Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konsument i jego zachowania na rynku europejskim

28-02-2012, 14:17
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 56.60 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715022
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 10:11:50

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2010
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 308
Format: 16 x 24 cm
Rok wydania: 2010
Oprawa: miękka, klejona



Konsument i jego zachowania na rynku europejskim

Ewa Kieżel

Rozwój rynku w Polsce sprawia, że coraz większe znaczenie mają analizy zachowań konsumentów oraz oceny tych zachowań. Autorzy pokazują w książce m.in.:

 

  • rolę konsumpcji we współczesnej gospodarce,
  • zachowania konsumentów oraz uwarunkowania tych zachowań na rynku europejskim,
  • wpływ różnych czynników (ekonomicznych, społecznych, kulturowych, demograficznych) na postępowanie konsumentów,
  • nowe tendencje w zachowaniach,
  • kryteria wyodrębniania różnych grup konsumentów, 
  • metody modelowania i badania zachowań konsumentów na rynku europejskim.


Książka jest przeznaczona dla pracowników naukowych zajmujących się badaniem rynku i zachowań konsumentów; studentów ekonomii, zarządzania, marketingu; słuchaczy studiów podyplomowych zainteresowanych zagadnieniami zachowań indywidualnych podmiotów konsumpcji.



Spis treści:

Wprowadzenie
 

Rozdział 1. Konsumpcja i konsument we współczesnej gospodarce
rynkowej

1.1. Istota, znaczenie i funkcje konsumpcji w gospodarce rynkowej
1.2. Prawidłowości rozwoju konsumpcji na tle uwarunkowań rynkowych.
1.2.1. Skłonność Polaków do konsumpcji i oszczędzania
1.2.2. Weryfikacja praw Engla w okresie transformacji polskiej gospodarki
1.2.3. Fazy rozwoju konsumpcji w Polsce
1.2.4. Efekt rygla oraz paradoksy konsumpcji na polskim rynku
1.3. Konsument i gospodarstwo domowe w gospodarce europejskiej
 

Rozdział 2. Zachowania konsumentów w świetle teorii i badań empirycznych
2.1. Potrzeby i zachowania konsumpcyjne oraz ich determinanty - pod stawowe pojęcia
2.2. Proces decyzyjny konsumenta i jego przebieg w świetle wyników badań
2.3. Rachunek ekonomiczny konsumentów a racjonalność ich zachowań
 

Rozdział 3. Uwarunkowania zachowań konsumentów na rynku europejskim
3.1. Pojęcie i charakterytyka Jednolitego Rynku Europejskiego
3.2. Uwarunkowania makroekonomiczne zachowań konsumentów
3.3. Procesy globalizacji i integracji jako uwarunkowania zachowań konsumentów
 

Rozdział 4. Czynniki kształtujące zachowania rynkowe konsumentów
4.1. Czynniki ekonomiczne determinujące zachowania konsumentów
4.1.1. Czynniki wewnętrzne (zależne od konsumenta)
4.1.2. Czynniki zewnętrzne (niezależne od konsumenta)
4.2. Czynniki kulturowe i społeczne determinujące zachowania konsumentów
4.2.1. Czynniki kulturowe
4.2.2. Czynniki społeczne
4.3. Czynniki demograficzne determinujące zachowania konsumentów
4.4. Czynniki psychologiczne determinujące zachowania konsumentów
4.5. Rola informacji w kształtowaniu zachowań konsumentów
 

Rozdział 5. Prawidłowości zachowań konsumentów
5.1. Prawidłowości gospodarowania dochodami pieniężnymi przez konsumentów
5.2. Prawidłowości i paradoksy wpływu ceny na zachowania konsumentów
5.3. Psychospołeczne prawidłowości zachowań konsumentów
5.4. Nowe trendy w zachowaniach konsumentów
5.4.1. Homogenizacja i heterogenizacja konsumpcji
5.4.2. Globalizacja konsumpcji i etnocentryzm konsumencki
5.4.3. Dekonsumpcja i jej implikacje
5.4.4. Domocentryzm konsumencki
5.4.5. Kierunki działania ruchów konsumenckich i ekologicznych
 

Rozdział 6. Typologia konsumentów - jej znaczenie poznawcze i praktyczne
6.1. Istota i znaczenie typologii konsumentów
6.2. Problemy metodyczne typologii konsumentów
6.3. Typologia konsumentów na wybranych rynkach
6.3.1. Typologia konsumentów w skali międzynarodowej
6.3.2 Typologia konsumentów ze względu na racjonalność zachowań
6.3.3. Typologia kobiet-konsumentek
6.3.4. Typologie konsumentów ze względu na wiek
6.3.5. Typologia konsumentów z klasy średniej
6.3.6 Typologie branżowe konsumentów
 

Rozdział 7. Modele rynkowych zachowań konsumentów
7.1. Istota modeli zachowań konsumentów
7.2. Podział i charakterystyka modeli zachowań konsumentów
7.3. Problemy metodyczne budowy modeli zachowań konsumentów
7.4. Modele zachowań konsumentów na rynku europejskim
7.4.1. Model zmian zachowań konsumentów na rynku europejskim
w wyniku globalnego kryzysu gospodarczego
7.4.2. Model wartości dla klienta na europejskim rynku usług
finansowych
7.4.3. Model lojalności konsumentów do firm usługowych działających w środowisku wirtualnym
 

Rozdział 8. Badanie zachowań konsumentów na rynku europejskim
8.1 Cele i zakres badań zachowań konsumentów na rynku europejskim
8.2 Źródła danych i metody badania zachowań konsumentów na rynku
europejskim
8.3. Mierniki stosowane w badaniach konsumpcji na rynku europejskim