Pan Gryzak
Tekstylno - plastikowa zabawka o fantazyjnym kształcie bliżej nie określonej postaci i funkcji gryzaka. Dystalne brzegi (rogi) oraz dodatkowe dwa boczne uchwyty zrobione są z dość elastycznego plastiku. Na powierzchni tych elementów wytłoczone są elementy (kółka, trójkąty, gwiazdki), czyniące ich powierzchnię nieco szorstką. Tłoczenia na półokrągłych bocznych elementach są dość wyraziste, ponieważ elementy te pełnią funkcję uchwytów i tak zróżnicowana faktura ma służyć stymulacji dotykowej (jest zbyt szorstka dla dziąseł dziecka).
Główka zawiera wyszyte elementy twarzy: oczy, nos, policzki i buzię oraz nazwę zabawki. Na czubku zabawki wszyta jest czerwona tekstylna pętelka, służąca do zawieszania jej. Zabawka wypełniona jest „kuleczkowatym” tworzywem, a całość relatywnie ciężka, dająca odczucie ciężaru, co dostarcza dodatkowych bodźców kinestetycznych.
Wątpliwości budzi estetyka szwów (a dokładnie ich zakończeń), którymi przymocowane są plastikowe części do korpusu zabawki. W trakcie atestacji uległy one minimalnemu nadpruciu. Z uwagi jednak na podwójne zabezpieczenie (zszycie tkaniny i naszycie plastikowych aplikacji) wydaje się, że nie będzie to stanowiło zagrożenia dla bezpieczeństwa dziecka (małe prawdopodobieństwo dezintegracji zabawki) a jedynie problem estetyczny.
Opis katalogowy zabawki zawiera informację o tym, że dziecko może gryźć zabawkę w celu odreagowania stresów i frustracji. W naszej kulturze taki sposób radzenia sobie z negatywnymi emocjami przez dzieci jest zazwyczaj trudny do zaakceptowania przez rodziców, dlatego raczej będą tę zabawkę wykorzystywać jako gryzak dla ząbkującego dziecka niż jako „gryzaczek dla nerwuska”.
Funkcje zabawki
1. Zróżnicowanie faktur (plusz, plastik) i fantazyjny kształt pozwala na stymulację zmysłu dotyku podczas eksploracji zabawki. Na plastikowych częściach zabawki wytłoczone są różne wzorki, które dodatkowo dają ciekawe wrażenia dotykowe podczas chwytania zabawki i manipulowania nią. Dodatkowo zabawka wypełniona jest „kuleczkowatym” tworzywem, co wzmacnia wrażenia dotykowe.
2. Wypełniające tworzywo jest relatywnie ciężkie (w stosunku do wielkości zabawki), dzięki czemu daje wrażenie ciężaru podczas operowania zabawką, co jest dla dzieci ciekawym i ważnym doświadczeniem kinestetycznym.
3. Ciekawa i bogata kolorystyka oraz zróżnicowanie graficzne (różne kształty i wzory) rozwijają percepcję wzrokową.
4. Manipulowanie zabawką w celu włożenia jej odpowiednich części do buzi rozwija koordynację wzrokowo – ruchową i motorykę małą.
Do każdej z tych zabawek dołączona jest książeczka, płyta DVD Video i CD Audio (w jednym zestawie). Książeczka zawiera krótki opis tych trzech postaci oraz teksty piosenek, które są prezentowane (w wersji video i audio) na płytach. Ilustracje książeczki swoją grafiką i kolorystyką nawiązują do tych postaci i zawierają ich wierne portrety. Płyta audio zawiera 6 utworów muzycznych. Trzy pierwsze to dziecięce piosenki o prostej aranżacji i instrumentarium (dominuje ksylofon i flet) o tekstach opisujących te postaci. Ciekawe jest, że teksty w zależności od formy gramatycznej i podmiotu (rodzaj męski lub żeński, liczba pojedyncza lub mnoga) śpiewa odpowiednia osoba lub grupa osób (dzieci). Teksty o męskich postaciach (Pan Metka i Pan Gryzak) śpiewa głos męski, a o Pani Szeleścik – żeński. Trzy kolejne utwory to instrumentalne wersje tych samych utworów. Płyta DVD zawiera 4 części:
Funkcje płyt Audio i Video
Płyta DVD zawiera wiele ważnych informacji na temat rozwoju psychicznego dziecka, które mogą być dobrym uzupełnieniem wiedzy rodziców.
Wiek użytkownika został prawidłowo określony na 0m+.Zaznaczyć jednak należy, że w przypadku noworodków zabawki te mogą być używane jedynie jako ciekawy bodziec wzrokowy (w tym celu zabawki wyposażone są w zawieszki, żeby umocować je w miejscu dostępnym wzrokowo dziecku). Zgodnie z ich faktycznym przeznaczeniem mogą używać je dzieci od około 5 m.ż. (gdy mogą przyjmować pozycję siedzącą samodzielną lub z podparciem).
GRATIS! osłonka przeciwsłoneczna K's Kids na szybę samochodową