Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KRZYSZTOF PENDERECKI -MUZYKA ERY INTERTEKSTUALNEJ

20-01-2014, 19:43
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 44 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 3817909427
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 4   
Koniec: 20-01-2014 03:12:56

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KRZYSZTOF PENDERECKI

MUZYKA ERY INTERREKSTUALNEJ

STUDIA I INTERPRETACJE

 

 

Ewa Siemdaj, Mieczysław Tomaszewski

 

 

W tomie znajdują się materiały z Międzynarodowego Sympozjum Krzysztof Penderecki. Muzyka ery intertekstualnej towarzyszącej Dniom Krzysztofa Pendereckiego zorganizowanym w 70-lecie urodzin kompozytora, 12-14 grudnia 2003 roku w Krakowie przez Akademię Muzyczną, Uniwersytet Jagielloński i Polską Akademię Umiejętności. Polska wersja językowa.

 

SPIS TREŚCI:

Ryszard Nycz, Poetyka intertekstualna: tradycje i perspektywy;

Mieczysław Tomaszewski, Penderecki. Przemiany i punkty węzłowe drogi twórczej;

Krzysztof Bilica, W labiryncie muzyki, w labiryncie życia...;

Teresa Malecka, Krzysztof Penderecki a kultura prawosławia w perspektywie intertekstualnej;

Alicja JARZĘBSKA, Muzyka Pendereckiego a modernizm i postmodernizm;

Andrzej TUCHOWSKI, „Czytalne” a „pisalne” – etyczny kontekst twórczości Krzysztofa Pendereckiego;

Anna NOWAK, Kategorie intertekstualności w koncertach instrumentalnych Krzysztofa Pendereckiego;

Ray ROBINSON, Orkiestra Pendereckiego w erze intertekstualności: udział w dialogu;

Stefan KEYM, Intertekstualność w „Raju utraconym” Krzysztofa Pendereckiego;

Bettina DISSINGER, O zastosowaniu cytatów muzycznych w operze Pendereckiego „Czarna Maska”;

Małgorzata JANICKA-SŁYSZ, Krzysztofa Pendereckiego strategie intertekstualne w operze «Ubu król»;

Helmut LOOS, „Credo” Krzysztofa Pendereckiego w tradycji kompozycji mszalnych;

Ann K. GEBUHR, Od szkicu do rzeczywistości. Pre-tekst w „Credo” Pendereckiego;

Regina CHŁOPICKA, Uwagi o dialogu w muzyce kantatowo-oratoryjnej Krzysztofa Pendereckiego;

Marcin GMYS, Penderecki a Mahler. Próba paraleli;

Ewa SIEMDAJ, Symfonie Krzysztofa Pendereckiego. Poszukiwanie własnej drogi;

Roman KOWAL, „Actions” Krzysztofa Pendereckiego w uniwersum kultur, tradycji i technologii;

Andrzej FULIŃSKI, Słuchając Pendereckiego;

Jerzy JAROCKI, Spotkania z Krzysztofem Pendereckim. Na skrzyżowaniu teatru i muzyki.

Noty o autorach

 

 

 

DODATKOWE INFORMACJE:

wydawnictwo: AKADEMIA MUZYCZNA

rok wydania: 2005

oprawa: miękka

format: B5

ilość stron: 334



Dodano 2[zasłonięte]014-01 18:19
UWAGA!
ODRADZAMY WYBÓR OPCJI PRZESYŁEK NIEPOLECONYCH. W PRZYPADKU NIEDOSTARCZENIA ZAMÓWIENIA (PRZESYŁKA NIEPOLECONA) PRZEZ POCZTĘ POLSKĄ REKLAMACJA NIE ZOSTANIE UWZGLĘDNIONA Z POWODU BRAKU POTWIERDZENIA NADANIA