KRONIKI SPIDERWICK
The Spiderwick Chronicles (Kroniki Spiderwick) to niezbyt skomplikowana przygodowa gra akcji, stworzona głównie z myślą o młodszym odbiorcy. Produkt ten bazuje zarówno na pełnometrażowym filmie przygotowanym przez studia Paramount Pictures i Nickelodeon Movies, jak i serii książek napisanych przez Holly Black. Za opracowanie tej gry odpowiedzialne jest Stormfront Studios. Firma ta w przeszłości zasłynęła dzięki takim produkcjom jak Eragon czy The Lord of the Rings: The Two Towers.
Fabuła gry jest bezpośrednio powiązana z wydarzeniami przedstawionymi w filmie. Gracz poznaje historię trójki rodzeństwa – Mallory, Jareda oraz Simona Grace’ów. Główni bohaterowie wprowadzają się do pewnej wiktoriańskiej posiadłości, która w przeszłości była domem dla Arthura Spiderwicka, cenionego naukowca. Mężczyźnie udało się ustalić istnienie magicznego świata, zamieszkiwanego przez wiele interesujących kreatur. Główny wątek gry nawiązuje do odkrycia dokonanego na strychu posiadłości przez Jareda. Zdobyty przez niego Przewodnik jest magiczną księgą, dokumentującą napotkane przez Arthura istoty. Skarb ten staje się wkrótce obiektem pożądania złego ogra Mulgaratha oraz podległych mu goblinów. Tryb singleplayer gry podzielony został na osiem rozdziałów, rozgraniczonych filmami przerywnikowymi zaczerpniętymi bezpośrednio z filmu. Warto dodać, iż oprócz samej posiadłości główni bohaterowie opowieści zajmują się także eksploracją przyległych terenów – lasów, bagien, jaskiń czy kamieniołomu.
W trakcie zabawy można przejąć kontrolę nad każdą z trzech wymienionych wyżej postaci, co ma znaczący wpływ na przebieg rozgrywki. Jared do pokonywania goblinów używa dwóch rodzajów kija baseballowego, Mallory szablę, a Simon opracowany przez siebie wynalazek przypominający karabin, tyle że strzelający pociskami z zawartością sosu pomidorowego. Możliwe jest także używanie proc, pojemników ze szkodliwą dla zdrowia goblinów cieczą, czy magicznych kamieni. Oprócz trójki rodzeństwa w niektórych etapach grywalna staje się postać sympatycznego krasnoludka o imieniu Thimbletack. Jego niewielki wzrost pomaga mu w przedostawaniu się do pozornie niedostępnych lokacji, dzięki czemu jest w stanie pomóc rodzeństwu w rozwiązaniu niektórych problemów. Thimbletack zajmuje się eksploracją pracowni naukowca, neutralizując przy okazji napotykane karaluchy.
Zabawa w bardzo dużym stopniu opiera się na konieczności łapania i kolekcjonowania wróżek, które pojawiają się w dziesięciu rodzajach. Wszystkie te istoty dokumentowane są w magicznym przewodniku terenowym. W celu złapania każdej wróżki rozwiązuje się prostą mini-grę, polegającą na zamalowaniu wybranych części kartki. Do wróżek przyporządkowane są ściśle określone umiejętności. Mogą ona dotyczyć między innymi wytworzenia niewielkiego tornada, wyleczenia głównego bohatera, uczynienia go nieśmiertelnym, czy zdezorientowania przeciwników.
Sterowanie jest bardzo intuicyjne, a poziom trudności dopasowany do umiejętności młodego użytkownika. Przez cały czas zabawy działa się w pojedynką. Nagrodą za określone osiągnięcia w singleplayerze jest jednak odblokowanie trybu dla wielu graczy. Pozwala on na eksplorację czterech różnych plansz. Wydarzenia obserwowane są z perspektywy trzeciej osoby.
UWAGA :
Gier za POBRANIEM Nie wysyłamy użytkownikom z mniej niż 10 pozytywnymi komentarzami w serwisie ALLEGRO !!!