ISBN: |
978[zasłonięte][zasłonięte]96902 |
Wymiar: |
14.5x20.5cm |
Nr wydania: |
1 |
Seria: |
- |
Ilość stron: |
104 |
Ocena: |
- |
Waga: |
0,13 kg |
Indeks: |
647[zasłonięte]01475KS |
Rok wydania: |
2014 |
Rodzaj okładki: |
Miękka |
Stan: |
Nowa |
Wydawca: |
Wydawnictwo Uniwersytetu Łódzkiego |
Opis książki
W ramach wspólnej inicjatywy Uniwersytetu Łódzkiego i Filharmonii Łódzkiej w sezonach artystycznych 2
[zasłonięte]011-20 odbyło się dziesięć koncertów uniwersyteckich. Książka zawiera teksty wykładów prezentowanych na wstępie każdego wieczoru muzycznego przez pracowników UŁ oraz komentarze muzyczne pianisty i ówczesnego dyrektora artystycznego Filharmonii Łódzkiej Lecha Dzierżanowskiego.
„Niezwykły koncert dziewiąty z wykonaniem Pasji według św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego poprzedził wykład prawnika prof. nadzw. dr. hab. Witolda Kuleszy o odpowiedzialności sędziego. Postępowanie Piłata jest tu punktem wyjścia do dyskursu o prawach człowieka i bezprawiu sędziów zasłaniających się obowiązującym prawem ustanowionym przez władzę tylko po to, aby chroniło reprezentowaną przez nią ideologię (...). To niezwykle ciekawy wywód - warto się z nim zapoznać, tym bardziej, iż wygłosił go wybitny specjalista, były dyrektor Głównej Komisji Badania Zbrodni przeciwko Narodowi Polskiemu oraz autor obszernego opracowania Crimen laesae iustitiae. Odpowiedzialność karna sędziów i prokuratorów za zbrodnie sądowe według prawa norymberskiego, niemieckiego, austriackiego i polskiego.
Pasja według św. Łukasza Krzysztofa Pendereckiego to utwór przełomowy w jego twórczości. Jest znany jako awangardysta; komponując Pasję, dał się poznać jako kompozytor dzieł monumentalnych. (...) Okazało się ono dziełem wybitnym, (...) mającym stałe miejsce w programach koncertów filharmonicznych w Wielkim Poście”.
Z recenzji prof dr. hab. Antoniego Różalskiego