Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOMUNIKATY KULTURY. PRZESŁANIE PLAKATU

07-02-2014, 22:21
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 40 zł     
Użytkownik mala_litera
numer aukcji: 3868321950
Miejscowość ŁÓDŹ
Wyświetleń: 9   
Koniec: 07-02-2014 21:59:26

Dodatkowe informacje:
Stan: Nowy
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2012
Kondycja: bez śladów używania
Język: angielski
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

 

KOMUNIKATY KULTURY. PRZESŁANIE PLAKATU. Europejski plakat na przełomie XX i XXI wieku

Praca Zbiorowa

 

 

wydawnictwo: MGS

język: polski / angielski

stron: 72

okładka: miękka

format: 300x210 

ISBN: 83[zasłonięte]89216-0

 

Dla wszystkich prezentowanych tu twórców plakat jest wyrazem ich wewnętrznej pasji. Plakat artykułuje ich światopogląd artystyczny, poprzez niego określają także swoją postawę wobec otaczającego świata. Mimo całej mozaiki reprezentowanych środków wyrazu – od rozmalowanych, metaforycznych kompozycji po powściągliwe formy wywodzące się z tradycji konstruktywizmu plakaty te przypominają nam, że to Europa była kolebką narodzin nowoczesnego plakatu i nadal jest to najsilniejszy jego ośrodek.

Ekspozycja została przygotowana na bazie materiałów wystawy „Przesłanie plakatu”, zorganizowanej z inicjatywy czołowego czeskiego plakacisty Karela Míška w Pradze w 2001 roku. Zaprosił on wówczas do Pragi 18 projektantów z 10 krajów europejskich. Plakaty z tej wystawy zostały przekazane przez dwoma laty do zbiorów Galerii Plakatu i Designu Muzeum Narodowego w Poznaniu. Były wieloletni kurator tych zbiorów Zdzisław Schubert dokonał re-designu wystawy praskiej, uzupełniając ją zarówno o nowsze prace autorów z ostatniej dekady, jak i poszerzając krąg projektantów, biorących udział w wystawie o nowe nazwiska. Tym samym liczba autorów zwiększyła się do 21, a liczba krajów do 12. Wystawa jest nie tylko przeglądem kondycji europejskiego plakatu kulturalnego na przełomie stuleci, ale także relacją więzów łączących poszczególnych autorów. Szereg z nich, w tym także Míšek, odbywało staże lub studia w pracowni prof. Henryka Tomaszewskiego na warszawskiej ASP.


Obraz europejskiej kultury, jaki się wyłania z prac prezentowanych artystów pokazuje ogromne spektrum wydarzeń kulturalnych – spektakli teatralnych, wystaw, filmów, imprez muzycznych, festiwali, kongresów i spotkań świadczących o bogactwie kultury naszego kontynentu. Otrzymały one wspaniałą oprawę wizualną w postaci plakatów – zwiastunów wydarzeń, a po ich odbyciu – artystycznych dokumentów epoki. Wystawa ukazuje bardzo różnorodne sposoby podejścia do tematyki kulturalnej, w przypadku kilku autorów, także społecznej. Od twórców preferujących swobodnie kreowaną wizję malarską, jak widzimy to u Lecha Majewskiego, Karela Míška, Baty Kneževića czy Finna Nygaarda do poddanych rygorom powściągliwego formułowania znaku pracach Dušana Junka, Sławomira Iwańskiego, czy w niektórych plakatach Uwe Loescha i Kariego Piippo. Pozostali mieszczą się pomiędzy tymi granicznymi postawami kreując bogaty świat symboli, metafor i aluzji, ubranych w nowoczesną, odpowiadającą naszym czasom, formę graficzną. Interesujące jest na przykład porównanie graficznych interpretacji twórczości Szekspira, najczęściej wystawianego autora, w plakatach Michela Bouvet'a, Dušana Junka, Baty Kneževića, Pekki Loiri czy Vladislava Rostoki.

Do wystawy zostanie wydany katalog w opracowaniu graficznym Lecha Majewskiego, który jest również autorem plakatu oraz billboardu.