WPROWADZENIE
Bozimdoirle.l przebudowie miast polskich towarzyszy szybki roswój motoryzacji. Szczególnie intensywny jest on w .ostatnim dziesięcioleciu. W śródmieściach większych miast ulice stają się. zatłoczone, a rnoh na nieb. utrudniony, podobnie jak obser-woje się to w miastach zachodnioeuropejskich o wysokim stopniu motoryzacji. Skutkiem tego jest ogólny spatf.-^- ^ --dkośoi ruchu pojazdów, opóźnienia i przerwy w komunikacji zbiorowej prowa-dsące do zakłóceń w organizacji zakładów pracy, a także spadek beapleezenstwa ruchu publiosnsgo wyrażający się wzrostem lica-by wypadków.
Chociaż obecnie te niekorzystne zjawiska występują tylko w śródmieściach i na głównych arteriach ogólnomiejskioh, można Btą jednak spodziewać, ze dalszy wzrost motoryzacji doprowadzi do tłoku pojazdów również na ulicach drugorzędnych. Ujemne
skutki rozwoju motoryzacji wystąpią także wewnątrz dzielnic.1
i
osiedli, mieszkaniowych,, jeśli w odpowiedni sposób i w odpowiednim c&asie osiedla nie Kostasą przygotowane ńo przyjęcia zwlękssonej licsby pojasdów samochodowych oiraz prsystosowane do noscrosesnej organizacji ruchu.
Na terenach osiedli mieszkaniowych ruoh komunikacyjny powstaje 7są one źródłem ruchuZ oraz ku nim zmierzają pojazdy na