Jest to książka przygotowana z myślą o osobach pracujących lub mających kontakt z osobami cierpiącymi na chorobę sierocą. Autorka w przystępny sposób tłumaczy, jakie są przyczyny tej choroby, kto jest na nią narażony i jak ją leczyć. Omawia przy tym szeroko wiele zagadnień powiązanych z tą przypadłością, stara się też obalić istniejące i rozpowszechnione mity, na przykład ten, że chorują tylko dzieci z domów dziecka.
W książce znajduje się bogaty spis instytucji, do których mogą zgłaszać się chorzy i ich opiekunowie.
Spis treści:
Co to jest sieroctwo?
Co to jest choroba sieroca?
W jakim wieku występuje choroba sieroca?
Jakie są objawy choroby sierocej?
Jakie są konsekwencje choroby sierocej?
Jak choroba sieroca może utrudniać życie?
Kto powinien prowadzić leczenie choroby sierocej?
Jak leczyć chorobę sierocą?
W jakich instytucjach można szukać pomocy?
Maria Król
Mózgowe porażenie dziecięce autorstwa Marii Król to kolejna pozycja z serii Księga pytań i odpowiedzi. Tytułowe zaburzenie rozwoju autorka próbuje przedstawić w jak najprostszy i najbardziej przystępny dla Czytelnika sposób. Czyni to z perspektywy matki osoby dotkniętej tym rodzajem niepełnosprawności, matki, która przeszła ze swym dzieckiem cały żmudny i trudny proces jego rehabilitacji. Czyni to również z perspektywy lekarza, a więc osoby, dla której nieobca jest strona teoretyczna zagadnienia.
Prezentowana pozycja składa się z siedmiu rozdziałów. W pierwszym Autorka m.in. opisuje uczucia, reakcje, zachowania rodzica dziecka, u którego podejrzewa się uszkodzenie mózgu. Część druga to próba przedstawienia zjawiska od strony teoretycznej, a także sytuacji rodziców po usłyszeniu diagnozy. W rozdziale trzecim Autorka przedstawia „sytuację neurologiczną” uszkodzonego mózgu oraz najlepsze sposoby poprawy jego funkcjonowania. W trzech kolejnych częściach prezentuje najlepsze dostępne sposoby pomocy niepełnosprawnemu dziecku oraz formy instytucjonalne systemu wsparcia dziecka i jego rodziny. Rozdział ostatni zawiera najważniejsze rady Autorki dla rodziców dziecka z mózgowym porażeniem dziecięcym.
Pozycja kierowana jest głównie do rodziców dzieci dotkniętych opisywaną niepełnosprawnością. Skorzystają z niej również nauczyciele, terapeuci, wychowawcy i inne osoby mające do czynienia z mózgowym porażeniem dziecięcym, a także zainteresowane tematem z punktu widzenia laika.
I. Życie przed diagnoząII. Diagnoza i jej konsekwencjeIII. Przed decyzją o wyborze kierunku postępowaniaIV. Uczenie się radzenia sobie w życiuV. System wsparcia osób z mózgowym porażeniem dziecięcym i ich rodzinVI. Aktualnie istniejące w Polsce formy i instytucje wsparcia osób niepełnosprawnych i ich rodzinVII. Porady dla rodziców
Książka ta jest adresowana do rodziców, nauczycieli i terapeutów dzieci z zespołem Aspergera. Zespół Aspergera jest wciąż mało znany, a jego właściwe diagnozowanie stwarza wiele problemów. Wczesne rozpoznanie umożliwia rozpoczęcie właściwej terapii i w konsekwencji daje dziecku szansę na prawidłowe funkcjonowanie. Dlatego tak ważne jest zdobycie wiedzy na temat tego zaburzenia.
Książka podzielona jest na dwie części. W pierwszej znajduje się szczegółowy opis zachowań charakterystycznych dla zespołu Aspergera, dotyczących między innymi zachowań społecznych, mowy, rozwoju intelektualnego i ruchowego oraz szczególnych zainteresowań.
Druga część została poświęcona terapii. Autorki opisują w niej podstawowe techniki stosowane w czasie terapii, wyjaśniają, jak rozwijać mowę i zachowania społeczne dziecka, jak radzić sobie z zachowaniami niepożądanymi. Wymieniają też programy, które mogą być skuteczne w pracy z osobą z zespołem Aspergera.
W aneksach znajdują się kryteria diagnostyczne DSM-IV-TR oraz ICD-10.
