Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konsument a reklama. Studium.../NOWOŚĆ

19-01-2012, 15:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 71.20 zł     
Użytkownik book24
numer aukcji: 1998827406
Miejscowość Warszawa
Wyświetleń: 13   
Koniec: 14-01-2012 01:28:42
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Book24
Book24 - księgarnia internetowa serdecznie wita na swoich aukcjach w serwisie alle. Zapraszamy do zapoznania się z naszą ofertą oraz zakupu.
O nas

Kupując u nas masz pewność co do jakości zakupionego towaru, oraz szybkiej przesyłki.
Do każdej transakcji podchodzimy indywidualnie, staramy się, aby nasz klient był w 100% usatysfakcjonowany.

Każdą paczkę starannie pakujemy w tekturowe pudełko lub kopertę bąbelkową, tak aby w stanie nienaruszonym dotarła do odbiorcy.
Zwrot pieniędzy

Dane Kontaktowe

Po wylicytowaniu przedmiotu koniecznie wypełnij formularz dostawy, jeśli masz dodatkowe pytania napisz e-maila.

Book24 - księgarnia internetowa al.Solidarności 117 lok.406
00-140 Warszawa

e-mail: [zasłonięte]@book24.waw.pl
pon-pt: 9-18

Numer konta:
951[zasłonięte]200400[zasłonięte]70234[zasłonięte]730 (mBank)
501[zasłonięte]555811[zasłonięte]45200[zasłonięte]594 (Inteligo)


Zaufanie do Book24 Kurier UPS

Konsument a reklama. Studium cywilnoprawne
Agnieszka Malarewicz

Konsument a reklama. Studium cywilnoprawne
Dodatkowe informacje

  • ISBN:[zasłonięte]978-8301-775-4
  • liczba stron: 560
  • Okładka: twarda
  • Wydawnictwo: Wolters Kluwer
  • Seria: Monografie
  • Wymiary: 150 x 210 mm
  • Rok wydania: 2009
  • Opis

    Książka w obszerny sposób ukazuje relacje między konsumentem a reklamodawcą. Z jednej strony przedstawia charakter prawny reklamy jako instytucji przedumownej, z drugiej zaś prezentuje prawa konsumentów do korzystania z dobrodziejstw przekazu reklamowego i jego instrumentów. Autorka proponuje konstrukcję prawną odpowiedzialności reklamodawców wobec konsumentów, jak również omawia analizowaną problematykę w kontekście prawa USA i wybranych porządków prawnych krajów europejskich.

