Wstęp ... 7
Komunikacja polityczna
Mikołajewski K., Komunikowanie polityczne w kontekście zmian technologicznych i społecznych współczesnego świata ... 9
Łukasik-Turecka A., Audytywna reklama wyborcza jako narzędzie komunikowania politycznego ... 31
Olędzka J., Rola efektywnej komunikacji w procesie legitymizacji przywódcy państwowego ... 41
Podobas I., Reklama polityczna jako forma komunikacji politycznej ... 52
Media i społeczeństwo
Swacha P. , Obchody Święta Niepodległości w 2012 roku w świetle prasy polskiej (w perspektywie framingu) ... 71
Jaska E., Telewizja – dobro ekonomiczne i rynkowe ... 89
Truszkowska J., Media a osoby z niepełnosprawnością – prawda czy fałsz? ... 102
Komunikacja w biznesie
Charucka O., Public relations jako narzędzie komunikacji marketingowej ... 119
Podkowińska M., Aktywne słuchanie jako czynnik determinujący skuteczną komunikację wertykalną ... 137
Małkowska J., Intranet jako narzędzie komunikacji wewnętrznej w organizacji ... 150
Zakrzewska M., Znaczenie haptyki w komunikacji biznesowej ... 163
Różnorodne ujęcia komunikacji społecznej
Rogalski A., Semiotyczno-pragmatyczny kontekst komunikacji ... 177
Kampka A., Funkcje języka w sferze publicznej ... 189
Herudzińska M., „Oko za oko, ząb za ząb”? – o alternatywnych sposobach rozwiązywania konfliktów (Alternative Dispute Resolution) w sytuacji rozwodu na przykładzie mediacji rodzinnych ... 210
Informacje o autorach ... 234