Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kryniczanka. Dzieje linii kolejowej nr 96; część 2

23-12-2014, 16:51
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 30 zł     
Użytkownik wolfpack-sandman
numer aukcji: 4905876179
Miejscowość Żywiec
Wyświetleń: 6   
Koniec: 23-12-2014 16:26:15

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Waga (z opakowaniem): 0.10 [kg]
Rodzaj: Albumy i książki
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Zeszyt specjalny: Kryniczanka 2/2 "Dzieje linii kolejowej nr 105: Muszyna – Krynica” dodatek: „Parowozownia w Nowym Sączu” Autor: Leszek Zakrzewski

Czwarty zeszyt z serii historycznych jest drugą częścią „Kryniczanki”, opisuje powstanie i rozwój Kolei Lokalnej Muszyna – Krynica, uruchomionej 29 maja 1911 roku. Oprócz opisu dziejów oraz stosowanych pojazdów trakcyjnych od chwili powstania do czasów współczesnych, zeszyt wraz z postępującym kilometrażem szczegółowo prezentuje linię Muszyna – Krynica.

W „Kryniczance” nie mogło zabraknąć opisu dziejów nowosądeckiej parowozowni związanej z liniami Tarnów – Leluchów i Muszyna – Krynica, obsługującej je od momentu ich powstania. Zeszyt prezentuje początki i rozbudowę parowozowni, przedstawia jej dzieje do czasów współczesnych, wymienia tabor, który był na jej stanie na przestrzeni lat.

Zeszyt jest bogato ilustrowany, oprócz map, planów stacji i parowozowni, rozkładów jazdy, biletów zawiera przeszło 200 historycznych zdjęć.

Spis treści:

Dzieje linii kolejowej nr 105 Muszyna – Krynica

Dzieje linii nr 105 Muszyna – Krynica

Krynica – perła wód polskich

Krynica przybliża się do świata (1876)

Przygotowanie do połączenia

Rusza budowa kolei (1909)

Otwarcie linii (1911)

I wojna światowa

W niepodległej Polsce

II wojna światowa

Przywrócenie funkcjonowania linii

Elektryfikacja linii (1987)

Z kroniki wydarzeń na linii

Ostatnie lata

Tablice, Bilety

Prezentacja linii Muszyna – Krynica

Plany stacji i przystanków

Parametry techniczne

DODATEK Parowozownia w Nowym Sączu

Początki 1[zasłonięte]884-19

kkStB Heizhaus Neu-Sandec

W niepodległej Polsce 1[zasłonięte]918-19

Parowozownia I klasy, Parowozownia Główna I klasy

Generaldirektion der Ostbahn, OBD Krakau 1[zasłonięte]939-19

Bahnbetriebswerke Neu Sandez (Bw)

PKP 1[zasłonięte]945-19

Parowozownia Główna (MD), Parowozownia Główna I klasy,

Parowozownia I klasy, Lokomotywownia I klasy

PKP 1[zasłonięte]975-19

Lokomotywownia Pozaklasowa (MD)

PKP 1[zasłonięte]997-20

Zakład Taboru (MT) w Nowym Sączu, Zakład Taboru (CM) w Nowym Sączu

KP CARGO S.A. 2[zasłonięte]001-20

Zakład Taboru (CM) w Nowym Sączu

KP CARGO S.A. 2[zasłonięte]009-20

Południowy Zakład Spółki (CT)

Ostatnie wydarzenia

Dzień powszedni

Powódź 2010