    Spis treści:
    Wprowadzenie
    Rozdział I
    Cywilnoprawny charakter reklamy
    1. Reklama jako oświadczenie woli
    1.1. Pojęcie - zakres oświadczenia woli
    1.2. Adresat i złożenie oświadczenia woli a adresat reklamy
    1.3. Wykładnia oświadczenia woli - komunikatu reklamowego
    1.3.1. Pojęcie i cele wykładni oświadczeń woli
    1.3.2. Metody wykładni oświadczeń woli
    2. Reklama jako czynność prawna zmierzająca do zawarcia umowy cywilnoprawnej
    2.1. Analiza pojęcia reklamy
    2.2. Znaczenie prawne reklamyw świetle kodeksu cywilnego
    2.3. Sposoby zmierzające do zawarcia umowy
    2.4. Reklama jako zaproszenie do negocjacji
    str.5 4
    2.5. Reklama jako oferta
    2.6. Reklama jako informacja
    3. Umowne prawo odstąpienia od umowy zawartej pod wpływem reklamy
    4. Pojęcie konsumenta
    4.1. Uzasadnienie konieczności zdefiniowania konsumenta
    4.2. Kształtowanie się definicji konsumenta w prawie polskim
    Rozdział II
    Zagrożenia dla konsumentów ze strony reklamy
    1. Reklama jako czyn nieuczciwej konkurencji
    1.1. Prawne granice czynu nieuczciwej konkurencji wyznaczone przepisami ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji - klauzula generalna art. 3 ust. 1 u.z.n.k
    1.2. Relacje między klauzulą generalną u.z.n.k. a zakresem przedmiotowym art. 16 ust. 1 pkt 1 u.z.n.k
    2. Reklama w świetle wykładni art. 16 ust. 1 pkt 1 u.z.n.k. - analiza zagrożeń
    2.1. Reklama sprzeczna z przepisami prawa
    2.1.1. Bezwzględny zakaz reklamy sprzecznej z prawem
    2.1.1.1. Reklama alkoholu
    2.1.1.2. Reklama tytoniu i wyrobów tytoniowych
    2.1.1.3. Reklama gier losowych, zakładów wzajemnych i gier na automatach
    2.1.1.4. Ogłoszenia o odpłatnym pobieraniu i przeszczepianiu organów
    2.1.2. Względny zakaz reklamy
    2.1.2.1. Reklama leków i innych środków farmaceutycznych
    2.1.2.2. Reklama żywności
    2.1.2.3. Reklama kosmetyków
    2.1.2.4. Zasady używania w reklamie oznaczonych przez przepisy prawne określeń usług
    Reklama usług związanych z bankowością
    Reklama usług w zakresie ubezpieczeń
    Reklama funduszy inwestycyjnych
    2.2. Reklama sprzeczna z dobrymi obyczajami
    2.3. Reklama uchybiająca godności człowieka
    2.3.1. Pojęcie godności człowieka
    2.3.2. Kryteria oceny reklamy niegodziwej
    2.4. Dobra osobiste a reklama
    2.4.1. Pojęcie dóbr osobistych
    2.4.2. Naruszenie dóbr osobistych w reklamie
    2.4.2.1. Prawo do wizerunku
    2.4.2.2. Prawo do nazwiska
    2.4.2.3. Prawo do ochrony życia prywatnego
    2.4.2.4. Prawo do firmy
    2.4.3. Możliwość naruszenia przez reklamę dóbr osobistych - ich ochrona w świetle przepisów kodeksu cywilnego
    3. Reklama wprowadzająca w błąd
    3.1. Pojęcie błędu w świetle przepisów kodeksu cywilnego
    3.2. Pojęcie reklamy wprowadzającej w błąd w świetle u.z.n.k
    3.3. Ciężar dowodu przy wprowadzeniu w błąd
    4. Reklama nierzeczowa - art. 16 ust. 1 pkt 3
    4.1. Pojęcie reklamy nierzeczowej
    4.2. Reklama jako niedozwolony środek manipulacji
    4.2.1. Wywołanie uczucia lęku
    4.2.2. Reklama wykorzystująca przesądy
    4.2.3. Problematyka dziecka jako konsumenta
    5. Reklama ukryta
    5.1. Reklama ukryta w świetle przepisów u.z.n.k
    5.2. Reklama ukryta w świetle prawa prasowego
    5.3. Product placement
    5.4. Reklama ukryta jako środek perswazji - tzw. reklama podprogowa
    6. Reklama uciążliwa
    6.1. Ochrona prywatności jako jednego z dóbr osobistych człowieka
    6.2. Pojęcie reklamy uciążliwej
    6.3. Formy reklamy uciążliwej
