Joanna Cygler
Spis treści: Wstęp Rozdział I. Istota kooperencji 1. Definicja kooperencji 2. Cechy relacji kooperencyjnych 3. Podstawowe typy kooperencji 4. Poziomy relacji kooperencyjnych 4.1. Wewnątrzorganizacjyjne relacje kooperencyjne 4.2. Międzyorganizacyjne relacje kooperencyjne 4.2.1. Kooperencja między dwoma przedsiębiorstwami 4.2.2. Kooperencja sieciowa 5. Korzyści i zagrożenia kooperencji 5.1. Korzyści relacji kooperencyjnych 5.2. Zagrożenia płynące z kooperencji Rozdział II. Kooperencja w koncepcjach teoretycznych 1. Relacje kooperencyjne w teorii gier 1.1. Podstawowe założenia w teorii gier 1.2. Kooperencja w modelu PARTS 2. Kooperencja w teorii kosztów transakcyjnych 3. Relacje kooperencyjne w koncepcji zasobowej Rozdział III. Czynniki kształtujące relacje kooperencyjne 1. Czynniki sektorowe i ich znaczenie w kooperencji przedsiębiorstw 1.1. Kooperencja w sektorach wysokich technologii 1.2. Relacje kooperencyjne przedsiębiorstw w sektorach podatnych na globalizację 1.3. Kooperencja w sektorach hiperkonkurencyjnych 2. Czynniki korporacyjne i ich znaczenie dla relacji kooperencyjnych przedsiębiorstw 2.1. Kompatybilność strategiczna kooperentów 2.2. Kompatybilność kulturowa w kooperencji 2.3. Kompatybilność strategiczna a kompatybilność kulturowa w relacjach kooperencyjnych 3. Wnioski Rozdział IV. Metodyka badań czynników sektorowych i korporacyjnych w relacjach kooperencyjnych przedsiębiorstw 1. Założenia metodologiczne badań 2. Opisy przypadków 2.1. Kooperencja Telekomunikacji Polskiej SA z Canal+ Cyfrowy 2.2. Kooperencja Telekomunikacji Polskiej SA z Netią SA 2.3. Kooperencja NXP Semiconductors z ST Microelectronics 2.4. Kooperencja między Zelmerem SA a Philipsem NV 3. Identyfikacja czynników sektorowych i korporacyjnych w badanych przypadkach 4. Empiryczne modele tworzenia relacji kooperencyjnych 4.1. Potencjał kooperencyjny sektorów 4.2. Potencjał kooperencyjny przedsiębiorstw 4.3. Macierz kooperencji 5. Wnioski Zakończenie
238 stron, B5, oprawa miękka