KRZYSZTOF PENDERECKI
MUZYKA ERY INTERREKSTUALNEJ
STUDIA I INTERPRETACJE
Ewa Siemdaj, Mieczysław Tomaszewski
W tomie znajdują się materiały z Międzynarodowego Sympozjum Krzysztof Penderecki. Muzyka ery intertekstualnej towarzyszącej Dniom Krzysztofa Pendereckiego zorganizowanym w 70-lecie urodzin kompozytora, 12-14 grudnia 2003 roku w Krakowie przez Akademię Muzyczną, Uniwersytet Jagielloński i Polską Akademię Umiejętności. Polska wersja językowa.
SPIS TREŚCI:
Ryszard Nycz, Poetyka intertekstualna: tradycje i perspektywy;
Mieczysław Tomaszewski, Penderecki. Przemiany i punkty węzłowe drogi twórczej;
Krzysztof Bilica, W labiryncie muzyki, w labiryncie życia...;
Teresa Malecka, Krzysztof Penderecki a kultura prawosławia w perspektywie intertekstualnej;
Alicja JARZĘBSKA, Muzyka Pendereckiego a modernizm i postmodernizm;
Andrzej TUCHOWSKI, „Czytalne” a „pisalne” – etyczny kontekst twórczości Krzysztofa Pendereckiego;
Anna NOWAK, Kategorie intertekstualności w koncertach instrumentalnych Krzysztofa Pendereckiego;
Ray ROBINSON, Orkiestra Pendereckiego w erze intertekstualności: udział w dialogu;
Stefan KEYM, Intertekstualność w „Raju utraconym” Krzysztofa Pendereckiego;
Bettina DISSINGER, O zastosowaniu cytatów muzycznych w operze Pendereckiego „Czarna Maska”;
Małgorzata JANICKA-SŁYSZ, Krzysztofa Pendereckiego strategie intertekstualne w operze «Ubu król»;
Helmut LOOS, „Credo” Krzysztofa Pendereckiego w tradycji kompozycji mszalnych;
Ann K. GEBUHR, Od szkicu do rzeczywistości. Pre-tekst w „Credo” Pendereckiego;
Regina CHŁOPICKA, Uwagi o dialogu w muzyce kantatowo-oratoryjnej Krzysztofa Pendereckiego;
Marcin GMYS, Penderecki a Mahler. Próba paraleli;
Ewa SIEMDAJ, Symfonie Krzysztofa Pendereckiego. Poszukiwanie własnej drogi;
Roman KOWAL, „Actions” Krzysztofa Pendereckiego w uniwersum kultur, tradycji i technologii;
Andrzej FULIŃSKI, Słuchając Pendereckiego;
Jerzy JAROCKI, Spotkania z Krzysztofem Pendereckim. Na skrzyżowaniu teatru i muzyki.
Noty o autorach
DODATKOWE INFORMACJE:
wydawnictwo: AKADEMIA MUZYCZNA
rok wydania: 2005
oprawa: miękka
format: B5
ilość stron: 334