| Kant |
| Krytyka Praktycznego Rozumu |
|
| Książka |
|
|
Książki > Nauki społeczne, humanistyczne, ekonomiczne > Logika, Socjologia, Filozofia
|
|
| Ustanowione przez Kanta prawo moralne ugruntowane jest w istocie naszego rozumu, wypływa z naszej świadomości moralnej, a nie jest nam z zewnątrz narzucone. My sami sobie ustanawiamy – według Kanta – naczelną zasadę moralności, wyznaczającą kierunek naszej woli, sami sobie stwarzamy kategoryczny imperatyw, nakazujący bezwzględnie, a sankcji prawa moralnego nie szukamy na zewnątrz siebie, lecz w głębi naszego ducha. Źródłem, skąd płyną nakazy moralne, nie jest tu państwo, jak chciał Hobbes, nie kościół, jakby tego pragnęli etycy teologiczni, nie tzw. opinia publiczna – etyka Kanta odrzuca wszelką heteronomię, jest na wskroś autonomiczna: działający osobnik sam sobie daje zasadę swego postępowania, sam jest moralnym prawodawcą. Lecz pamiętać trzeba, że nie ma tu Kant na myśli empirycznego osobnika, istoty podległej zmiennym wciąż skłonnościom i popędom, lecz owego lepszego człowieka, który tkwi w każdym z nas, ową rozumną, myślną [inteligibilną – przypis redakcji] osobowość, homo noumen – ten jest – według Kanta – istotnym prawodawcą moralnym, gdyż jest czystym rozumem: autonomiczny charakter etyki Kanta znajduje swój wyraz w autonomii rozumu.Ze Wstępu tłumacza |
| Tytuł: |
Krytyka praktycznego rozumu |
| Tytuł oryginalny: |
KRITIK DER PRAKTISCHEN VERNUNFT |
| Tłumaczenie: |
Bornstein, Benedykt |
| Oprawa: |
miękka |
| Wymiary: |
10 [cm] |
| Liczba stron: |
184 |
| Rok wydania: |
2014 |
| Miejsce: |
Kęty |
| Wydawnictwo: |
Antyk |
| Seria Wydawnicza: |
Biblioteka europejska |
| Nr katalogowy (ISBN): |
978[zasłonięte][zasłonięte]11999 978[zasłonięte][zasłonięte]11999 |
| Data wydania: |
2[zasłonięte]014-01 |
|
|
| Waga produktu: |
298 g. |
|
|
| Brak recenzji dla tego produktu. Możesz napisać swoją recenzję... |
|
Książka - dokument piśmienniczy myśli ludzkiej, raczej obszerny, w postaci publikacji wielostronicowej o określonej liczbie stron, o charakterze trwałym. Słowo o bardzo wielu pokrewnych znaczeniach. Dzisiejsza postać książki wywodzi się od kodeksu, czyli kartek połączonych grzbietem, które wraz z rozwojem pergaminu zastąpiły poprzednią formę dokumentu piśmienniczego, czyli zwój.
Więcej informacji na: http://pl.wikipedia.org/wiki/Ksi%C4%85%C5%BCka
|