ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]30893 |
Wymiar: |
16.1x24.0cm |
Nr wydania: |
1 |
Ilość stron: |
288 |
Rok wydania: |
2007 |
Wydawca: |
Impuls |
Autor: |
Kosiorek Małgorzata |
Stan: |
Nowa |
Rodzaj okładki: |
Twarda |
Opis książki
Książka jest próbą interpretacji teorii wychowania autorytarnego w Polsce na przestrzeni lat 1
[zasłonięte]948-19. Stanowi opracowanie łączące przegląd literatury z elementami autorskiej analizy wybranych teorii i koncepcji wychowania.
Celem pracy było dokonanie metaforycznej analizy współczesnej pedagogiki autorytarnej. Zagadnienia przeanalizowano z teoretycznego, filozoficznego oraz historycznego punktu widzenia.
Autorka starała się przedstawić, na czym polega odrębność pedagogiki autorytarnej jako odrębnego systemu wychowawczego, czym różni się od innych teorii i jakie czynniki decydują o jej strukturze i efektywności.
Adresatami publikacji są zarówno teoretycy, jak i praktycy pedagogiki, którzy dzięki tej pozycji mają szansę zgłębić istotę zjawisk odnoszących się do autorytarnego systemu wychowania, które mimo pluralizmu ofert są stale obecne we współczesnej teorii i praktyce pedagogicznej. Jednym z celów pracy jest także uwrażliwienie na niebezpieczeństwa kryjące się w tym typie oddziaływań wychowawczych.