"O SLX..."
Dzięki komponentom SLX dopasowanym do kolarza możesz jeździć tak jak chcesz, w każdych warunkach terenowych. Układ napędowy Dyna-Sys udostępnia intuicyjne kombinacje przełożeń w celu optymalnego przekazywania siły. Nawet na najbardziej nierównej, skalistej czy błotnistej trasie będziesz cieszyć się największą stabilnością w terenie. Dzięki komponentom SLX Ty i Twój rower stajecie się częścią trasy. Główne zalety komponentów Shimano SLX: przerzutka przednia Down Swing dla większego prześwitu między oponą a łańcuchem, system zarządzania łańcuchem z opcją bezpośredniego mocowania, szeroki wybór współczynników przełożeń, szczególnie dla kół 29 cali.
Mechanizm korbowy
FC-M670 3x10
- Większa wydajność zmiany przełożeń.
- Szeroki zakres przełożeń 3 × 10 we wszystkich warunkach.
- Zęby tarczy zaprojektowane specjalnie dla łańcucha HG-X.
- Konstrukcja odziedziczona z XTR i XT.
- Łatwe podjazdy dzięki zębatce 24T.
- Waga: 905 g (FC-M[zasłonięte]670 42-24 T)
DYNA-SYS
DYNA-SYS 10-rzędowy napęd górski SHIMANO.
SHIMANO prezentuje technologię napędu przeznaczoną do rowerów górskich: DYNA-SYS. W tej rewolucyjnej technologii
wykorzystano skonstruowaną zupełnie na nowo 10-rzędową kasetę. Współczynniki poszczególnych przełożeń są do siebie bardziej zbliżone,
co zapewnia bardziej płynną zmianę przełożeń i lepsze przenoszenie mocy.
Użytkownik może jeździć z lepiej dobranymi kombinacjami przełożeń, zwiększając tym samym efektywność i trwałość mechanizmu.
Nowy zakres
10-rzędowa kaseta 11-36 o zwiększonych zakresach oznacza, iż użytkownicy mogą dłużej korzystać z głównego
przełożenia 32 zębowej tarczy. Zwykle użytkownicy korzystający z potrójnego mechanizmu korbowego musieli przyzwyczaić
się do wykonywania dwóch lub trzech zmian korygujących za każdym razem, gdy zrzucali łańcuch na tarczę 22-zębową.
Dzięki DYNA-SYS potrzebna jest tylko jedna zmiana korygująca i wykonuje się ją rzadziej. Zmiana przełożeń jest
płynniejsza i szybsza dzięki współczynnikom przełożeń CloseStep 42-32-24. Przejście z tarczy 24-zębowej z
powrotem na tarczę główną - środkową - jest łatwiejsze i bardziej intuicyne. Również łatwiej jest wykonać zmianę na
dużą tarczę 42-zębową, co oznacza, że użytkownicy będą częściej z niej korzystać. Technologia DYNA-SYS sprawia, że
zmiana przełożeń przebiega w sposób płynny, zapewniając użytkownikom uzsykanie stałej, wydajnej mocy przy zachowaniu
trakcji i momentu.