Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

Komunikowanie i obywatelskość Mass media w społ

28-02-2012, 14:15
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 33.99 zł     
Użytkownik arik_ksiegarnia
numer aukcji: 2029715594
Miejscowość SANOK
Wyświetleń: 7   
Koniec: 30-01-2012 10:19:37

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Rok wydania (xxxx): 2007
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

Email: [zasłonięte]@arik.pl
kom: 0510 [zasłonięte] 753










Stron: 256
Format: 19 x 23
Rok wydania: 2007
Oprawa: broszura

Komunikowanie i obywatelskość Mass media w społeczeństwie, czyli atak na system nadawców publicznych

Peter Dahlgren Colina Sparks

Komunikowanie i obywatelskość zajmuje się kwestią która coraz częściej staje się ważnym tematem debaty akademickiej i dziennikarskiej: w jakim stopniu środki masowego przekazu we współczesnym społeczeństwie pomagają obywatelom uzyskać wiedzę o świecie ustosunkować się do niego oraz podejmować decyzje co do tego jaki sposób działania przyjąć na podstawie rzetelnej informacji? Czy media odgrywają jakąś rolę w kształtowaniu się sfery publicznej w okresie kiedy atakowi poddawany jest system nadawców publicznych a prasa tablo-idowa wkracza na rynek wnosząc nań plotki na temat znanych osobistości i sensacyjne doniesienia?

W publikacji pod redakcją Petera Dahlgrena i Colina Sparksa autorzy poszczególnych rozdziałów przedstawiają różnorodne aspekty związków pomiędzy mediami masowymi i sferą publiczną zarówno w Europie jak i w USA Wychodząc z różnych stanowisk intelektualnych wszystkie teksty poruszają tematy które mają podstawowe znaczenie dla codziennego funkcjonowania społeczeństwa demokratycznego

SPIS TREŚCI

O autorach
Podziękowania
Wstęp
Dwuznaczność koncepcji Habermasa
Dążąc do rekonstrukcji
Konfiguracje instytucjonalne: era nowych mediów
Sfera nadawania sensu
Bibliografia
Logika instytucji
Media jako sfera publiczna - ponowna analiza
Podejścia liberalne i radykalne
Perspektywa radykalnie demokratyczna i tradycyjne podejście komunistyczne
marksistowskie
Uwagi historyczne: (1) historia prasy brytyjskiej
Uwagi historyczne: (2) rozwój brytyjskich mediów elektronicznych
Trzecia droga
Przypisy
Żegnaj, Hildy Johnson! - upadek „poważnej prasy"
Przypisy
Sprzedaż poparcia w kampaniach społecznych - sfera publiczna jako rynek
telewizyjny
Sfery publiczne: dziennikarstwo a rynek
Technologia a rynek publiczny
Perswazyjne newsy: kampania
Upublicznienie kwestii AIDS
Mobilizacja rynków
Przypis
Wyjście poza zrównoważony pluralizm - media elektroniczne w Niemczech
Urok nowej technologii
Prywatne media elektroniczne a konstytucja federalna
Traktat pomiędzy landami z 1987 roku
Korporacje nadawców publicznych
Prywatny sektor nadawczy
Nowy porządek programowy?
Przypisy
Polityka a dziennikarstwo
Skrawki i migawki - pocięte newsy, gadające głowy i rozwidlenie polityki amerykańskiej
Tak mądrze, że szkoda słów
Widownia spektaklu
O prehistorii skrawków i widowisk
Rozważania na temat pustoszejącej sfery publicznej
Przypisy
Sfera publiczna i sposób wykorzystywania informacji w „koalicyjnym"
systemie rządów
Definicje i kontekst
Negocjacyjne zastosowania komunikowania politycznego
Pewne wskaźniki empiryczne
Konkluzje i perspektywy na przyszłość
Przypisy
Bibliografia
„Zabawa w krzesła"? - trzy sfery publiczne w Polsce
Wstęp
Podważanie aparatu kontroli poznawczej
Jak wiele sfer publicznych istniało w Polsce?
Upadek starego systemu politycznego
Oficjalny model nowej sfery publicznej
Nowy porządek informacyjny
Co dalej?
Przypisy
Bibliografia
Dyskurs polityczny - rozważanie o sprawach publicznych w Stanach
Zjednoczonych i w Danii
Wstęp
Metodologia
Odkrycia: cztery typy tematów
Dyskusja: wymiary polityki.
Konkluzje
Praktyka dziennikarska
Globalna redakcja informacyjna - globalizacja wiadomości telewizyjnych: podobieństwa i różnorodność
„Niebo jest pełne materiału"
Globalizacja wiadomości telewizyjnych
Podobieństwa, różnorodność, zależność
Nadawanie znaczenia: przekazy wizualne i werbalne
Cechy wspólne i różnice
Dwie ilustracje
Wnioski
Przypisy
Bibliografia
Tyrania intymności? Kobiety, kobiecość i wiadomości telewizyjne
Podbijanie męskiego terytorium
Uintymnienie holenderskich wiadomości telewizyjnych
Uintymnienie a prezenterki wiadomości
Wartości sfery prywatnej w kontekście sfery publicznej
Wyjście poza paradygmat burżuazyjnej sfery publicznej
Kiedy kobiety oglądają wiadomości
Przypisy
Bibliografia
Opowieści z telelandii - prasa popularna i telewizja w Wielkiej Brytanii
Wstęp
Gazety czy nie
Mitologiczni partnerzy
Konkluzje