Od Wydawcy:Mam zaszczyt przedstawić Państwu opracowanie zawierające treść wykładów, które wygłosił w naszej uczelni w 1996 roku, Rektor Wyższej Szkoły Nauk Informacji i Komunikacji Uniwersytetu Sorbony IV w Paryżu, Profesor Jean B. Carpentier.
Prof. J.B. Carpentier był gościem naszej Szkoły i prowadził zajęcia w ramach realizacji umowy o współpracy naukowej i dydaktycznej obydwu Uczelni.
Opracowanie zawiera rozważania na temat problematyki postępowania konsumentów oraz kształtowania się konsumpcji w krajach zachodnich. Dotyczy zagadnień występujących w obecnej fazie rozwoju tych krajów.
Publikacja składa się z dwóch części.
W pierwszej, Autor omawia czynniki kształtujące postępowania konsumentów. Analizuje na tym tle, współczesne modele zachowań konsumpcyjnych a w szczególności wpływ czynników społecznych i psychospołecznych na system zachowań.
W części drugiej, Prof. J.B. Carpentier omawia konsekwencje zachowań konsumpcyjnych dla praktyki marketingowej i funkcjonowania systemu komunikacji społecznej. Ważnym wątkiem rozważań jest także analiza tendencji rozwoju konsumpcji w krajach zachodnich.
Prezentując opracowanie sądzę, iż zainteresuje ono Czytelników. Znajdą w nim zarówno opis zjawisk, z którymi stykają się kraje zachodnie, jak też pośrednio problemów, które prawdopodobnie wystąpią w Polsce w trakcie realizacji dążeń naszego kraju do odrabiania zaległości i osiągania poziomu rozwoju społeczeństw zachodnich.
stron 43
wyd.
Wydawnictwo Naukowe WSFiZ
1996 r.
ISBN 83[zasłonięte]86228-3
miękka okładka
stan:
bardzo dobry -