Czym jest zespół Aspergera?1. Jak zdiagnozować zespół Aspergera? 2. Jakie zaburzenia ze sfery zachowań społecznych występują u osób z zespołem Aspergera?3. Jak rozwija się mowa u dzieci z zespołem Aspergera?4. Jak przebiega rozwój intelektualny dzieci z zespołem Aspergera?5. Jak przebiega rozwój ruchowy dzieci z zespołem Aspergera?6. Jakie szczególne zainteresowania obserwujemy u dzieci z zespołem Aspergera?7. Jakie zachowania stereotypowe i rutynowe obserwujemy u dzieci z zespołem Aspergera?Jak prowadzić terapię osób z zespołem Aspergera?1. Jakie są podstawowe techniki uczenia stosowane podczas terapii osób z zespołem Aspergera?2. Jak rozwijać zachowania społeczne i mowę dzieci z zespołem Aspergera?3. Jakie konkretne programy można wykorzystać podczas terapii dzieci z zespołem Aspergera?4. Jak radzić sobie z zachowaniamim niepożądanymi?
Elżbieta Maria Minczakiewicz
W tej książce Autorka – znana specjalistka w zakresie problematyki zespołu Downa – porusza kwestie najistotniejsze dla rodziny dziecka z tym zaburzeniem. Zaczyna od wyjaśnienia natury zespołu Downa, omówienia jego typów i przedstawienia historii badań. Potem koncentruje się na funkcjonowaniu dziecka obarczonego omawianym zaburzeniem, jego postrzeganiem samego siebie, relacjach z innymi osobami oraz odczuciach wiążących się z reakcjami tych osób na jego niepełnosprawność. Szczególne miejsce Autorka poświęca sytuacji takiego dziecka w rodzinie. Analizuje wpływ niepełnosprawności na funkcjonowanie rodziny (rodziców, rodzeństwa i dalszych krewnych), poziom ich życia i poczucie wartości. Omawia znaczenie wsparcia społecznego, a także pomocy innych osób (np. sąsiadów, wolontariuszy, specjalistów). Wymieniając trudności wynikające z zaburzenia (np. związane z mową, ruchem, emocjami, komunikacją społeczną), podpowiada jednocześnie, jak je pokonywać. Opisuje wiele metod wspomagających rozwój, np. terapię behawioralną, techniki parateatralne, paluszkowe zabawy, hipoterapię, metodę integracji sensorycznej.
Czytając tę książkę, można się przekonać, że Autorka jest nie tylko specjalistką, ale również wielką przyjaciółką osób z zespołem Downa i ich rodzin. Na każdym kroku podkreśla ich wyjątkowość i wrażliwość. Jest dumna ze swoich kontaktów z tymi osobami, z doświadczeń, jakie dzięki nim zdobywa. Dlatego też z takim zaangażowaniem poświęca się służbie i pomocy rodzinie z dzieckiem z zespołem Downa.
Zabierając się do pisania tej książki, zastanawiałam się nad tym, o czym będę ją pisać, co będzie jej treścią, wszak wydawało mi się, że na temat zespołu Downa wszystko, a może prawie wszystko, zostało już napisane. Dopiero dzięki kilku pytaniom zadanym mi przez osoby z tym zespołem (z którymi od lat utrzymuję kontakty towarzyskie) zorientowałam się i uświadomiłam sobie, iż jestem w błędzie. Okazuje się, iż w sprawach przedmiotowych jest jeszcze wiele do zrobienia. Ogrom problemów osób z zespołem Downa pośrednio ukazali mi także ich rodzice, bez pomocy których niewiele mogłabym zdziałać. To oni, ludzie silni, odważni i zdeterminowani, zaufali mi, ukazując trudne do zrozumienia osobiste przeżycia i doznania, meandry życia z ciążącym na nich bagażem win i wyrzutów sumienia, zawiłe, dziewicze ścieżki niewiedzy, którymi podążać musi niejedna zwyczajna rodzina obdarowana dzieckiem z zespołem Downa.
z Wprowadzenia
masz pytanie zadzwoń:
32 [zasłonięte] 93 lub 32 [zasłonięte] 72
poniedziałek- piątek 8:00-20:00 sobota 8:00-14:00
wysyłka :
1 aukcja lub 1 przedmiot - poczta polska
kilka aukcji lub sztuk wysyłka kurierem
WYSYŁKA ZA GRANICĘ po uprzednim uzgodnieniu kosztów wysyłki wg cennika POCZTY POLSKIEJ dla danego kraju:
http://cennik.poczta-polska.pl/usluga,zagraniczny_paczka_pocztowa.html -
forma płatności przelew
REGULAMIN SKLEPU NA STRONIE O MNIE
kupujesz wypełnij - formularz płacę niezależnie od formy płatności
DANE DO PRZELEWU: P.P.H.U Najbar Mirosław
ul.Batorego 24
43-100 Tychy
ING BANK ŚLĄSKI 92 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]3990023 [zasłonięte] 247368