjnych Akademii Muzycznej w Krakowie w ramach projektu pt. Opracowanie modelu kształcenia nauczycieli muzyki i plastyki – w części dotyczącej Muzyki.
SPIS TREŚCI:
WSTĘP
I. A. Analiza celów i form kształcenia nauczycieli muzyki w systemie wyższych szkół pedagogicznych i uniwersytetów (na podstawie Raportu z badań: A. Białkowski, M. Przychodzińska); B. Analiza efektywności kształcenia muzycznego studentów na kierunkach: nauczanie początkowe i wychowanie przedszkolne w wyższych szkołach pedagogicznych i uniwersytetach (na podstawie Raportu z badań: A. Wilk);
II. Analiza celów i form kształcenia nauczycieli muzyki w systemie wyższego szkolnictwa muzycznego (na podstawie Raportu z badań: Z. Konaszkiewicz);
III. Analiza celów i form kształcenia nauczycieli muzyki w systemie kolegiów nauczycielskich (na podstawie Raportu z badań: J. Szymkat);
IV. Analiza modeli kształcenia nauczycieli muzyki w innych krajach (na podstawie Raportu z badań: W. Jankowski);
V. A. Określenie funkcji przedmiotu Muzyka w działalności dydaktyczno-wychowawczej szkoły podstawowej i średniej (na podstawie Raportu z badań: Z. Burowska, A. Wilk), B. Rola multimediów w edukacji muzycznej dzieci i młodzieży szkolnej (na podstawie Raportu z badań: J. Zathey);
VI. Określenie przesłanek psychologicznych i socjologicznych postaw i oczekiwań młodzieży w odniesieniu do muzyki w szkole (na podstawie Raportu z badań: B. Kamińska, M. Manturzewska);
PODSUMOWANIE