Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KSIĘGARNIA INTERNETOWA | Sklep Internetowy | BCM

27-01-2012, 17:32
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Aktualna cena: 3 zł     
Użytkownik 05092
numer aukcji: 2065362561
Miejscowość Łomianki
Wyświetleń: 212   
Koniec: 27-01-2012, 17:32
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Przedmiotem sprzedaży jest działająca księgarnia internetowa.


Technologia

Sklep wykonała firma www.pffshop.pl. Jest to jeden z najbardziej cenionych producentów sklepów w Polsce.

Sklep posiada dożywotnią licencję na użytkowanie systemu.

Dokonaliśmy wielu zmian względem ich standardowego sklepu. Nie jestem w stanie wymienić teraz wszystkich, ale te, które sobie przypominam, to:
  • indywidualna szata graficzna i układ strony
  • synchronizacja z bazą hurtowni
  • zmieniony proces dokonywania zakupu
  • dodanie komentarzy towarów
  • dodanie wyszukiwania zaawansowanego dostosowanego do potrzeb księgarni
  • dodanie pól z produktami polecanymi, nowościami, bestsellerami i promocjami oraz bannera na stronie głównej wszystko ustalane ręcznie z poziomu panela administracyjnego
  • wprowadzenie darmowej przesyłki wraz z licznikiem, ile jeszcze do niej brakuje
  • wprowadzenie faktur pro-forma wysyłanych automatycznie po dokonaniu zamówienia (potrzebne przez współpracę ze szkołami, ale i tak przydatne)
  • wprowadzenie osobnego opisu pozycji przeznaczonych dla bibliotek szkolnych, przy miniaturkach tych towarów wyświetla się również informująca o tym szarfa
Ponadto sklep posiada wszystkie funkcje, jakie wymienia Pffshop, znajdujące się na stronie: http://www.pffshop.pl/strona/funkcje.html

Działanie
Sklep działa w niszy. 90% zamówień pochodziło od szkół, a konkretnie bibliotek szkolnych. Jest to ogromny, a bardzo słabo zauważany rynek.
Działaliśmy od maja 2010 do końca czerwca 2011. Początkowo swoją ofertę kierowaliśmy do wszystkich klientów, również przez ceneo czy allegro, jednak później zdecydowaliśmy skupić się tylko na bibliotekach.
W bazie posiadamy 550 zarejestrowanych użytkowników, w większości szkoły. Newsletter obejmuje maile do wszystkich kontrahentów, czyli maili faktycznie jest wiele więcej.
Odnośnie sprzedaży, to muszę przyznać, że trochę zaniedbaliśmy sprawę. Po początkowym entuzjazmie i rzeczywiście dobrym (jak na wejście na rynek) obrotom, pochłonęły nas studia, inne zajęcia, a w księgarni staliśmy się bierni - realizowaliśmy zamówienia, bez wielkich starań o nowego klienta. Z obliczeń wynikało, że bazując na bibliotekach szkolnych (wraz z okresową reklamą) i poświęcając sklepowi 100% uwagi, taki całkowicie realny przychód to około 3000 zł dziennie. W zasadzie są to mniej więcej 4 zamówienia ze szkół dziennie... Dokładając do tego allegro, ceneo, skąpca, reklamę w jakichś pasażach, czyli klienta indywidualnego (czego my wręcz unikaliśmy), może to być o wiele więcej.
Aktualnie sprzedaż jest zawieszona, na stronie widnieją informacje, że nie realizujemy zamówień, jednak widzę, że klienci cały czas go odwiedzają, piszą maile itp.

Reklama
Dawaliśmy wiele ogłoszeń w miesięczniku "Biblioteka w Szkole" (dociera do ponad 10 000 bibliotek szkolnych miesięcznie) oraz na jego stronie internetowej, dzięki czemu jesteśmy znani prawie każdej bibliotece. Reklamowaliśmy się jako pierwsza księgarnia działająca specjalnie dla bibliotek.

Koszty
Koszt wykonania sklepu, wraz z dodatkami, wyniósł.około 10 000 zł. Nie wliczając grafiki, która stanowi z reguły 20-30% kosztów (robiliśmy ją sami).
Serwer dedykowany (opłacony do maja tego roku), ma wartość ok. 1000 zł.
Koszt ogłoszeń to ponad 10 000 zł.
Cena jest do negocjacji, porównując racjonalne argumenty z obu stron na pewno dojdziemy do porozumienia.

Przyszłość
My oferujemy działający sklep, serwer, bazę klientów, newsletter, projekty identyfikacji wizualnej, projekty ogłoszeń, wizytówek - czyli absolutnie wszystko, czym dysponujemy w związku z księgarnią.
Reszta zależy od Ciebie. Czy chcesz kontynuować działalność pod tą samą nazwą, czy może zmienić nieco szatę graficzną (nie byłoby to problemem ze strony pffshop.pl). Jesteśmy otwarci na pomoc i ułatwienia. Chętnie przekażemy całą wiedzę i doświadczenie, jak dotrzeć do środowiska szkolnego z informacją, że księgarnia działa. Nie będzie to trudne.
Po wielu mailach w tej sprawie informuję, że współpraca z hurtownią nie leży w naszej gestii. Możemy przekazać kontakt, lecz dalsze zasady współpracy należy negocjować indywidualnie.