    6.3.1. Nagabywanie w miejscach publicznych i przesyłanie niezamówionych towarów
    6.3.2. Nadmierne wykorzystywanie środków technicznych
    7. Reklama porównawcza
    7.1. Dopuszczalność i definicja reklamy porównawczej
    7.2. Przesłanki dopuszczalnej reklamy porównawczej
    7.2.1. Niewprowadzanie w błąd
    7.2.2. Obiektywne porównanie potrzeb lub celów porównywanych towarów - usług
    7.2.3. Obiektywne porównanie cech towarów-usług
    7.2.4. Zakaz wprowadzania zamieszania na rynku przez reklamę porównawczą
    7.2.5. Zakaz dyskredytowania
    7.2.6. Reklama porównawcza a ochrona interesu konsumenta
    8. Konsument wobec reklamy internetowej - zagrożenia dla konsumenta
    8.1. Problematyka reklamy w internecie - przepisy prawa prasowego oraz ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    8.2. Odrębność reklamy internetowej w stosunku do reklamy w innych mediach
    8.3. Spamming - istota i skutki prawne
    8.4. Odpowiedzialność prawna z tytułu reklamy internetowej
    8.5. Problem prawa właściwego dla reklamy internetowej
    Rozdział III
    Ochrona konsumentów w związku z nadużyciami w reklamie
    1. Odpowiedzialność cywilnoprawna reklamodawcy w stosunku do konsumenta
    1.1. Reklama jako źródło stosunku zobowiązaniowego
    1.2. Odpowiedzialność odszkodowawcza wynikająca z nieuczciwej lub zakazanej reklamy
    1.3. Culpa in contrahendo w kontekście nieuczciwej reklamy
    2. Odpowiedzialność cywilnoprawna reklamodawcy na podstawie przepisów ustawy o zwalczaniu nieuczciwej konkurencji
    2.1. Roszczenie o zaniechanie (art. 18 ust. 1 pkt 1 u.z.n.k.)
    2.2. Roszczenie o usunięcie skutków (art. 18 ust. 1 pkt 2 u.z.n.k.)
    2.3. Roszczenie o złożenie oświadczenia (art. 18 ust. 1 pkt 3 u.z.n.k.)
    2.4. Roszczenie o zasądzenie kwoty pieniężnej(art. 18 ust. 1 pkt 6 u.z.n.k.)
    2.5. Wniosek poszkodowanego o orzeczenie o przedmiotach bezpośrednio związanych z popełnieniem czynu nieuczciwej konkurencji (art. 18 ust. 2 u.z.n.k.)
    2.6. Legitymacja czynna w procesie o czyny nieuczciwej konkurencji
    2.7. Legitymacja bierna w procesie o czyny nieuczciwej konkurencji i przedawnienie roszczeń
    3. Instrumenty ochrony konsumenta
    3.1. Środki ochrony indywidualnej konsumenta przewidziane przepisami kodeksu cywilnego - wprowadzenie
    3.1.1. Rękojmia za wady
    3.1.2. Gwarancja i koncepcja przyrzeczenia gwarancyjnego
    3.2. Środki ochrony indywidualnej konsumenta przewidziane przepisami ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej
    3.2.1. Sprzedaż konsumencka
    3.2.2. Niezgodność towaru konsumpcyjnego z umową a odpowiedzialność reklamodawcy wobec konsumenta
    3.2.3. Obowiązki i odpowiedzialność sprzedawcy z tytułu umowy sprzedaży konsumenckiej
    3.2.4. Uprawnienia konsumenta z tytułu umowy sprzedaży konsumenckiej
    3.2.5. Sekwencyjność realizacji uprawnień konsumenta
    3.2.6. Terminy i tryb dochodzenia roszczeń
    3.2.7. Gwarancja komercjalna
    3.3. Środki ochrony indywidualnej przewidziane przepisami ustawy z dnia 23 sierpnia 2007 r. o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
    3.3.1. Przedmiot indywidualnej ochrony konsumenta przewidziany ustawą o przeciwdziałaniu nieuczciwym praktykom rynkowym
    3.3.2. Pojęcie konsumenta i przeciętnego konsumenta
    3.3.3. Nieuczciwa praktyka rynkowa
    3.4. Środki ochrony instytucjonalnej konsumenta. Postępowanie uproszczone specjalnym trybem dochodzenia roszczeń przez konsumentów
    3.5. Stałe polubowne sądy konsumenckie
    4. Wybrane instytucjonalne środki ochrony konsumenta
