Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KRZYSZTOF PENDERECKI MIĘDZY SACRUM A PROFANUM

24-01-2012, 5:50
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33 zł     
Użytkownik eventus2
numer aukcji: 2004208848
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 7   
Koniec: 16-01-2012 21:07:28

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2000
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

KRZYSZTOF PENDERECKI MIĘDZY SACRUM A PROFANUM. STUDIA NAD TWÓRCZOŚCIĄ WOKALNO-INSTRUMENTALNĄ

Regina Chłopicka

Wydawnictwo: Akademia Muzyczna w Krakowie, 2000, format B5, s. 252

Książka składa się z trzech części: Interpretacje – omówienie znaczących w twórczości kompozytora dzieł w odniesieniu do odpowiedniego kontekstu kulturowego, Styl i jego przemiany – próba syntetycznego ujęcia idiomu stylistycznego muzyki K. Pendereckiego, Dokumentacja zgromadzona przez autorkę na temat twórczości wokalno-instrumentalnej. Całość wzbogacona jest przykładami partytur oraz szkiców utworów.

Wprowadzenie

INTERPRETACJE
I. Muzyka sakralna: 1. Pasja według św. Łukasza. Związki z tradycją pasyjną; 2. Diabły z Loudun. „Święty wymiar” w kręgu ciemności; 3. Jutrznia. Związki z liturgią prawosławną; 4. Magnificat. Związki z tradycją biblijną; 5. Raj utracony. Współczesna interpretacja historii zbawienia; 6. Polskie requiem. Muzyczny teatr oratoryjny w kontekście tradycji gatunkowej; 7. Siedem bram Jerozolimy i Credo. Przesłanie na koniec wieku.
II. Muzyka świecka: 1. Wymiary czasu i ciszy. Inspiracje; 2. Czarna maska. Ekspresjonistyczna wizja tańca śmierci; 3. Ubu król. Świat wartości zanegowanych w postmodernistycznym teatrze.
III. Temat śmierci: 1. Człowiek i śmierć; 2. Temat śmierci w twórczości Krzysztofa Pendereckiego.

STYL I JEGO PRZEMIANY
I. Uwagi wstępne
II. Fazy stylistyczne w twórczości Krzysztofa Pendereckiego: 1. W poszukiwaniu indywidualnego języka. Sonoryzm udramatyzowany; 2. W poszukiwaniu wartości uniwersalnych. Między sonoryzmem a polifonią; 3. W poszukiwaniu „utraconego raju” muzyki. W kręgu neoromantyzmu; 4. W poszukiwaniu narodowej tożsamości. Między stylem symfoniczno-oratoryjnym a polską tradycją religijną: 5. W poszukiwaniu ekstremalnych napięć. Między ekspresjonizmem a postmodernizmem; 6. W poszukiwaniu nowych doświadczeń. Klasyczna konwencja gry i postmodernistyczna gra konwencji; 7. W poszukiwaniu klasycznego piękna. W kręgu „nowej liryki”; 8. Wielka synteza. Monumentalny styl symfoniczno-oratoryjny, Na zakończenie.

DOKUMENTACJA
I. Wykaz utworów wokalno-instrumentalnych Krzysztofa Pendereckiego,
II. Bibliografia: 1. Wypowiedzi kompozytora; 2. Teksty dotyczące twórczości wokalno-instrumentalnej Krzysztofa Pendereckiego,
III. Dyskografia

Indeks utworów
Indeks nazwisk
Spis przykładów
Table of contents
Summary