Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkac

18-05-2014, 7:22
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 39 zł     
Użytkownik kkc32
numer aukcji: 4221948155
Miejscowość gdańsk
Wyświetleń: 2   
Koniec: 18-05-2014 07:17:55

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2013
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkach europejskich na przykładzie wybranych branż

Wydawnictwo Uniwersytetu Gdańskiego

Autor: Joanna Bednarz 

 


cena: 39,00 zł

 

 

 

 

W publikacji autorka koncentruje swą uwagę na analizie zjawiska konkurencyjności międzynarodowej na poziomie branży. W książce kompleksowo ujęto z jednej strony możliwości podmiotów gospodarczych postrzeganych przez pryzmat posiadanych przez nie zasobów i kompetencji, podejmowanych działań o charakterze strategicznym oraz kreowanych instrumentów konkurowania, z drugiej zaś specyfiki określonej branży i danego rynku zagranicznego. Autorka postrzega bowiem konkurencyjność szeroko – jako zdolność wszystkich podmiotów gospodarczych danej branży do sprostania konkurencji. Głównym celem badawczym postawionym w dysertacji jest zbudowanie branżowego modelu konkurencyjności, który pełni rolę wzorca służącego tworzeniu potencjalnie najbardziej skutecznych wariantów działania dla innych podmiotów gospodarczych z branż spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej, z uwzględnieniem istniejących uwarunkowań zewnętrznych (krajowych i zagranicznych).

 

 

 


Spis treści
Wstęp ..................................................................................................................... 7
Rozdział 1. Konkurencyjność i internacjonalizacja podmiotów gospodarczych .... 16
1.1. Istota i elementy systemu konkurencyjności przedsiębiorstw.......................... 16
1.2. Ewolucja teorii konkurencyjności .................................................................. 28
1.3. Istota i formy internacjonalizacji przedsiębiorstw ........................................... 40
1.4. Motywy ekspansji zagranicznej przedsiębiorstw – ustalenia literaturowe
i badania eksploracyjne .................................................................................. 49
Rozdział 2. Uwarunkowania konkurencyjności polskich przedsiębiorstw
na wybranych rynkach europejskich ..................................................................... 62
2.1. Istota branży i podejście badawcze w mezoekonomii .................................... 62
2.2. Wpływ otoczenia na międzynarodową konkurencyjność przedsiębiorstw ....... 66
2.3. Mezoekonomiczne uwarunkowania prowadzenia działalności
gospodarczej przez polskie podmioty ............................................................. 76
2.4. Uwarunkowania prowadzenia działalności gospodarczej
przez polskie podmioty w wybranych państwach europejskich ....................... 98
Rozdział 3. Strategie konkurencji polskich przedsiębiorstw
jako źródło ich przewagi konkurencyjnej na rynkach europejskich ..................... 140
3.1. Istota przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstwa ......................................... 140
3.2. Ewolucja podejścia do źródeł przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw ...... 143
3.3. Strategie konkurencji według M.E. Portera .................................................. 163
3.4. Strategie konkurencji stosowane przez polskie przedsiębiorstwa
na rynkach europejskich .............................................................................. 167
Rozdział 4. Potencjał konkurencyjny polskich przedsiębiorstw
na rynkach zagranicznych ................................................................................... 175
4.1. Zasoby jako podstawa potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa .......... 175
4.2. Klasyfi kacja zasobów przedsiębiorstwa ......................................................... 178
4.3. Ewolucja koncepcji zasobów i kompetencji tworzących
potencjał konkurencyjny przedsiębiorstwa ................................................... 182
4.4. Struktura potencjału konkurencyjnego przedsiębiorstwa –
koncepcja łańcucha wartości ........................................................................ 191
4.5. Składniki potencjału konkurencyjnego polskich przedsiębiorstw
jako źródło ich przewagi konkurencyjnej
na wybranych rynkach europejskich ............................................................ 205
6 Spis treści
Rozdział 5. Instrumenty konkurowania polskich przedsiębiorstw na rynkach
europejskich ....................................................................................................... 219
5.1. Istota instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa ................................... 219
5.2. Rodzaje instrumentów konkurowania przedsiębiorstwa ............................... 222
5.3. Struktura wiązki instrumentów konkurowania i wzajemne zależności
pomiędzy instrumentami ............................................................................. 230
5.4. Instrumenty konkurowania stosowane przez polskie przedsiębiorstwa
na wybranych rynkach europejskich ............................................................ 240
Rozdział 6. Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw
na wybranych rynkach europejskich w przekroju branżowym ............................. 258
6.1. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży spożywczej
na wybranych rynkach zagranicznych .......................................................... 259
6.2. Model konkurencyjności polskich podmiotów gospodarczych w branży
kosmetycznej na rynkach europejskich ........................................................ 267
6.3. Model konkurencyjności polskich przedsiębiorstw w branży odzieżowej
na analizowanych rynkach zagranicznych .................................................... 274
Podsumowanie ................................................................................................... 282
Załącznik 1. Kwestionariusz ankietowy: Ekspansja zagraniczna polskich
przedsiębiorstw z branży spożywczej, kosmetycznej i odzieżowej
na rynki: niemiecki, czeski, rosyjski i ukraiński ............................................ 288
Załącznik 2. Kwestionariusz do przeprowadzenia wywiadów eksperckich.
Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw
do Niemiec, Czech, Rosji i na Ukrainę ........................................................ 296
Bibliografi a ......................................................................................................... 298
Wykaz tabel ........................................................................................................ 228
Wykaz rysunków ................................................................................................ 331

 

 

ISBN:[zasłonięte]978-8365-076-8

Rok wydania: 2013

Liczba stron: 332

Format: B5

 

 


 

 

 

 

Na każdą książkę wystawiamy paragon fiskalny lub fakturę VAT.

 

Książkę można odebrać osobiście w Gdańsku - Ujeścisko

 

Koszt dostawy każdej dodatkowej sztuki to dodatkowo 1,50 zł przy opcji wysyłki paczką i za pobraniem pocztowym.

 

 

 


 

 

 

 



Konkurencyjność polskich przedsiębiorstw na rynkac