Opis książki: Książka podejmuje temat kreacji w reklamie, której celem jest komunikowanie pozycji marki produktu. Analiza pozycji marki produktu i decyzje dotyczące pozycjonowania marki to najważniejsze strategiczne decyzje w marketingu. Efektywność kreacji jest sprawdzana wielokrotnie i na różne sposoby, zarówno przed ukazaniem się reklamy w mediach, jak i po jej wyemitowaniu. Do najważniejszych elementów tego procesu należą ocena efektywności na podstawie briefu kreatywnego, ocena projektów kreatywnych na podstawie kryteriów menedżerskich, testy reklamy i elementów marki, badania pozycji marki przed kampanią reklamową i po niej oraz badania ciągłe (tracking świadomości i wizerunku marki]. W książce szczegółowo omówiono:procedury konstruowania briefu kreatywnego oraz sposób jego wykorzystania do oceny projektów kreatywnych, zależności między docelową pozycją marki, pomysłem kreatywnym i realizacjami kreatywnymi, zasady współpracy między reklamodawcą, działem obsługi klienta w agencji reklamowej i działem kreatywnym agencji, sposoby wykorzystywania technik kreatywnych do tworzenia efektu świadomości marki oraz komunikowania pozycji marki, kryteria stosowane podczas podejmowania decyzji o wyborze elementów marki, sposoby budowania świadomości marki i wizerunku marki przez opakowanie, zasady opracowywania tekstów reklamowych, metody stosowane w badaniach pozycji marki, techniki komunikowania pozycji marki w serwisie internetowym. Adresaci:Publikacja jest przeznaczona dla osób pracujących przy projektach kreatywnych: neklamodawców oraz pracowników działów obsługi klienta i działów kreatywnych w agencjach reklamowych.
O autorach Wstęp 1. Strategia kreatywna. Brief kreatywny Ryszard Kłeczek Czego dowiesz się z tego rozdziału? Koncepcja pozycji marki (świadomość i wizerunek marki) Brief kreatywny - konstrukcja, funkcje Pytania i zadania 2. Pomysł kreatywny i realizacje kreatywne Ryszard Kłeczek Czego dowiesz się z tego rozdziału? Pomysł i realizacje Model RAM-Conveyor: komunikowanie pozycji marki za pomocą przekaźników znaczenia (z podpowiedzią) Model RAM-Conveyor: komunikowanie pozycji marki za pomocą przekaźników znaczenia (bez podpowiedzi) Przenośnie wizualne i werbalne Pożądane cechy przekaźnika znaczenia Studium przypadku: Intermoda - System Mix Pytania i zadania 3. Techniki kreatywne w tworzeniu efektów komunikacyjnych Ryszard Kłeczek Czego dowiesz się z tego rozdziału? Matryca Rossitera-Percy'ego Techniki tworzenia świadomości marki Techniki komunikowania wizerunku docelowego marki Techniki przyciągania uwagi (na przykładzie reklam prasowych) Studium przypadku: techniki kreatywne w reklamie prasowej Vitalinea Pytania i zadania 4. Kreacja elementów marki Ryszard Kłeczek Czego dowiesz się z tego rozdziału? Kreacja elementów marki na podstawie briefu Współdziałanie elementów marki i reklamy w ewokowaniu kategorii produktu i elementów wizerunku Testy elementów marki Pytania i zadania 5. Opakowanie jako element współtworzący wizerunek marki Monika Hajdas Czego dowiesz się z tego rozdziału? Budowanie świadomości marki przez opakowanie Budowanie wizerunku marki przez opakowanie Opakowanie okazjonalne 6. Nagłówek, ilustracja i tekst w reklamie prasowej Ryszard Kłeczek Czego dowiesz się z tego rozdziału? Współdziałanie (synergia) nagłówka i ilustracji Funkcje nagłówka w reklamie prasowej Zasady konstrukcji nagłówków Zasady konstrukcji tekstu reklamowego Pytania i zadania 7. Badanie efektywności reklamy Ryszard Kłeczek Czego dowiesz się z tego rozdziału? Testowanie reklamy Badania efektywności reklamy Studium przypadku: Danonki 8. Zastosowanie serwisów internetowych w komunikowaniu pozycji marki Magdalena Sobocińska Czego dowiesz się z tego rozdziału? Przyczyny wykorzystywania serwisów internetowych do kreowania świadomości i wizerunku marki Budowanie świadomości i wizerunku marki przez serwis internetowy Wpływ serwisu internetowego na zmiany postaw odbiorców wobec marki Techniki komunikowania pozycji marki przez serwis internetowy Badania serwisów internetowych Pytania i zadania
|