Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOMUNIKACJA JEZYKOWA UCZNIOW Teorie Austin Searl

28-01-2012, 0:05
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 35 zł     
Użytkownik paralala
numer aukcji: 2019299529
Miejscowość Toruń
Wyświetleń: 7   
Koniec: 25-01-2012 11:11:56
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha


KOSZT PRZESŁANIA

 I . przedpłata na konto
  • 1 książka - priorytet 8,50 zł
  • 2 książki - priorytet 9 zł
  • 3 i więcej - priorytet GRATIS !
                     II. POBRANIE
  • 1 książka - priorytet 15,50 zł
  •                 - ekonom. 12,50 zł
  • 2 książki - priorytet 17,00 zł
  •                 -ekonom. 14,00 zł
  • 3 książkl i więcej - priorytet 19,00 zł
  •                 - ekonom. 16,00 zł
(poczta polska)

KONTA BANKOWE:

47 1020 [zasłonięte] 5[zasłonięte]0110002 [zasłonięte] 002439


57 1140 [zasłonięte] 2[zasłonięte]0040002 [zasłonięte] 609236

FORMA:
 

I. wysłanie pozycji po wpłacie na podane konto (przedpłata)
II. wysłanie pozycji z zapłatą przy odbiorze (przesyłka pobraniowa)


Nauczanie komunikacyjne w kształceniu uczniowskich wypowiedzi pisemnych
Problemy, badania eksperymentalne, implikacje dydaktyczne

Rypel Agnieszka


Rok wydania:    2007
Stron:    188
Format:    17,5 x 25,0 cm

OPRAWA TWARDA

Opis:

Problematyka pracy wpisuje się w nurt poszukiwań skutecznych sposobów kształcenia sprawności językowej uczniów. Autorka, doceniwszy dotychczasowe osiągnięcia dydaktyków języka ojczystego, pedagogów i glottodydaktyków w tej dziedzinie, zainteresowała się możliwością wykorzystania nauczania komunikacyjnego w kształceniu wypowiadania się uczniów w formie pisemnej. Autorka wykazała wpływ tego podejścia na fortunność wypowiedzi (na przykładzie wybranej formy opisu). Opublikowanie pracy przyczyni się do podniesienia świadomości dydaktycznej nauczycieli, a dydaktyków języka ojczystego może zainspirować do podejmowania dalszych badań nad skutecznością metod kształcenia językowego w szkole.

SPIS TREŚCI:

Wstęp.................................................................................     9
Część I
Istota nauczania komunikacyjnego i jego rola w kształceniu
językowym uczniów....................................................   11

Co to jest podejście komunikacyjne? ....................................................   13


1.     Podejście komunikacyjne - wyjaśnienie pojęcia............................   13

2.     Źródła inspiracji teoretycznych podejścia komunikacyjnego  ...............   18
2.1.  Teoria aktów mowyj. L. Austina i J. R. Searle'a......................   20
2.2.  Teoria gatunków mowy..............................   22
2.3.  Analiza dyskursu .........................................................   24
2.4.  Socjolingwistyka.....................................................................   26
3.     Glottodydaktyczna geneza podejścia komunikacyjnego....................   29
4.     Podejście komunikacyjne w nauczaniu języka polskiego  .................   32

Osobowy wymiar kształcenia komunikacyjnego.......................................   38

1.    Współczesne koncepcje filozoficzne i pedagogiczne a komunikacyjne
podejście do kształcenia językowego...................................................   38

2.    Antropocentryzm dydaktyczny...............................................   43
3.     Nauczanie autonomiczne.....................................................   46
Wyznaczniki podejścia komunikacyjnego.............................   49
1.     Funkcjonalność ....................................................................   49
2.     Sytuacyjność......................................................   55
3.     Rola wzorców komunikacyjnych ............................................   59
4.     Wychowanie językowe...................................................   62

Podejście komunikacyjne w kształceniu wypowiedzi pisemnych
..................   66

1.     Odmiana mówiona a odmiana pisana języka...............................   66
2.     Uczniowska wypowiedź pisemna w dyskursie edukacyjnym..........   67
3.     Wpływ szkolnej sytuacji komunikacyjnej na uczniowskie
wypowiedzi pisemne...................................................................   68
4.     Podejście komunikacyjne w kształceniu umiejętności wypowiadania się
na piśmie...............................................................................   73

Część II

Badania nad efektywnością podejścia komunikacyjnego
w kształceniu wypowiedzi pisemnej...............................   79

Metodologiczne założenia badań własnych ................................   81

1.     Przedmiot i cele badań............................................................   81
1.1.  Tekst szkolny jako przedmiot badań ...........................................   81
1.2.  Cele badań ......................................................................   88
2.     Zmienne i ich składniki......................................................   89
2.1.  Wskaźnik odczytania intencji wypowiedzi ..........................   90
2.2.  Wskaźnik przestrzegania wzorca gatunkowego.........................   92
2.3.  Wskaźnik spójności tekstu .............................................   94
3.     Schemat obliczania wskaźnika fortunności tekstu uczniowskiego
i jego składników..........................................................   96
4.     Metody, techniki i narzędzia badawcze.................................101
5.     Opis jako szkolna forma wypowiedzi - u
zasadnienie wyboru przedmiotu eksperymentu..........................  103


Wpływ nauczania komunikacyjnego na fortunność wypowiedzi uczniowskich  w świetle badań eksperymentalnych.........109

1.     Organizacja i przebieg eksperymentu oraz charakterystyka terenu badań..109
1.1.  Charakterystyka terenu badań i organizacja eksperymentu .............109
1.2.  Różnice i podobieństwa w sposobach pracy nad opisami
w klasie kontrolnej i w klasie eksperymentalnej.........................
................... 113

2.    Wpływ nauczania komunikacyjnego na umiejętność konstruowania
przez uczniów fortunnych tekstów szkolnych - wyniki eksperymentu............ 118
2.1.  Wpływ nauczania komunikacyjnego na umiejętność odczytania
intencji wypowiedzi ........................................................
..........124

2.2. Wpływ nauczania komunikacyjnego na
przestrzeganie wzorca                      i gatunkowego................134

2.3. Wpływ nauczania komunikacyjnego na spójność
tekstu uczniowskiego...................................... 146
Świadomość metakomunikacyjna uczniów a fortunność                                   '
tekstów szkolnych.............................................................. 159

Zakończenie .............................................................................166

Bibliografia...........................................................................169
Aneks.....................................................................................181
Resume...................................................................185