Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konstelacje zdolności Typy inteligencji a ...

28-02-2012, 14:12
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029713623
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 8   
Koniec: 30-01-2012 09:54:27

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2006
Kondycja: bez śladów używania
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 436
Format: B5
Rok wydania: 2006
Oprawa: miękka, foliowana
ISBN: 978[zasłonięte][zasłonięte]30848


Konstelacje zdolności Typy inteligencji a kreatywność

Maciej Karwowski

Prezentowana publikacja podejmuje próbę odpowiedzi na pytanie: Jakie czynniki decydują o tym, że niektórzy wiodą udane i pełne sukcesów życie zawodowe, podczas gdy inni się borykają z rozmaitymi problemami? Do niedawna uważano, że czynnikiem w największej mierze decydującym o sukcesie jest sprawność intelektu wyrażona współczynnikiem inteligencji. Obecnie jednak kładzie się nacisk na udział takich czynników jak: inteligencja emocjonalna, inteligencja społeczna, zdolności twórcze czy intuicja.

W książce wskazano dwa rodzaje najistotniejszych problemów badawczych. Pierwszy, zasadniczy problem teoretyczny (poznawczy), to pytanie o strukturę ludzkich zdolności. Natomiast drugi rodzaj problemów badawczych można określić mianem praktycznych i dotyczy on potencjalnego wpływu, jaki wymienione zdolności osobno oraz łącznie wywierają na osiągnięcia szkolne młodzieży.

Książka składa się z dwunastu rozdziałów. W początkowych omawiane są podstawowe koncepcje wiążące się kolejno z inteligencją akademicką, emocjonalną, intuicyjną oraz kreatywnością.
W rozdziale piątym spróbowano dokonać syntezy, łącząc te zdolności w spójny model. W kolejnych rozdziałach Czytelnik znajdzie zarówno względnie proste analizy statystyczne (np. porównywanie średnich z wykorzystaniem testu t-Studenta), jak również bardziej zaawansowane techniki analizy danych (np. analizę czynnikową, analizę skupień, skalowanie wielowymiarowe, analizy regresji, wariancji, analizy korelacyjne). Pracę zamyka rozdział dwunasty, który jest autorskim programem rozwoju zdolności.

Treści przedstawione w tej książce adresowane są do Czytelników uprawiających psychologię, pedagogikę lub socjologię oraz do studentów tych dziedzin, a także pedagogów i wychowawców oraz wszystkich osób zainteresowanych psychologią.

Książka dostępna w wersji elektronicznej:



Spis treści:

Wprowadzenie

Rozdział 1

Inteligencja – jedna czy wiele?

Klasyczne ujęcia inteligencji

Współczesne koncepcje inteligencji

Triadowa teoria inteligencji R. J. Sternberga

Koncepcja inteligencji wielorakich H. Gardnera

Rozdział 2

O inteligencji emocjonalnej

Rozdział 3

O intuicji i inteligencji intuicyjnej

Teoria modusów psychiki C. G. Junga i jej implikacje poznawczo-osobowościowe

Poznawcze koncepcje intuicji

Intuicja jako wymiar sfery intelektualnej czy osobowościowej?

W stronę modelu myślenia intuicyjnego

Rozdział 4

Kreatywność

Teoria twórczości ideacyjnej M. A. Runco

Integracyjny model myślenia twórczego M. Mumforda

Twórcza synteza i przejście przez chaos – twórczość w ujęciu J. Kujawskiego

Ogólne czy specjalne zdolności twórcze?

Rozdział 5

W poszukiwaniu równowagi zdolności

Rozdział 6

Metodologia badań

Uwagi wstępne

Cele i pytania badawcze

Metoda

Hipotezy

Próba

Rozdział 7

Analiza wyników badań

Intuicjoniści i racjonaliści

Struktura zdolności

Rozdział 8

Charakterystyka strukturalna układów zdolności

R1U1I1 – Słabi

R1U2I1 – Słabi, dość twórczy

R1U2I2 – Przeciętni, mało inteligentni akademicko

R1U2I3 – Niestabilni: emocjonalni, mało inteligentni akademicko

R2U1I1 – Przeciętnie inteligentni/słabi

R2U2I1 – Przeciętni 1

R2U2I2 – Przeciętni 2

R2U2I3 – Emocjonalni

R2U3I2 – Zdolni twórczy

R2U3I3 – Emocjonalni twórcy

R3U1I3 – Zdolni nietwórczy

R3U2I1 – Dość twórczy analitycy

R3U2I3 – Emocjonalni analitycy

R3U3I1 – Nieemocjonalni analityczni twórcy

R3U3I2 – Przeciętnie emocjonalni analityczni twórcy

R3U3I3 – Zdolni

Rozdział 9

Konstelacje zdolności

Rozdział 10

Kto uczy się dobrze, kto słabiej? Uwarunkowania osiągnięć szkolnych

Rozdział 11

Podsumowanie wyników badań

Rozdział 12

Program rozwoju zdolności

Uwagi wstępne

Instrukcja: „Bądź twórczy”

Rola odpowiedniej motywacji

Cele i etapy

Rozpoznanie

Tworzenie atmosfery sprzyjającej rozwojowi zdolności

Nauczyciel jako lider – stymulacja rozwoju zdolności

Jak rozwijać metapoznanie?

Trening rozwoju zdolności – szeroki trening twórczości

Ogólne założenia istniejących programów

Zakończenie

Bibliografia

Spis schematów

Spis wykresów

Spis tabel