Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środ

28-02-2012, 14:09
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 38 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713120
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 6   
Koniec: 30-01-2012 09:46:36

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 204
Format: 16,5 x 23,5 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]64129


Konsument na rynku e-usług w krajach Europy Środkowo-Wschodniej

Anna Dąbrowska, Mirosława Janoś-Kresło

Dynamiczny rozwój nowoczesnych form komunikacji wywiera zasadniczy wpływ na zmiany procesów gospodarowania i spojrzenie na usługi. Jeszcze niedawno nikt nie przypuszczał, że usługi będzie można świadczyć na odległość, przy wykorzystaniu komputera, Internetu czy mobilnego aparatu telefonicznego. Zachodzące we współczesnym świecie dynamiczne zmiany technologiczne oddziałują na funkcjonowanie rynku usług i sposób ich świadczenia, a także na zaspokajanie potrzeb przez konsumentów i ich gospodarstwa domowe. Należy także podkreślić, że współcześnie konsumenci mogą korzystać nie tylko z e-usług świadczonych w kraju zamieszkania, ale także z e-usług transgranicznych.

Publikacja poświęcona jest analizie zachowań konsumentów na rynku e-usług w wybranych krajach Europy Środkowo-Wschodniej, tj. w Estonii, na Litwie, Łotwie, w Polsce i na Ukrainie. Zaprezentowano e-usługi pogrupowane w trzy bloki – usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja), usługi związane z czasem wolnym (e-handel, e-kultura, e-turystyka) i usługi finansowe (e-bankowość, e-ubezpieczenia). Są to sfery, które będą miały w bliższej i dalszej przyszłości znaczący wpływ na kształtowanie nowoczesnego społeczeństwa. Jest to także element tworzenia społeczeństwa bez granic. Wyniki badań pozwoliły stworzyć profil e-konsumentów korzystających z poszczególnych usług.


Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1. Internet we współczesnym świecie

1.1. Przemiany cywilizacyjne
1.2. Internet jako współczesne medium komunikacji rynkowej
1.3. Zmiany w dostępie i korzystaniu z internetu w krajach Unii Europejskiej

Rozdział 2. Konsument w wirtualnej przestrzeni

2.1. Charakterystyka e-konsumenta
2.2. Prosument w sieci
2.3. Konsument w dobie kryzysu

Rozdział 3. E-usługi publiczne (e-administracja, e-zdrowie, e-edukacja)

3.1. E-administracja jako przejaw budowania partnerskich relacji między urzędem a klientem
3.2. E-zdrowie szansą na poprawę opieki zdrowotnej i poziomu wiedzy o zdrowiu
3.3. E-edukacja szansą na upowszechnianie wiedzy

Rozdział 4. E-usługi a zagospodarowanie czasu wolnego (e-handel, e-turystyka, e-kultura)

4.1. Korzystanie z e-handlu jako element wyzwalania i zagospodarowania czasu wolnego
4.2. Korzystanie z e-kultury jako formy zagospodarowania czasu wolnego
4.3. E-turystyka jako forma ułatwiająca korzystanie z usług turystycznych

Rozdział 5. E-usługi związane z finansami gospodarstw domowych (e-bankowość i e-ubezpieczenia)

5.1. E-bankowość jako forma zarządzania finansami gospodarstwa domowego
5.2. E-ubezpieczenia jako forma ułatwiająca kontakt z ubezpieczycielem

Rozdział 6. Ochrona i edukacja e-konsumentów

6.1. Prawa dotyczące korzystania z e-usług
6.2. Usługi prokonsumenckie jako element budowania zaufania konsumentów do e-biznesu
6.3. Znaczenie e-edukacji konsumenckiej dla wzmacniania pozycji konsumentów na rynku

Zakończenie

Bibliografia