Tytuł
Komunikowanie interpersonalne w pielęgniarstwie
Autorzy
Redaktor: Kwiatkowska Anna, Krajewska-Kułak Elżbieta, Panek Wenancjusz
Opis produktu
Wydawnictwo: Wydawnictwo Lekarskie PZWL
ISBN: [zasłonięte]978-83309-11-2
Warszawa 2013, wydanie 1, format 165 x 240, objętość 290 str., oprawa miękka
Rozmowa z chorym to jedno z najtrudniejszych zadań, przed jakim stają lekarze, pielęgniarki i bliscy osób chorych. Współczesna pielęgniarka nie może być prawdziwą profesjonalistką bez zdolności właściwego przekazywania swojej wiedzy i bez dobrej umiejętności odpowiedniej interpretacji wiadomości przekazywanych jej przez pacjenta. Niewiele jest jednak publikacji, które całościowo ujmują komunikację w praktyce pielęgniarskiej. Nawiązanie kontaktu z osobą chorą nie jest łatwe, dlatego sprawnego komunikowania powinno się nauczać już w podczas studiów. Znajomość komunikacji werbalnej i niewerbalnej pozwala pielęgniarce lepiej zrozumieć pacjenta i jego potrzeby, pacjent zaś ma zagwarantowane poczucie bezpieczeństwa i nie odczuwa negatywnych emocji wynikających z poczucia niezrozumienia. W książce, stworzonej przez zespół złożony z lekarzy, pielęgniarek, psychologów, logopedów i filozofów, przystępnie przedstawiono sposoby komunikowania w pielęgniarstwie.
Wprowadzenie
1. Spotkanie - komunikacja - dialog. Warunki wstępne
2. Podstawy teoretyczne procesu komunikowania się
3. Komunikowanie się w pielęgniarstwie - zasady ogólne
4. Specyficzne problemy komunikowania się z osobami w różnych stanach chorobowych
5. Komunikacja interpersonalna w promocji zdrowia
6. Etyczne i prawne aspekty komunikowania się pielęgniarki z pacjentem
7. Komunikowanie w działalności badawczej i naukowej
Kupując na kilku naszych aukcjach za wysyłkę płacisz tylko raz - jej koszt zależny jest od wagi książek, o kalkulację kosztów prosimy pytać w mailu. Kupujący otrzyma paragon lub fakturę.
NAJBARDZIEJ POSZUKIWANE KSIĄŻKI
ZAWSZE W ATRAKCYJNEJ CENIE!