Seria: SZKOŁY I PRZEDSZKOLA
EAN: 978
[zasłonięte][zasłonięte]53705
Elektroniczna książka w pliku PDF (ebook). Ten produkt, po zakupieniu i opłaceniu, wysłany zostanie e-mailem.
Tematyka Publikacja zawiera praktyczne wskazówki dotyczące tworzenia dokumentów strategicznych dla placówek oświatowych. Stanowi źródło wiedzy na temat
programowania pracy, diagnozowania potrzeb, zasad planowania, a także pomaga doskonale przygotować się do
ewaluacji zewnętrznej w zakresie wymagania 2.1. Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy.
Korzyści: - Dzięki fachowym wskazówkom eksperta będziesz wiedział, kogo powołać do zespołu opracowującego strategię i jak rozplanować jego pracę .
-
Bezbłędnie zdiagnozujesz potrzeby i możliwości rozwoju szkoły.
-
Zyskasz gotowy scenariusz spotkania rady pedagogicznej dotyczącego zespołowego diagnozowania potrzeb
- Doskonale
przygotujesz swoja placówkę do ewaluacji zewnętrznej w zakresie wymagania 2.1.
- Będziesz zawsze mieć pod ręką materiały pomocne przy opracowywaniu koncepcji, które będziesz mógł wydrukować i przekazać nauczycielom zaangażowanym w jej tworzenie.
-
Zagwarantujesz najwyższą jakość nowo tworzonego i najważniejszego dokumentu programującego rozwój Twojej szkoły.
Autorzy
Autorem publikacji jest Jarosław Kordziński - nauczyciel-konsultant, szkoleniowiec w Ośrodku Rozwoju Edukacji "Educator", specjalista z zakresu zarządzania oświatą, realizator licznych szkoleń dla kadry kierowniczej polskiej oświaty, organizowanych przez Ministerstwo Edukacji Narodowej, Centralny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli oraz kuratoria oświaty, autor setek artykułów z zakresu kierowania szkołą oraz wdrażania zmian w edukacji.
SPIS TREŚCI:
1. PROGRAMOWANIE PRACY SZKOŁY 1.1. Projektowanie programu rozwoju szkoły
1.2. Praca zespołowa nad opracowywaniem programu rozwoju
2. DIAGNOZOWANIE POTRZEB 2.1. Sposoby diagnozowania potrzeb
2.2. Potrzeby bezpośrednich i pośrednich klientów szkoły
2.3. Zespołowe diagnozowanie potrzeb i możliwości rozwoju szkoły - scenariusz spotkania rady pedagogicznej
2.4. Główne obszary oraz podstawowe zasady wprowadzania zmiany w szkole
2.5. Podstawowe warunki wprowadzania zmiany w szkole
3. ZASADY PLANOWANIA 3.1. Zasady planowania celowego
3.2. Wpływ czynników zewnętrznych na planowanie rozwoju szkoły
3.3. Struktura planowania optymalnego
4. PLAN EWALUACJI WYMAGANIA 2.1. "Szkoła lub placówka ma koncepcję pracy"