Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KRZYSZTOF PENDERECKI MIĘDZY SACRUM A PROFANUM

08-02-2014, 19:57
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 3870967911
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 2   
Koniec: 08-02-2014 20:01:47

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2000
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KRZYSZTOF PENDERECKI MIĘDZY SACRUM A PROFANUM

STUDIA NAD TWÓRCZOŚCIĄ WOKALNO-INSTRUMENTALNĄ

 

 

 

Regina Chłopicka

 

 

 

Wprowadzenie

INTERPRETACJE

I. Muzyka sakralna:

1. Pasja według św. Łukasza. Związki z tradycją pasyjną;

2. Diabły z Loudun. „Święty wymiar” w kręgu ciemności;

3. Jutrznia. Związki z liturgią prawosławną;

4. Magnificat. Związki z tradycją biblijną;

5. Raj utracony. Współczesna interpretacja historii zbawienia;

6. Polskie requiem. Muzyczny teatr oratoryjny w kontekście tradycji gatunkowej;

7. Siedem bram Jerozolimy i Credo. Przesłanie na koniec wieku.

II. Muzyka świecka:

1. Wymiary czasu i ciszy. Inspiracje;

2. Czarna maska. Ekspresjonistyczna wizja tańca śmierci;

3. Ubu król. Świat wartości zanegowanych w postmodernistycznym teatrze.

III. Temat śmierci:

1. Człowiek i śmierć;

2. Temat śmierci w twórczości Krzysztofa Pendereckiego.

STYL I JEGO PRZEMIANY

I. Uwagi wstępne

II. Fazy stylistyczne w twórczości Krzysztofa Pendereckiego:

1. W poszukiwaniu indywidualnego języka. Sonoryzm udramatyzowany;

2. W poszukiwaniu wartości uniwersalnych. Między sonoryzmem a polifonią;

3. W poszukiwaniu „utraconego raju” muzyki. W kręgu neoromantyzmu;

4. W poszukiwaniu narodowej tożsamości. Między stylem symfoniczno-oratoryjnym a polską tradycją religijną:

5. W poszukiwaniu ekstremalnych napięć. Między ekspresjonizmem a postmodernizmem;

6. W poszukiwaniu nowych doświadczeń. Klasyczna konwencja gry i postmodernistyczna gra konwencji;

7. W poszukiwaniu klasycznego piękna. W kręgu „nowej liryki”;

8. Wielka synteza. Monumentalny styl symfoniczno-oratoryjny, Na zakończenie.

DOKUMENTACJA

I. Wykaz utworów wokalno-instrumentalnych Krzysztofa Pendereckiego,

II. Bibliografia:

1. Wypowiedzi kompozytora;

2. Teksty dotyczące twórczości wokalno-instrumentalnej Krzysztofa Pendereckiego,

III. Dyskografia Indeks utworów Indeks nazwisk Spis przykładów Table of contents Summary

 

 

DODATKOWE INFORMACJE:

wydawnictwo: AKADEMIA MUZYCZNA

rok wydania: 2000

oprawa: miękka

format: B5

ilość stron: 252



Dodano 2[zasłonięte]014-01 18:10
UWAGA!
ODRADZAMY WYBÓR OPCJI PRZESYŁEK NIEPOLECONYCH. W PRZYPADKU NIEDOSTARCZENIA ZAMÓWIENIA (PRZESYŁKA NIEPOLECONA) PRZEZ POCZTĘ POLSKĄ REKLAMACJA NIE ZOSTANIE UWZGLĘDNIONA Z POWODU BRAKU POTWIERDZENIA NADANIA