Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych

28-01-2012, 2:37
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 28 zł     
Użytkownik libri_perfecte
numer aukcji: 2023463236
Miejscowość Wysyłkowo
Wyświetleń: 8   
Koniec: 27-01-2012 08:50:09

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

Kreowanie obrazów świata w tekstach reklamowych Rafał Zimny

 

Rafał Zimny jest językoznawcą, adiunktem w Instytucie Filologii Polskiej Uniwersytetu Kazimierza Wielkiego w Bydgoszczy. Interesują go problemy skutecznej komunikacji językowej, związki języka i kultury (przede wszystkim zagadnienia językowego obrazu świata) oraz zróżnicowanie społeczne i środowiskowe polszczyzny. Szczególnie chętnie zajmuje się perswazją i manipulacją językową, przemianami dyskursu publicznego, językiem młodzieży, a zwłaszcza językiem reklamy, któremu poświęcił około 20 artykułów naukowych. Prywatne pasje to brydż sportowy, podróże koleją oraz niekomercyjna twórczość filmowa i muzyczna.

Rafał Zimny dokonuje niejako rehabilitacji zjawiska reklamy, wielokrotnie posądzanej o podchwytliwą i nieuczciwą perswazję lub wręcz manipulację odbiorcą. Kreacyjne pojmowanie tekstów reklamowych w znacznym stopniu zdejmuje z nich to odium i zwraca uwagę na kształtowanie tego, co w literaturoznawstwie nazywa się odbiorca wirtualnym.

Prof. dr hab. Halina Zgółkowa

Przyjęta perspektywa badawcza zapewnia widzenie reklamy w sposób w miarę całościowy jako skomplikowanego zjawiska semiotycznego uwikłanego w procesy natury językowej i pozaję-zykowej (kulturowej, społecznej, psychologicznej itd.). Pozwala ona także na wskazanie ogólniejszych tendencji w zakresie kreowania świata w dyskursie reklamowym.

Dr hab. Małgorzata Święcicka

Stron 360, Trio