Krzysztof Pijarski: (Po)nowoczesne losy obrazów
(Po)nowoczesne losy obrazów... to pomysł na zebranie w jednej publikacji dwóch obszernych esejów, których przedmiotem są dwie zupełnie odmienne osobowości artystyczne: niemiecki fotograf Thomas Struth, zaliczany do najwybitniejszych przedstawicieli tzw. „szkoły düsseldorfskiej”, która dla fotografii odkryła format i sposób prezentacji malarstwa sztalugowego, oraz Amerykanin Allan Sekula, znany z krytycznego stanowiska wobec obecności fotografii wśród sztuk pięknych, a w swojej praktyce artystycznej czerpiący z jednej strony z tradycji konceptualizmu i krytyki instytucji, z drugiej zaś, z osiągnięć (i klęsk) awangardy klasycznej. Obaj należą do czołówki współczesnych artystów posługujących się medium fotografii. Celem takiego zestawienia jest spojrzenie na skutki przełomu lat 70. i 80., w sztuce, silnie związanego z pojawieniem się postmodernizmu, z dwóch różnych, nawet więcej, z przeciwstawnych perspektyw. Nie chodzi tu jednak o porównanie tego, co nieporównywalne, lecz o odtworzenie swoistego pola sił, w którym toczyła się debata o kształcie sztuki w późnej nowoczesności. Fotografia odegrała w tej debacie kluczową rolę, co więcej - dostarczyła mocnych argumentów obu stronom.
|
Stan | Książka nowa |
Autor | Krzysztof Pijarski |
ISBN | 978 [zasłonięte][zasłonięte]78705 |
Wydawnictwo | PWSFTviT |
Wymiary | 14,8x21 |
Język | Polski |
Rok wydania | 2012 |
Ilość stron | 400 |