Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata

10-06-2015, 15:28
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 46.40 zł     
Użytkownik mirom
numer aukcji: 5346234306
Miejscowość Wrocław
Wyświetleń: 1   
Koniec: 10-06-2015 14:28:12

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Witamy na aukcji kolejnej pozycji
z naszej księgarni

 

O Nas

Sprzedażą przez internet zajmujemy się od roku 2000. Stawiamy na rzetelną, błyskawiczną i perfekcyjną realizację zamówień, a o wysokiej jakości obsługi Klienta, świadczą nasze komentarze oraz posiadany status:

SuperSprzedawca

Jest to gwarancja Bezpiecznych, Łatwych i Przyjemnych Zakupów.

Wysyłka
  1. Zamówiony towar wysyłamy Pocztą Polską jako list polecony lub paczka w terminie od 1 do 3 dni (dni robocze), czas ten liczony jest od momentu:
    • dokonania zakupu i wyboru formy zapłaty (Płatność przy odbiorze/pobranie)
    • zaksięgowania na naszym koncie wpłaty za zakupiony towar (Płatność z góry/przelew)
    Koszty wysyłki podawane są w opisie każdej aukcji i dotyczą danej książki (zależnie od wagi).
  2. Opakowanie stanowi koperta bezpieczna lub karton i opieczętowane jest nalepką "sportowo-medyczna". Uszkodzenie lub brak takiej świadczy o naruszeniu przesyłki.
  3. Jeśli po 7 dniach roboczych nie dotarła do Państwa przesyłka prosimy o informację o tym. Podamy nr listu wysyłkowego, z którym należy sprawdzić na swojej poczcie czy przesyłka nie "zalega"w urzędzie. W przeciwnym razie po 14 dniach roboczych od wysyłki złożymy reklamację na poczcie.

Nie czekamy do zakończenia aukcji - wysyłamy natychmiast!!

      Tytuł
      Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata

      Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata

       

      Autor
      Joanna Głodkowska

      Opis

      Wydawnictwo Impuls
      ISBN[zasłonięte]978-8350-118-3

      Kraków 2012, wydanie 2, format 160 x 230, objętość 412 str., oprawa miękka

      Pedagogika specjalna w swoich poszukiwaniach ma szacunek dla dorobku poprzedników. Poczucie ciągłości ważnych zadań przejawia się w uznawaniu roli tradycji w teraźniejszości i docenianiu znaczenia przeszłości dla przyszłości. Ponadczasowe idee w starciu z nowymi myślami, wynikami badań i procesami społecznymi dają nową jakość edukacji, rehabilitacji i terapii.  

      Autorka, wychodząc naprzeciw tak nakreślonym zadaniom współczesnej pedagogiki specjalnej, podejmuje próbę rozpoznania możliwości i ograniczeń uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną rozpoczynających naukę szkolną. Buduje tym samym modele diagnostyczne i terapeutyczne, by na podstawie dotychczasowych koncepcji i wyników ba- dań własnych opracować pewien konstrukt łączący wybrane aspekty tego, co stałe i zmienne w pedagogice specjalnej.

      [...] W wyniku wzajemnych relacji i działań pomocowych świat dziecięcy i świat dorosłego przenikają się w realnych sytuacjach edukacyjnych. Proces przenikania się tych dwóch światów może być wzmocniony istotnym przekaźnikiem, jakim są treści wyobrażone, nierealne, baśniowe – tak bliskie dziecku, nasycające jego umysł i uczucia oraz dające poczucie bezpiecznego uczestniczenia w wypełnianiu zadań edukacyjnych.

      Wychodząc naprzeciw tak nakreślonym zadaniom współczesnej pedagogiki specjalnej, rozpoznanie możliwości i ograniczeń uczniów z lekką niepełnosprawnością intelektualną rozpoczynających naukę szkolną, uczyniłam wyzwaniem do opracowania własnego modelu diagnostycznego i terapeutycznego.

      Zaprezentowana autorska metoda baśniowych spotkań jest więc nie tylko próbą wykorzystania naturalnych warunków rozwojowych dziecka, ale także swoistym kostruktem łączącym wybrane aspekty tego, co stałe i zmienne w pedagogice specjalnej.

      Spis Treści

      Wprowadzenie??

      Rozdział 1
      Reprezentacje umysłowe świata a edukacja dzieci –
      koncepcje psychologiczne implikacjami dla pedagogiki??
      Dzieci doświadczają świata i nad nim panują
      Wybrane poglądy konstruktywistów??
      Rozwój dzieci wpisuje się w ekologiczny model rzeczywistości
      Rozpoznawanie kontekstów rozwoju człowieka??
      Dzieci tworzą skrypty i plany
      Schematy poznawcze jako typowa struktura
      znanego doświadczenia??
      Dzieci spełniają zadania rozwojowe
      Warunki i wskaźniki doświadczania przez dziecko otoczenia??
      Dzieci skupiają uwagę i przejawiają aktywność
      Źródła motywacji dziecka do uczenia się??
      Wybrane teorie psychologiczne inspirują
      pedagoga specjalnego
      Piramida konstruowania przez dziecko
      umysłowej reprezentacji świata??

