Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Koncentracja i integracja w handlu wewnętrzym

28-02-2012, 14:04
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 24.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029712673
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 09:40:00

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2003
Język: polski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Arik, podręczniki akademickie

e-mail: [zasłonięte]@arik.pl
tel: 510 [zasłonięte] 753


» Strona "o mnie"
» Inne moje aukcje
» Dodaj do ulubionych





Stron: 216
Format: B5
Rok wydania: 2003
Oprawa: miękka, klejona



Koncentracja i integracja w handlu wewnętrzym

Barbara Pokorska, Edward Maleszyk

Tendencje koncentracyjne i integracyjne są wyrazem przemian zachodzących w rozwiniętej gospodarce rynkowej. Poziom koncentracji i charakter integracji w coraz większym stopniu wpływają na siłę rynkową i są elementem budowy przewagi konkurencyjnej przedsiębiorstw. Stają się także podstawą efektywnych strategii rozwoju przedsiębiorstw, ich ekspansji rynkowej i dostosowań do nowych wymagań konkurencji.


Spis treści

Wprowadzenie (Barbara Pokorska, Edward Maleszyk)

Rozdział 1. Koncentracja i integracja na rynku wewnętrznym a optyce sieci handlowych koncepcja badań (Barbara Pokorska, Edward Maleszyk)
Podstawowe pojęcia. Rodzaje, formy i przejawy koncentracji i integracji
Cele i obszary badawcze projektu
Metodyka badań

Rozdział 2. Tendencje koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym w rozwiniętych gospodarkach rynkowych (Barbara Pokorska, Edward Maleszyk)
Determinanty koncentracji i integracji w krajach rozwiniętych gospodarczo
Prawidłowości i tendencje koncentracji i integracji w wybranych krajach wysoko rozwiniętych gospodarczo
Koncentracja globalna

Rozdział 3. Geneza i przesłanki rozwoju koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym w Polsce (Barbara Pokorska, Edward Maleszyk)
Prywatyzacja i jej skutki dla struktury podmiotowej i form organizacyjno-technicznych handlu
Napływ kapitału zagranicznego i kierunki jego ekspansji
Kreowanie pierwszych polskich sieci handlowych
Oddziaływanie sieci zagranicznych na zmiany w handlu i zachowania polskich konsumentów

Rozdział 4. Ocena procesu koncentracji w handlu i na rynku wewnętrznym (Edward Maleszyk)
Koncentracja w ujęciu ogólnokrajowym i wybranych rynków branżowych
Koncentracja kapitałowa i siła rynkowa przedsiębiorstw z sieciami handlowymi
Sieci handlowe zdywersyfikowane
Sieci handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe na rynku artykułów żywnościowych
Sieci handlowe i sklepy wielkopowierzchniowe na rynku artykułów nieżywnościowych
Strategie zarządzania wielkimi sieciami handlowymi
Ośrodki handlowe
Podsumowanie

Rozdział 5. Ocena procesu integracji w handlu wewnętrznym (Barbara Pokorska)
Skala i charakter procesów konsolidacyjnych na polskim rynku
Przedmiot i zakres kooperacji w sieciach zintegrowanych
Korzyści z integracji
Uciążliwości uczestnictwa w systemach zintegrowanych
Regulacje prawne funkcjonowania porozumień integracyjnych
Podsumowanie

Rozdział 6. Perspektywy rozwoju koncentracji i integracji na rynku wewnętrznym w okresie do 2010 r. (Barbara Pokorska, Edward Maleszyk)
Uwarunkowania rozwoju
Przewidywana skala koncentracji i integracji
Przewidywane kierunki rozwoju

Rozdział 7. Założenia systemu monitoringu procesu koncentracji i integracji w handlu wewnętrznym (Barbara Pokorska, Edward Maleszyk)

Wnioski (Barbara Pokorska, Edward Maleszyk)
Aneks (Edward maleszyk)

Bibliografia