EDUKACYJNE KLOCKI PUZZLE Firmy K's Kids
Zestaw 12 tekstylnych sześcianów, wypełnionych elastycznym tworzywem, dzięki czemu są lekkie i miękkie.
Na każdej ścianie takiego klocka prezentowany jest inny materiał edukacyjny.
Dla łatwiejszej orientacji w materiale każda funkcja jest wyróżniona innym tłem:
Zielone – różne obiekty (np. domek, drzewka, ptaszki) w różnej liczbie (od 1 do 12).
Niebieskie – „puzzl’owy” obrazek przedstawiający Julię, Wayna i psa Patricka, kręcących się na „Diabelskim Młynie” wesołego miasteczka.
Granatowy – ścianki z naszytymi klapkami. Na klapce i pod nią znajdują się obrazki przedstawiające te same obiekty w różnych stanach, np. sweterek robiony na drutach i gotowy, bałwanek cały i roztopiony pod wpływem słońca, szklanka pełna i prawie pusta, jabłko całe i ogryzek.
Paski pomarańczowo – niebieskie – cyfry od 1 do 12.
Czerwony – połówki zwierząt (aligator, owca, panda, wąż, leopard, zebra), które należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby zobaczyć całe zwierzę. Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy zwierząt) w języku angielskim.
Różowy – połówki samochodów (taksówka, wóz policyjny, ciężarówka, autobus szkolny, wóz strażacki i ambulans), które należy ze sobą połączyć (2 klocki razem), żeby zobaczyć całe auto. Dodatkowo umieszczone są napisy (nazwy samochodów) w języku angielskim.
Dodatkowo w zestawie znajduje się 8 tekstylnych różnokolorowych (czerwony, różowy, fioletowy, pomarańczowy, niebieski, zielony, seledynowy, żółty) stożków o podstawie kwadratu („półsześcianów”).
Główne zalety klocków:
1. Zróżnicowanie faktur (płócienna tkanina, plusz) i kształtów (sześciany, trójkąty – „półsześciany”) pozwala na stymulację zmysłu dotyku podczas eksploracji zabawek zestawu.
2. Ciekawa i bogata kolorystyka oraz zróżnicowanie graficzne (różne kształty i wzory) rozwijają percepcję wzrokową.
3. Odchylanie klapki na jednej ze ścianek klocków, pod którą umieszczone są obrazki oraz próby piętrzenia klocków w budowle ćwiczą koordynację wzrokowo – ruchową.
4. Próby dobierania klocków w pary przy układaniu obrazków zwierząt i samochodów, układania „puzz’lowego” obrazka oraz układanie fantazyjnych konstrukcji z klocków, wymaga manipulowania nimi i dopasowywania. Działania te rozwijają motorykę małą i sprawność manualną.
5. Zabawka zawiera też liczne elementy edukacyjne. Uczy rozróżniania:
kształtów,
kolorów,
cyfr i liczb (liczenie na konkretnych obiektach i poznawanie cyfr od 1 do 12),
wizerunków i nazw zwierząt,
wizerunków i nazw samochodów służb społecznych,
zależności pomiędzy obrazkami na i pod klapką na jednej ze ścian klocka (np. wylęganie się piskląt z jajek w gnieździe, występowanie tęczy po deszczu, topnienie bałwanka ze śniegu pod wpływem słońca, szklanka pełna i pusta, jabłko całe i zjedzone, czyli ogryzek).
6. Jeżeli dziecko bawi się zabawką w towarzystwie osoby dorosłej, która nazywa te kształty, kolory i wyjaśnia relacje, będzie ono również rozwijało swój język.