Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu

28-01-2014, 18:20
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik -CERGO-
numer aukcji: 3896742678
Miejscowość Kraków
Wyświetleń: 3   
Koniec: 28-01-2014 17:56:30

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witam

-Strona o Mnie-

-Moje inne aukcje-

-Moje komentarze-

-Dodaj mnie do ulubionych sprzedawców-

Koszt wysyłki


(książki wysyłamy w bezpiecznych kopertach bąbelkowych, z dodatkowo zabezpieczonymi rogami)


Wpłata

mBank
57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 4[zasłonięte]895 09

lub

Inteligo/ PKO
50 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]5581135 4[zasłonięte]210 00


(wszystkie dane potrzebne do przelewu otrzymasz w mailu po dokonaniu zakupu)

Opis aukcji

Małgorzata Sławińska

Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu


- Wydawnictwo: Impuls
- Rok wydania: 2010
- Format: B5
- Stan:
NOWA
- Okładka: twarda

- Ilość stron:
256





Nasza cena: 35,00 PLN

OPIS:

Niniejsza praca składa się z dwóch części, teoretycznej i badawczej. Część pierwsza zawiera trzy rozdziały. Pierwszy z nich dotyczy funkcji przedszkola i zmian, jakim ulegały od czasów powojennych do współczesnych. Rozważania nad funkcjami prowadzone są z dwóch znacząco różniących się perspektyw: funkcjonalistycznej i krytycznej. Rozdział drugi kieruje naszą uwagę na wiedzę i rozwój poznawczy dziecka we wczesnych latach życia. Jego zawartość została ustrukturyzowana na osi zidentyfikowanych przeze mnie zmian, jakie zachodziły w poglądach psychologów i pedagogów na temat czynników rozwoju poznawczego. Rozdział trzeci jest poświęcony konstruktywizmowi i osobistym teoriom nauczycieli, analizowanym w kontekście ich potencjalnej otwartości/zamkniętości na idee konstruktywizmu. Część druga niniejszej dysertacji przedstawia analizy materiału badawczego. Otwiera ją rozdział czwarty, poświęcony metodologii badań własnych. Znajdujemy w nim argumentację przemawiającą za wyborem jakościowej strategii badawczej, a także prezentację przedmiotu i celu badań, metod i technik badawczych oraz informacje na temat organizacji i przebiegu badań własnych. Cztery kolejne rozdziały zawierają analizy materiału badawczego. Rozdział piąty prezentuje wyniki badań nad uruchamianą w przedszkolu wiedzą nazewniczą, rozdział szósty – nad wiedzą wyjaśniającą, zaś rozdział siódmy – nad wiedzą interpretacyjną. Rozdział ósmy dotyczy nauczycielskiego rozumienia sytuacji dydaktycznych w przedszkolu; przedstawia refleksje nad udziałem wiedzy nazewniczej, wyjaśniającej i interpretacyjnej w przewodnikach metodycznych oraz analizy nauczycielskich narracji z punktu widzenia znaczeń, jakie nadają tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu. W podsumowaniu przedstawione są wnioski z przeprowadzonych analiz materiału empirycznego. Całość zamyka bibliografia wykorzystana w niniejszej pracy.

Podziękowania

Wstęp

I. Część teoretyczna

Rozdział 1. Przedszkole i jego rola w rozwoju dziecka

1.1. Funkcje przedszkola w perspektywie funkcjonalistycznej

1.2. Funkcje przedszkola w perspektywie krytycznej

Rozdział 2. Wiedza i rozwój poznawczy we wczesnych latach życia dziecka zmiana pytań o czynniki rozwoju poznawczego

2.1. Pytania o rodzaje czynników rozwoju

2.2. Pytania o stopień udziału czynników

2.3. Pytania o zakres poznawczych zmian rozwojowych

2.4. Pytania o jakość oddziaływania środowiska

2.4.1. Środowisko materialne a rozwój poznawczy dziecka

2.4.2. Środowisko społeczne a rozwój poznawczy dziecka

Rozdział 3. Konstruktywizm jako teoria i postulat edukacyjny

3.1. Konstruktywizm jako perspektywa teoretyczna w refleksji nad wiedzą dzieci

3.2. Tworzenie warunków do pogłębionego konstruowania wiedzy – między teorią naukową a osobistą

3.2.1. Kompetencje nauczyciela jako warunek zmiany praktyki edukacyjnej

3.2.2. Osobiste teorie nauczycieli – ślepa uliczka dla zmian ku konstruktywizmowi

II. Część badawcza

Rozdział 4. Założenia metodologiczne badań własnych

4.1. Przedmiot i cel badań oraz ich uzasadnienie

4.2. Wybór strategii badawczej

4.3. Problematyka badawcza

4.4. Metody i techniki badawcze

4.5. Organizacja i przebieg badań

Rozdział 5. Wiedza nazewnicza jako znaczący obszar działań nauczycielki przedszkola

5.1. Wiedza nazewnicza jako główny cel zajęć

5.2. Wiedza nazewnicza w nieuświadomionej deformacji wyjaśnień i interpretacji

Rozdział 6. Konstruowanie wiedzy wyjaśniającej jako dominujący obszar działań nauczycielki przedszkola

6.1. Stymulacja dziecięcego wyjaśniania w uczeniu się przez badanie

6.2. Niewykorzystany potencjał wiedzy wyjaśniającej

Rozdział 7. Konstruowanie wiedzy interpretacyjnej jako zaniedbany obszar edukacji przedszkolnej

7.1. Próby tworzenia warunków do samodzielnych interpretacji znaczeń społeczno-kulturowych

7.2. Wygaszanie i zamykanie dziecięcych interpretacji

Rozdział 8. Nauczycielskie rozumienie sytuacji dydaktycznych

8.1. Wiedza nazewnicza, wyjaśniająca i interpretacyjna w przewodnikach metodycznych

8.2. Znaczenia nadawane przez nauczycielki tworzeniu dziecięcej wiedzy w przedszkolu

Podsumowanie

Bibliografia

W razie jakichkolwiek wątpliwości proszę o kontakt

Regulamin

  • w przypadku kupna większej ilości książek proszę o kontakt w celu ustalenia kosztów przesyłki,
  • wysyłka książek realizowana jest w ciągu 48 godz. po zaksięgowaniu wpłaty na moim koncie,
  • w tytule przelewu proszę podać swój Nick lub numer aukcji,
  • w przypadku zmiany adresu wysyłki proszę o podanie go w mailu,
  • możliwy odbiór osobisty w Krakowie po wcześniejszym kontakcie,
  • możliwa wysyłka za granicę,
  • komentarz wystawiamy jako drudzy,
  • wpłatę można dokonać na jedno z dwóch podanych obok kont.

Na życzenie wystawiamy faktury VAT

Kontakt

e-maila: [zasłonięte]@poczta.fm

nr tel.: 668 [zasłonięte] 313

Konstruowanie wiedzy na zajęciach w przedszkolu