Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Kreatywność i rutyna w działalności personalnej

18-05-2014, 6:34
Aukcja w czasie sprawdzania nie była zakończona.
Cena kup teraz: 42.30 zł     
Użytkownik Sanarksiegarnia
numer aukcji: 4164058450
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 2   
Koniec: 18-05-2014 06:42:08

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2011
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


 

e-mail:[zasłonięte]@gmail.com
tel: 510 [zasłonięte] 753








Stron: 259
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2011
Oprawa: miękka, klejona



Kreatywność i rutyna w działalności personalnej Granice HR-owego kreacjonizmu

Anna Lipka, Małgorzata Król, Alicja Winnicka-Wejs

Działalność personalna jest jednym z wielu możliwych zastosowań praktycznych wiedzy o twórczości, czyli kreatologii. Działalność ta ma zwiększać wartość kapitału ludzkiego organizacji poprzez takie kształtowanie jego jakości, które – w porównaniu do rynkowych konkurentów – charakteryzuje się oryginalnością. Wydaje się bowiem, że nie może być mowy o uzyskiwaniu odpowiedniej jakości i wartości kapitału ludzkiego (w) organizacji, jeśli działalność uczestniczących w gospodarowaniu tym kapitałem podmiotów nie będzie, choć w części, działalnością twórczą. W książce zdefiniowano HR-owy kreacjonizm, określono jego granice oraz wykazano, iż twórczość podmiotów odpowiedzialnych za działalność personalną przyczynia się do budowania przewagi konkurencyjnej organizacji, opartej na jej najważniejszym zasobie niematerialnym.

 

Zidentyfikowano pola kreatywności w 9 operacyjnych i 9 strategiczno-taktycznych działaniach personalnych, co oznacza, że jednocześnie określono w nich zakres formalizmu (rutyny/nietwórczości). Podano 35 przykładów zastosowania w HCM 19 różnych metod tworzenia pomysłów. Książka zawiera też treść opracowanego kwestionariusza ankiety do diagnozy stopnia wykorzy­stywania twórczości w obszarze HR (human resources) - określanym coraz częściej właśnie jako obszar HC (human capital) – a także wyniki raportu z przeprowadzonego w 45 działach personalnych badania pilotażowego.



Spis treści:

Wstęp

ROZDZIAŁ 1. Pola i bariery dla aktywności twórczej w wybranych strategiczno-taktycznych działaniach personalnych

1.1. Podstawy personalnego kreacjonizmu
   1.1.1. Wymiary twórczości a definiowanie personalnego kreacjonizmu
   1.1.2. Przydatność wybranych teorii twórczości w praktykowaniu personalnego kreacjonizmu
   1.1.3. Treningi twórczości dla menedżerów i specjalistów personalnych
1.2. Kreatywność menedżerów personalnych jako źródło przewagi konkurencyjnej
1.3. Kształtowanie kultury organizacyjnej
1.4. Określanie poziomu i struktury zatrudnienia
1.5. Badanie rynku wynagrodzeń
1.6. Badanie rynku szkoleń
1.7. Inwestowanie w pracowników
1.8. Kształtowanie ścieżek karier
1.9. Budowanie zespołów
1.10. Zarządzanie jakością i wartością kapitału ludzkiego
1.11. Marketing stanowisk pracy
1.12. Podsumowanie
Bibliografia

ROZDZIAŁ 2. Rutyna kontra kreatywność w wybranych operacyjnych działaniach personalnych

2.1. Dobór
2.2. Ocenianie
2.3. Komunikowanie się
2.4. Motywowanie do pracy
2.5. Szkolenia
2.6. Wynagradzanie
2.7. Rozwiązywanie konfliktów
2.8. Kształtowanie procesu zwolnień
2.9. Przeprowadzanie badań opinii personelu
2.10. Podsumowanie
Bibliografia

ROZDZIAŁ 3. Wybrane metody tworzenia pomysłów i twórczego rozwiązywania problemów przydatne w działalności personalnej

3.1. Burza mózgów i jej odmiany
3.2. Tworzenie scenariuszy
3.3. Analiza wzajemnych powiązań
3.4. Analiza pola sił
3.5. Diagram ryby
3.6. Technika uszczegóławiania
3.7. Analiza morfologiczna
3.8. Kwiat lotosu
3.9. Analiza wartości
3.10. Metoda swobodnych skojarzeń
3.11. Dwa wyrazy
3.12. Clustering
3.13. Bionika
3.14. Metoda inwentaryzacji
3.15. Synektyka
3.16. Pisanie opowiadań
3.17. Mapy myślowe
3.18. Listy kontrolne
3.19. Matryca modyfikacji sekwencji–atrybutów
3.20. Podsumowanie
Bibliografia

ROZDZIAŁ 4. Twórcze kształtowanie działań personalnych w praktyce

4.1. Metoda badawcza
4.2. Rezultaty badań pilotażowych
   4.2.1. Charakterystyka badanych organizacji
   4.2.2. Struktura respondentów
   4.2.3. Analiza wyników badań ankietowych
   4.2.4. Podsumowanie
Bibliografia

Zakończenie

Spis tabel

Spis rysunków





© PanelReklamowy