Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konstytucyjne prawo do nauki a polski system oświa

30-01-2014, 14:52
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 34.50 zł     
Użytkownik kumi50
numer aukcji: 3845558505
Miejscowość police
Wyświetleń: 4   
Koniec: 30-01-2014 14:21:53

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Konstytucyjne prawo do nauki a polski system oświatowy
 Paweł Bała
Książka nowa wydanie z 2009r. , ilość stron: 532, wymiar: 20,5cm. x14,5cm., okładki miękkie,
ISBN:[zasłonięte]978-83748-16-9

Wstęp.
Część I. Prawo do nauki i system oświaty w zarysie
historycznym
1. Rozwój systemu oświaty w perspektywie historycznej
1.1. Oświata w średniowieczu
1.2. Nowożytne koncepcje oświatowe
1.2. l. Luterańska koncepcja oświatowa
1.2.2. Oświeceniowa koncepcja szkoły przymusowej,
świeckiej, bezpłatnej i państwowej (etatyzm oświatowy)
1.3. Totalitarne koncepcje oświatowe
1.3.1. Jakobińska wizja oświaty
1.3.2. Oświata świecka
1.4. Krytyki etatystycznej koncepcji oświatowej
2. Oświata polska w rozwoju dziejowym
2.1. Oświata polska do 1795 r.
2.2. Oświata II Rzeczypospolitej Polskiej
2.3. Oświata Polski Ludowej i demontaż dziedzictwa ustroju totalitarnego
Część II. Prawo do nauki i system oświaty w polskim prawie ustrojowym
1. Prawne standardy prawa do nauki i organizacji systemu oświaty.
2. Prawo do nauki w systemie praw i wolności
Konstytucji RP z 1997 r.
2.1.Istotaprawiwolnościczłowiekaiobywatela
2.2. Specyfika socjalnych, kulturowych i ekonomicznych praw, i wolności, człowieka i obywatela
2.3. Charakter prawa do nauki
2.4. Konstytucyjny model systemu oświaty
3. Gwarancje prawa do nauki w Konstytucji RP z 1997 r.
3.1. Kwestia odpłatności nauki
3.2. Zasada powszechności i równości w dostępie
do wykształcenia, i zasada pomocy władz publicznych
dla osób uczących się
3.3. Wolność wyboru typu szkoły i wolność zakładania szkół
3.4. Autonomia szkolnictwa wyższego
4. Koncepcja bonu edukacyjnego
5. Przymus edukacyjny
5.1. Zakres przymusu edukacyjnego w Konstytucji RP
i ustawie o systemie oświaty
5.2. Krytyki przymusu edukacyjnego
6. Prawo do nauki a wybrane zasady ustrojowe Konstytucji RP
6.1. Kwestia nauczania religii w szkołach publicznych w związku z zasadą bezstronności władz publicznych w sprawach religijnych
6.2. Prawo do nauki a kwestia osób niepełnosprawnych i mniejszości narodowych, i etnicznych, w Konstytucji RP z 1997 r.
Zakończenie
Wykaz źródeł i literatury
Skorowidz

Paweł Bała (ur. 1982 r.), doktor nauk prawnych, konstytucjona¬lista, adiunkt w Instytucie Nauk Społecznych Akademii Podlaskiej.

 
Przy jednoczesnej wysyłce kilku książek opłata za wysyłkę każdej kolejnej książki wynosi tylko 1zł.
Wysyłka w najbliższym dniu roboczym po otrzymaniu do godz.18 przelewu lub wybraniu przesyłki pobraniowej.

Dostawa listem (zwykłym - niepoleconym) na odpowiedzialność kupującego.