Dodatkowe informacje
ISBN:978[zasłonięte][zasłonięte]64132liczba stron: 214Okładka: miękkaWydawnictwo: DifinWymiary: 155 x 230 mmRok wydania: 2010 Opis
Książka jest zbiorem artykułów podejmujących problematykę komunikacji społecznej w różnorodnych kontekstach jej funkcjonowania. Ma ona charakter interdyscyplinarny, wśród autorów znajdują się socjologowie, psychologowie oraz specjaliści do spraw zarządzania.
Teksty dotyczą takich obszarów jak: komunikacja intrapersonalna - związana z kreowaniem znaczeń w jednostkowym umyśle i świadomości, komunikacja interpersonalna i grupowa, polegająca na bezpośrednich relacjach międzyludzkich, komunikacja internetowa - będąca konsekwencją postępu technologicznego, komunikacja organizacyjna - dotycząca przed wszystkim współczesnego rynku pracy oraz komunikacja międzykulturowa - podlegająca wpływom zarówno globalizacji, jak i pluralizacji społeczno-kulturowej. Wszystkie artykuły łączy dążenie do uchwycenia związków pomiędzy przedstawianym obszarem komunikacyjnym a specyfiką współczesności i płynącymi z niej wyzwaniami. Owe wyzwania mają różne źródła, lecz najczęściej wywodzą się z niespotykanej we wcześniejszych epokach dynamiki społeczno- kulturowej. Zmiany polityczne, ekonomiczne i kulturowe pociągają za sobą konieczność transformacji funkcjonujących w tych obszarach strategii komunikacyjnych.
Spis treści:
Wprowadzenie
I. Komunikacja intrapersonalna, interpersonalna i grupowa
1. Komunikacja nauczyciela z uczniami dla zachowania dyscypliny w klasie
Jakub Kołodziejczyk
2. Komunikacja w więzieniu jako proces zmiany społecznej
Barbara Pabjan
3. Kompartmentalizacja. O byciu i komunikowaniu w "pokawałkowanym" świecie
Ewa Banaszak, Robert Florkowski
II. Komunikacja internetowa
1. Komunikacja internetowa na początku XXI wieku. Kultura indywidualizmu i narcyzm w mediach społecznych
Marta Klimowicz
2. Blogi i blogosfera w systemie komunikacji politycznej
Irena Wolska-Zogata
3. Społeczne zaplecze "e-programów" dla administracji publicznej
Paweł Trojanowski
III. Komunikacja organizacyjna
1. Internetowe fora pracowników jako zagrożenie dla wizerunku firm
Roman Rostek
2. Employer branding jako nowa forma komunikowania organizacyjnego rozwinięta w odpowiedzi na wyzwania współczesnego rynku pracy
Monika Kantowicz-Gdańska
3. Współczesne wyzwania organizacji w obszarze public relations
Anna Adamus-Matuszyńska
IV. Komunikacja międzykulturowa
1. Kompetencje międzykulturowe jako wymóg współczesnej komunikacji
Dorota Majka-Rostek
2. Komunikacja wewnątrzkulturowa a procesy społecznej pluralizacji
Dorota Majka-Rostek
Noty o autorach