|
|
e-księgarnia antykwariat PARALALA tel.+48 [zasłonięte]692520 [zasłonięte]@poczta.onet.pl
|
|
| KATEGORIE - kliknij i wybierz:
|
|
| 47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236
tytułem: nick i nr aukcji
|
|
|
________P O C Z T A _______ I. PRZEDPŁATA NA KONTO:
*1 książka - priorytet 10,00 zł *2 książki - priorytet 11zł *3 i więcej - priorytet GRATIS !
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze):
* 1 książka - priorytet - 15,50 zł * 2 książki - ekonomiczna - 14,00 zł - priorytet - 17,00 zł *3 książki i więcej - ekonomiczna - 16,00 zł - priorytet - 19,00 zł ____K U R I E R (DPD)____ I. PRZEDPŁATA NA KONTO: *1 - 3 książek - 18 zł *3 - 10 książek - 22 zł *
II. PRZESYŁKA POBRANIOWA (przy odbiorze): * 1- 3 książek 28,00 zł * 3- 10 książek 28,00 zł * |
|
|
|
|
|
| NAUCZYCIEL WOBEC POSTAW TWÓRCZYCH UCZNIÓW. Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych Autor: BARBARA DOBROWOLSKA
196 stron format: B5 oprawa: miękka Rok wydania: 2009 OPIS Na strukturę książki składa się osiem rozdziałów koncentrujących się m.in. na następujących zagadnieniach: współczesne koncepcje twórczości w psychologii i pedagogice, postawy twórcze - ich różne płaszczyzny i predykatory, kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej, rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów w praktyce edukacyjnej, rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych a możliwości kreatogenne szkoły. Jak podkreśla w recenzji wydawniczej prof. dr hab. Anna Karpińska "Wartością recenzowanej książki jest wnikliwa analiza wybranej kategorii czynników warunkujących kompetencje zawodowe współczesnego nauczyciela w bardzo istotnym obszarze jego działań edukacyjnych. (...) praca stanowi nie tylko interesujący szkic pedentologiczny, ale zawiera także szereg cennych wskazówek dla dydaktyki twórczości oraz inspiruje do wypracowania koncepcji oraz strategii kształcenia nauczycieli do twórczości edukacji". SPIS TREŚCI: Wstęp Rozdział I Współczesne koncepcje twórczości w psychologii i pedagogice 1. Psychologiczne koncepcje twórczości 2. Twórczość i postawy twórcze w świetle psychologii humanistycznej i nauk pedagogicznych Rozdział II Postawy twórcze - ich różne płaszczyzny i predyktory 1. Znaczenie środowiska społeczno-kulturowego dla postaw twórczych 2. Osobowościowe uwarunkowania postaw twórczych Rozdział III Kompetencje nauczyciela szkoły współczesnej 1. Pojęcie kompetencji nauczyciela i ich klasyfikacja w literaturze 2. Kompetencje nauczyciela a filozofia szkoły 3. Rozwój profesjonalny nauczycieli a poszerzanie obszarów kompetencji zawodowych na przykładzie wybranych koncepcji 4. Kompetencje nauczyciela a czynniki psychologiczne i społeczne Rozdział IV Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów w praktyce edukacyjnej 1. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów a kompetencje nauczycieli 2. Kompetencyjność nauczyciela a rozwój kompetencji ucznia 3. Wspieranie postaw twórczych uczniów jako kategoria umiejętności pedagogicznych 3.1. Postawy twórcze uczniów w praktyce jako wartość edukacyjna 3.2. Kompetencje emocjonalne i ich implikacje edukacyjne 3.3. Społeczny i kulturowy wymiar postaw twórczych 4 Podmiotowość ucznia a strategie pedagogiczne R. D. Stroma 5. Strategie nauczyciela służące wspieraniu postaw twórczych uczniów 6. Szkoła jako organizacja ucząca się i nauczyciel w roli ucznia Rozdział V Pedagogiczne uwarunkowania kompetencji zawodowych nauczyciela 1. Zmiana w edukacji jako wynik zmian społecznych i ich konsekwencje pedagogiczne 2. Standardy edukacyjne i style pedagogicznego myślenia jako wyznacznik kompetencji zawodowych nauczyciela 3. System dokształcania i doskonalenia zawodowego nauczycieli jako warunek poszerzania zawodowych kompetencji 4. Aksjologiczny wymiar kreatywności w pracy pedagogicznej 4.1. Wartości edukacyjne jako podstawa w pracy wychowawczej 4.2. Twórczość i postawy twórcze - ich miejsce w teleologii edukacyjnej Rozdział VI Badawczy charakter pracy nauczyciela jako pedagogiczny warunek oraz element kompetencyjności zawodowej 1. Nauczyciel jako badacz - określone postawy pedagogiczne 2. Wiedza pedagogiczna jako warunek poszerzania zawodowych kompetencji Rozdział VII Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych a możliwości kreatogenne szkoły 1. Kreatogenność szkoły - potrzeba edukacyjna i warunek rozwoju ucznia 2. Rozpoznawanie i wspieranie postaw twórczych uczniów a szkolna praktyka 3. Kreatogenne możliwości szkoły i ich konteksty Rozdział VIII Nowe obszary kompetencyjności nauczyciela w zakresie rozpoznawania i wspierania postaw twórczych uczniów 1. Udział nauczycieli w dokształcaniu i doskonaleniu zawodowym a poszerzanie kompetencji pedagogicznych 2. Kompetencje kluczowe nauczyciela w rozpoznawaniu i wspieraniu postaw twórczych uczniów Zakończenie Bibliografia Summary | |