      Rozdział 2
      Pedagogika i psychologia –
      wzajemne relacje, rozpoznawanie stałości i zmienności??
      Pedagogika czerpie z psychologicznych koncepcji
      rozwoju umysłowego dzieci
      W poszukiwaniu implikacji??
      Pedagogika odczytuje stałości i zmienności
      U źródeł tendencji rozwoju nauk??

      Rozdział 3
      Stałość i zmienność w pedagogice specjalnej –
      edukacja wczesnoszkolna dziecka
      z lekką niepełnosprawnością intelektualną??
      Budowanie uogólnień w pedagogice specjalnej –
      tworzenie społecznego wizerunku osoby
      z niepełnosprawnością intelektualną??
      Nazywanie, definiowanie, metodologia badań –
      niepełnosprawność intelektualna w teorii
      i interpretacjach empirycznych??
      Niektóre koncepcje rozwoju dziecka z niepełnosprawnością
      intelektualną – rozwój jako sztuka pokonywania przeszkód??
      Konstruowanie umysłowego obrazu siebie i świata
      przez dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną
      w wieku wczesnoszkolnym – ciekawość poznawcza, komunikacja, eksploracja i spełnianie zadań rozwojowych??
      Uczeń z lekką niepełnosprawnością intelektualną
      spełnia zadania rozwojowe – uczenie się „na sposób szkolny”??
      Kształcenie specjalne uczniów z lekką niepełnosprawnością
      intelektualną – rzeczywistość edukacyjna??

      Rozdział 4
      Umysłowe konstruowanie obrazu świata przez dziecko
      z lekką niepełnosprawnością intelektualną –
      założenia diagnostyczne??
      Nazywanie, definiowanie sytuacji dzieci
      z lekką niepełnosprawnością intelektualną rozpoczynających
      naukę szkolną – dojrzałość szkolna czy wrażliwość edukacyjna??
      Rozpoznawanie sytuacji dzieci z lekką niepełnosprawnością
      intelektualną rozpoczynających naukę szkolną –
      założenia modelowe??
      Diagnozowanie osiągnięć ucznia z lekką niepełnosprawnością
      intelektualną w budowaniu umysłowego obrazu świata –
      konstrukt diagnostyczny??


      Rozdział 5
      Konstruowanie umysłowej reprezentacji świata
      przez dziecko z lekką niepełnosprawnością intelektualną –
      diagnoza dziecięcego widzenia siebie i otoczenia??
      Wiara we własne siły i ciekawość świata –
      potrzeba rozwojowa dziecka??
      Potrzeba kontaktu z otoczeniem –
      komunikacja na poziomie werbalnym i niewerbalnym??
      Kompetencje eksploracyjne – poznawanie i dokonywanie zmian
      w otoczeniu??
      Kompetencje zadaniowe – pełnienie roli ucznia szkoły specjalnej??
      Kompetencje uczniów szkoły specjalnej –
      analiza możliwości i dynamiki rozwojowej??

      Rozdział 6
      Treści wyobrażone w kształtowaniu umysłowej reprezentacji
      świata realnego –
      zabawa dziecka w świecie baśni, inspiracje pedagogiczne w kolorach??
      Świat baśni jako pokarm dla rozwoju dziecka i odpowiedź
      na jego potrzeby??
      Uczestniczenie dziecka w świecie baśni jako propozycja
      metodyczna w edukacji początkowej szkoły specjalnej??
      Podstawy teoretyczne i metodyczne zajęć
      korekcyjno-usprawniających z wykorzystaniem metody
      baśniowych spotkań??
      Skuteczność metody baśniowych spotkań
      w świetle wyników eksperymentu??
      Kompetencje pedagoga specjalnego jako łącznika
      między światem realnym a wyobrażonym??

      Uwagi

      Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.

      NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
      ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!
      Na Skróty
      dodaj do ulubionych sprzedawców nasz sklep allegro nasze pozostałe aukcje
      Płatności

      Płatności można dokonywać na nasze konto mBank:

      logo mBank

      81 1050 [zasłonięte] 1[zasłonięte]5750092 [zasłonięte] 067334

      Koszty Wysyłki
      koszty przesyłki
      Odbiór Osobisty

      Po zakupione towary zapraszamy do naszej siedziby:

      Stadion Olimpijski we Wrocławiu
      Księgarnia w HALI WIELOFUNKCYJNEJ AWF
      Al. J.I. Paderewskiego 35
      51-612 Wrocław

      Przy odbiorze osobistym można zapłacić na miejscu gotówką lub kartą kredytową.

      Kontakt z Nami

      allegro[na]sportowo-medyczna.pl
      Telefon: 071 [zasłonięte] 54
      Gadu-Gadu:

      • Mirek, status:
      • Robert, status:  
      [DANE_EU]5mBtnRT6cfyWsmz926REAFAmj92mH6cQVZJFjAETmEINfTF581xRCHNzUVK/6scGWMFc/1FhcGp9il2w4rhBDpJZhWzTQA/0QlYADZnuTslSgmi+QU8xYEBn0bnaQjSkadSXZ800l91OSN0LtoZsnw==[/DANE_EU]