Konflikty są dziś nieodłącznym elementem życia przedsiębiorstwa... W jaki sposób rodzą się, dlaczego narastają i jak je rozwiązywać? To wszystko są pytania o naturę konfliktu, na które ta książka przynosi odpowiedzi. Wśród poruszonych tematów są:
- cechy, znamiona, sposoby rozpoznawania konfliktów: konflikt "zimny" i "gorący";
- konflikty grupowe: od dyskusji do destrukcji;
- modele ludzkich zachowań: analiza transakcyjna Erica Berne'a;
- interweniowanie w konflikt: tworzenie sytuacji równowagi;
- role, w jakich mogą znaleźć się uczestnicy: trójkąt dramatyczny: ofiara-wybawca-prześladowca;
- strategie rozwiązywania konfliktów w różnych fazach: zasada ochrony własnej integralności;
- techniki zmiany zachowań i postaw: od asertywności responsywnej do asertywności uczuć negatywnych.
Znajdziesz tu także:
- ćwiczenia: przykłady konkretnych rozwiązań;
- kwestionariusze: konfliktu zimnego i gorącego, eskalacji i temperamentu;
- tabele: poziomów eskalacji i momentów prawdy;
- llisty kontrolne: zachowań, ról i asertywności.
Hennie Fritchie jest doradcą i konsultantem przedsiębiorstw finansowych oraz ubezpieczeniowych. Od wielu lat zasiada w zarządzie czołowych instytucji brytyjskiej służby zdrowia. Jest także autorką publikacji poświęconych asertywności.
Malcolm Leary jest konsultantem w dziedzinie organizacji i zarządzania, współpracującym z wieloma przedsiębiorstwami w Wielkiej Brytanii, a także w kilku innych krajach. Jest współzałożycielem dwóch brytyjskich firm konsultingowych.
|