Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konstruowanie wiedzy geograficznej w kl gimnazjaln

24-01-2012, 5:00
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35.90 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 2001588697
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 8   
Koniec: 15-01-2012 14:33:57

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2009
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i per fekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Konstruowanie wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych

      Konstruowanie wiedzy geograficznej w kl gimnazjaln

       

      Autor
      Teresa Sadoń-Osowiecka

      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN[zasłonięte]978-8387-179-1

      Kraków 2009, wydanie 1, Format 165 x 235, objętość 206 str., oprawa miękka

      Edukacja jest powiązana ze zjawiskami kulturowymi, społecznymi, politycznymi, ekonomicznymi. Czas zmian politycznych w latach dziewięćdziesiątych wywołał też rewolucję w systemie oświaty. Do tej pory toczą się dyskusje nad kierunkiem reformy, nad kształtem podstawy programowej, wynikające z przeobrażeń w pojmowaniu istoty problemu i pluralizmu ujęć zagadnienia oraz dowodzące, jak wiele jest ideologii edukacyjnych.

      W literaturze dotyczącej edukacji geograficznej w gimnazjum przedstawia się raczej przypadkowe aspekty kształcenia geograficznego, głównie dotyczące treści kształcenia oraz metod i technik stosowanych na lekcjach, wyrażanych w formie wskazań, postulatów i zaleceń aplikacyjnych. Mało jest badań nad „codziennością” lekcji geografii i refleksji na temat charakteru wiedzy, którą one z sobą niosą. Niniejsze badania mają na celu, choć częściowe wypełnienie tej luki.

      Dwa pierwsze rozdziały pracy dotyczą ujęć teoretycznych edukacji.

      Na ich tle w następnym rozdziale zostały ukazane aspekty dydaktyczne geografii w szkole. W rozdziale trzecim zawarto wyjaśnienia i uzasadnienia podjętej strategii badawczej, zmierzającej do odpowiedzi na postawione pytania:

      1. W jaki sposób konstruowana jest wiedza geograficzna na lekcjach w gimnazjum?

      2. Jaka jest rola poznawcza i koncepcyjna ucznia i nauczyciela w procesie uczenia się geografii?

      3. Jakie teorie dydaktyczne i ideologie wychowania (uświadamiane lub nie) leżą u podstaw kształcenia geograficznego w gimnazjum?

      Po przedstawieniu założeń teoretycznych w kolejnych rozdziałach przedstawiono losy edukacji geograficznej w szkole. Autorka zaczęła od analizy programów, podręczników i innych materiałów metodycznych, starając się dociec na ich podstawie, ku jakiej edukacji kierują one ucznia i nauczyciela. Następne rozdziały dotyczą już tego, co dzieje się na lekcjach geografii w klasach gimnazjalnych. Przeprowadzono analizę z różnych perspektyw: odnoszących się do charakteru wiedzy geograficznej w gimnazjum, komunikowania się na lekcjach geografii i strategii nauczania na obserwowanych lekcjach. Badanie umożliwiło wyciągnięcie wniosków dotyczących zaniedbań i możliwości konstruowania wiedzy geograficznej w gimnazjum.

      Spis Treści

      Wstęp
      Podziękowania
      1. Podejścia do edukacji w dydaktyce ogólnej – między przekazywaniem znaczeń a samodzielnością uczenia się
      1.1. Statyzm i dynamizm dydaktyczny a edukacja monologowa i dialogowa
      1.2. Pedagogiczne ideologie przekazu versus ideologie konstrukcji wiedzy
      2. Zmiany w myśleniu o procesach uczenia się – inspiracje psychologiczne
      2.1. Uczenie się w teorii behawiorystycznej i jej wpływ na dydaktykę szkolną
      2.2. Uczenie się w teorii konstruktywistycznej – ku zmianie modelu edukacji
      3. Nauczanie geografii w świetle myśli dydaktycznej
      3.1. Poglądy na istotę wiedzy geograficznej
      3.2. Rekonstrukcja celów i treści edukacji geograficznej w perspektywie współczesnych teorii nauczania
      4. Założenia metodologiczne badań własnych
      4.1. Przedmiot i cel badań oraz ich uzasadnienie
      4.2. Wybór strategii badawczej
      4.3. Problematyka badawcza
      4.4. Metody i techniki badawcze
      4.5. Organizacja i przebieg badań
      5. Procesy konstruowania wiedzy geograficznej w klasach gimnazjalnych w świetle badań własnych
      5.1. Metody i strategie nauczania geografii w materiałach dydaktycznych jako przejawy ideologii edukacyjnych
      5.1.1. Nauczanie początkowe
      5.1.2. Szkoła podstawowa – przyroda
      5.1.3. Geografia w gimnazjum
      5.1.3.1. Podstawa programowa kształcenia ogólnego
      5.1.3.2. Programy nauczania, poradniki i inne materiały
      5.2. Dominacja geograficznej wiedzy nazewniczej w gimnazjum
      5.3. Porozumiewanie się na lekcjach geografii
      5.4. Strategie działań dydaktycznych i teorie je legitymizujące
      6. Zaniedbania i możliwości gimnazjalnej edukacji geograficznej
      6.1. Obszary zaniedbań gimnazjalnej edukacji geograficznej
      6.2. Obszary niewykorzystanych możliwości – sugestie dla praktyki

      Bibliografia

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      10 1140 [zasłonięte]40[zasłonięte]02 4[zasłonięte]920 71

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status: