ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]48938 |
Wymiar: |
16.5x23.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
COGNITIVE NEUROSCIENCE |
Ilość stron: |
184 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,30 kg |
Indeks: |
563[zasłonięte]02276KS |
Rok wydania: |
2012 |
Wydawca: |
GWP |
Autor: |
Krasowicz-Kupis Grażyna |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Opis książki
Podtytuł: Od badań mózgu do praktyki psychologicznej
W najnowszej książce profesor Grażyny Krasowicz-Kupis na pierwszy plan wysuwają się zagadnienia związane z pojęciami stosowanymi dość często na świecie, lecz wciąż względnie nowymi w Polsce, mianowicie: „zaburzenia rozwoju językowego” i „specyficzne zaburzenie rozwoju językowego” (ang. specific language impairment – SLI). Autorka porządkuje kwestie terminologiczne związane z oboma pojęciami oraz przedstawia zagadnienia rozwojowe, tworząc w ten sposób kontekst dla rozważań nad najnowszą wiedzą z omawianej dziedziny, a szczególnie neurobiologicznego podłoża zaburzeń rozwoju językowego, oraz nad kwestiami praktycznymi, czyli diagnozą i terapią.
Książka jest adresowana zarówno do logopedów, jak i do psychologów, ponieważ poruszane w niej zagadnienia są związane z obiema dyscyplinami wiedzy. Jej celem jest zwrócenie uwagi specjalistów na problematykę deficytów w przyswajaniu języka, która jest bardzo ważna przede wszystkim w kontekście rozwoju dzieci borykających się z trudnościami, ale także ze względu na coraz większą skalę zjawiska oraz niską skuteczność dostępnych form terapii. Omówienie najnowszych badań oraz refleksja nad praktyką pomogą specjalistom starannie dobierać wiarygodne metody terapeutyczne w codziennej pracy.
d