Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KRAKÓW XIXw Szkolnictwo średnie EGZ. KOREKTORSKI

26-04-2015, 21:33
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Aktualna cena: 9.99 zł     
Użytkownik Ohadron
numer aukcji: 5288494078
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 1   
Koniec: 26-04-2015 20:03:32

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Dostawa i płatność

 

Płatność z góry
  • Przelew bankowy
  • List polecony ekonomiczny      7,50 zł

     

     

  • List polecony priorytetowy          11,00 zł

     

     




    Oferta - wyślij e-mail - kliknij


     
    Przewiń do spisu treści

    WSTĘP
    Zainteresowanie   szkolnictwem   średnim   Krakowa   w   I   poł.   XIX   w, skupiało się  dotychczas wokół kilku  zaledwie problemów.   Uwagę przyciągały  przede   wszystkim,  zagadnienia  organizacyjne  w   okresie  RzeczM, pospolitej   Krakowskiej.,  Uwzględnił  je  S.  Wachholz  omawiając  sprawy szkolnictwa w szerokim kontekście stosunków wewnętrznych, w Rzeczpospolitej   w   1.   181.5—1.830    podobnie   jak  L.   Ręgorowicz   w   monografii-o dziejach oświaty w dobie kuratorii J. Załuskiego 2. Problematyka szkolnictwa średniego występowała również w pracach poświęconych zagadnieniom życia  uniwersyteckiego,  zgodnie  z istniejącymi  od  czasów  Komisji Edukacji  Narodowej  powiązaniami  tych dwu   typów  szkół.  Prace W.  Bobkowskiej3  i  H.   Barycza4  przyniosły   pod   tym.  kątem   widzenia szereg konstatacji dotyczących szkół średnich w okresie rektoratu Litwin-skiego (1814—1821), monografia J. Dybca 5 - informacje dotyczące działalności   M.   Wiszniewskiego   na   polu   szkolnictwa   średniego,   książka K. Mrozowskiej 6 - obraz działalności Brcrdowicza ;ako komisarza zakładów naukowych. Wszystkie wymienione opracowania nie wypełniły przecież luki w historii szkół gimnazjalnych Krakowa., posiadających gruntowną monografię jedynie od swych początków do reformy Komisji Edukacji Narodowej7. 
     
                szkolnictwo sr krakowa pol XIX 00

    szkolnictwo sr krakowa pol XIX 01

    szkolnictwo sr krakowa pol XIX 02

    szkolnictwo sr krakowa pol XIX 03

    szkolnictwo sr krakowa pol XIX 04

    szkolnictwo sr krakowa pol XIX 05


    screen shot software

       
     
          Oprawa:  
    miękka
         Format: 
    18x25
                    cm               
              Ilość stron: 
    218
       str. 
        Nakład: 
    -
    egz.
     Stan: 

    db w tekście podkreślenia, skreślenia i dopiski korektorskie. Ciekawostka.
                 
                 Tytuł, autor i wydawnictwo 

    POLSKA AKADEMIA NAUK
    ZAKŁAD HISTORII NAUKI OŚWIATY 1 TECHNIKI PRACOWNIA DZIEJÓW OŚWIATY
    RENATA DUTKOWA
    SZKOLNICTWO SREDN W PIERWSZEJ POł
    (1801—1846)

    WROCŁAW  WARSZAWA f KRAKÓW m GDAŃSK ZAKŁAD NARODOWY IMIENIA OSSOLIŃSKICH WYDAWNICTWO    POLSKIFJ    AKADEMII NAUK
    1975 


         Spis treści: 

    SPIS    TREŚCI
    Wstęp....................
    Rozdział I. Organizacja
    Organizacja gimnazjum, w latach pierwszej okupacji austriackie;. — Gimnazjum i szkoła departamentowa w czasach Księstwa Warszawskiego. — .Szkołs wydziałowa, jej stosunek do departamentowej. — Szkolnictwo średnie w cza-czasach Rzeczpospolitej Krakowskiej: Licea i Instytut Techniczny. -— Podstawy   materialne  szkolnictwa  średniegc.........
    Rozdział II. Nauczanie i wychowanie
    Programy, ich ogólna ewolucje w gimnazjum i liceum oraz w Instytucie Technicznych! — Nauczanie w gimnazjum i liceum.: języków łacińskiego, p-olskleg-e,-greckiego, niemieckiego, francuskiego, rosyjskiego, historii geografii, maiema-tyki, fizyki, historii naturalnej, chemii, rysunków, kaligrafii, prawa natury,, logiki. — Nauczanie w Instytucie Technicznym: matematyki i mechanik;:, fizyki, chemii, historii naturalnej, budownictwa i architektury, technologii., nauk, handlowych rysunku i malarstwa litografii, myzyki i śpiewu. — Opracowanie podręczników. - Biblioteki, szkolne. - Ocena metod nauczania. — Wychowanie moralne.  — Wychowanie  fizyczne..........
    Rozdział III. Nauczyciele
    Kształcenie nauczycieli. — Droga do profesury. — Emerytury. — Pokoleń^ nauczycieli: pokolenie Komisji Edukacji Narodowej, nauczyciele w czasach austriackich, nauczyciele w 1 atach Księstwa Warszawskiego. — Pokolenie Rzeczpospolitej Krakowskiej: nauczyciele przedmitów humanistycznych, oprzeć-miotów ścisłych, rzemiosł duchowni i nauczyciele religii, nauczyciele jąryke^ obcych nowożytnych, zastępcy nauczycieli, artyści. — @g5M^a--#iaTsM?-r;x-st;:ft^ nTniTiryciclj;! Uniformizm wykształcenia, stabjlizacja^fpoziom intelektualny:-pr-wiązania z Uniwersytetem.-stosunek do uczniów.........
    Rozdział IV. Uczniowie.
    Liczebność. — Odsiew. — Narodowość i wyznanie. — Pochodzenie terytorialne i społeczne. — Uczniowie prywatni. — Klasa jako grupa społeczna. — Korepetytorzy. — Stypendia. — Bursy. — Atmosfera życia młodzieży. — Funkcja społeczna szkół średnich..............
    Zakończenie                                           ........
    Indeks   nazwisk.................. 

     


         Ilustracje:

     


     



    Przejdź na górę strony





    Strona o mnie

    Moje aukcje (książki o zbliżonej tematyce. Kliknij.)


    Uwaga! Na zdjęciach wokół liter możliwe charakterystyczne zniekształcenia - wynikają z konieczności kompresji zdjęć. W rzeczywistości zniekształcenia nie występują. Możliwe też błędy w opisie - z powodu niedoskonałości odczytu OCR, za co przepraszam.

    jadsbfjbafhebbhabhabk13x11x



    [DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REAFAmj92mH6cQX9zcyP7SmxDHIVoBIZcx83i+zun52BgL+AploJzh6TFxASkVi+mE5eghiL7wjZl0PEIlTStpucpAuSG0shqOm8F4D5eXawHsZ1H178Op/TpJDhotB+RVKA==[/DANE_EU]