Konsumpcja. Eseje statystyczne
Konsumpcja stanowi przedmiot zainteresowania firm, polityków (w tym społecznych) w związku z istotną rolą, jaką pełni w procesie reprodukcji. Jest najważniejszym czynnikiem rozwoju gospodarki, elementem badań rynkowych. Szerokie grono czytelników potrzebuje wyników badań empirycznych, dotyczących zmian zachowań konsumenckich. Książka ma charakter studialno-monograficzny, zawiera przykłady aplikacji metod statystycznych w najnowszym ujęciu.
Spis treści:
Przedmowa
CZĘŚĆ I. Zarys problemów w badaniach konsumpcyjnych
1. Potrzeby konsumpcyjne we współczesnym ujęciu
2. Konsument wobec nowych trendów w konsumpcji
3. Źródła niepewności informacji w badaniach konsumpcji
CZĘŚĆ II. Konsumpcja w ujęciu bezpośrednim
1. Badanie struktury rozkładów wydatków
2. Analiza współzależności w badaniach konsumpcji
3. Rangowanie zmiennych jakościowych w modelowaniu konsumpcji
4. Karty kontrolne w pomiarze satysfakcji konsumenta
5. Analiza czynnikowa w ocenie makiawelizmu konsumenckiego
6. Analiza skupień z użyciem odległości medianowej w badaniach uwarunkowań konsumpcji
7. Metody bootstrapowe w estymacji średnich wydatków
8. Prognozowanie ufności konsumenckiej
CZĘŚĆ III. Konsumpcja w ujęciu pośrednim
1. Pozycyjna taksonomia numeryczna w badaniach poziomu życia
2. Analiza składowych prostych w badaniach poziomu życia
3. Modelowanie miękkie w badaniach zaspokojenia potrzeb
4. Geomarketing w analizie infrastruktury konsumpcji
5. Czas wolny w nowej polskiej rzeczywistości
6. Ograniczenia konsumpcji jako miernik wykluczeń społecznych
7. Konsumpcja gospodarstw wysokodochodowych
Zakończenie
Bibliografia