    4.1.1. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów
    4.1.2. Inspekcja Handlowa
    4.1.3. Powiatowy (miejski) rzecznik konsumentów
    4.2. Organizacje konsumenckie
    4.2.1. Federacja Konsumentów
    4.2.2. Stowarzyszenie Konsumentów Polskich
    Rozdział IV
    Ochrona konsumenta i reklama w prawie wspólnotowym oraz w wybranych systemach państw obcych
    1. Środki regulacji reklamy i ochrony konsumenta
    1.1. Polityka konsumencka Unii Europejskiej
    1.2. Pojęcie konsumenta (prawo wspólnotowe UE)
    1.3. Europejski kodeks cywilny - próba zdefiniowania konsumenta
    1.4. Europejska Konwencja o Telewizji Ponadgranicznej
    1.5. Dyrektywa dotycząca przekazu i działalności telewizyjnej
    1.6. Dyrektywa dotycząca reklamy wprowadzającej w błąd
    1.7. Dyrektywa dotycząca reklamy porównawczej
    1.8. Dyrektywa dotycząca reklamy i sponsorowania wyrobów tytoniowych
    1.9. Dyrektywa dotycząca reklamy produktów medycznych
    1.10. Rezolucja w sprawie wizerunku kobiet i mężczyzn w reklamie i środkach masowego przekazu
    1.11. Zakaz reklamy a prawa człowieka
    2. Problematyka reklamy i ochrony konsumenta w świetle prawa wybranych państw europejskich
    2.1. Pojęcie konsumenta - Francja
    2.1.1. Reklama wprowadzająca w błąd
    2.1.2. Reklama uciążliwa
    2.1.3. Reklama porównawcza
    2.2. Pojęcie konsumenta - Hiszpania
    2.2.1. Reklama wprowadzająca w błąd
    2.3. Pojęcie konsumenta - Niemcy
    2.3.1. Reklama wprowadzająca w błąd
    2.3.2. Reklama uciążliwa
    2.3.3. Reklama porównawcza
    2.4. Pojęcie konsumenta - Włochy
    2.5.1. Reklama wprowadzająca w błąd
    2.5.2. Reklama uciążliwa
    2.5.3. Reklama porównawcza
    2.6. Pojęcie konsumenta - Wielka Brytania
    2.6.1. Reklama wprowadzająca w błąd
    2.6.2. Reklama porównawcza
    3. Ochrona konsumenta w reklamie - wprowadzenie do regulacji prawnej w USA
    3.1. Historia prawa federalnego dotycząca ochrony konsumenta przed nieuczciwą reklamą
    3.2. Zakres działania FTC
    3.3. Reklama porównawcza
    3.4. Regulacje wewnętrzne przemysłu
    3.5. Przepisy regulujące media
    3.6. Kwestia działalności konsumentów w USA
    3.7. Rola reklamy w odpowiedzialności za produkty
    3.8. Kryteria rozpatrywania reklamy pod względem wprowadzenia konsumenta w błąd
    3.9. Wnioski
    3.10. Omówienie orzecznictwa FTC oraz sądów w kwestii reklamy naruszającej prawa konsumenta
    3.11. Rola The Lanham Act w dochodzeniu roszczeń przez konsumentów w USA
    3.12. Typy stwierdzeń reklamowych będących pogwałceniem The Lanham Act
    3.13. Środki ochrony prawnej dostępne z The Lanham Act
    3.14. Przepisy zakazujące rozcieńczania znaków towarowych (Antidilution Statutes): prawa stanowione a reklama komparatywna
    4. Gwarancje
    4.1. Dane dotyczące gwarancji przedstawiane w reklamie oraz identyfikacja gwaranta
    4.2. Przedstawienie charakterystyki i wyszczególnienie zasad działania gwarancji
    4.3. Typy gwarancji
    4.4. Informatory federalnej komisji handlu o reklamowaniu gwarancji
    4.5. Rola The Magnuson - Moss Warranty Act
    4.6. Związek klienta i agencji reklamowej. Odpowiedzialność agencji
    4.7. Reklamowanie profesjonalnego biznesu; reklamy polityczne
    5. Modelowy zbiór przepisów dotyczących komunikatów odnoszących się do usług prawniczych zawartych w reklamie w USA
    5.1. Reklama
    5.2. Bezpośredni kontakt z potencjalnymi klientami
    5.3. Informacje o zakresie praktyki
    5.4. Nazwy firm lub nagłówki
    6. Reklama polityczna
    Zakończenie
    Bibliografia
    [zasłonięte]@book24.waw.pl - Book24 - księgarnia internetowa