WYSYŁKA DZISIAJ !!!
CODZIENNIE W DNI ROBOCZE
WYSTARCZY DO GODZ. 13.00 wysłać do nas:
1) deklarację odbioru przesyłki "za pobraniem" lub 2) skan przelewu albo 3) wpłacić za pośrednictwem "Płacę z Allegro"
KOMUNIKACJA INTERPERSONALNA W PRACY SOCJALNEJ
Krzysztof Łęcki, Andrzej Szóstak POLECAMY RÓWNIEŻ INNE KSIĄŻKI Z SERII: BIBLIOTEKA PRACOWNIKA SOCJALNEGO
Stan książki: NOWA
Wydawnictwo Naukowe Śląsk
Stron: 164 Okładka: miękka Z okładki:
Biblioteka Pracownika Socjalnego
Żadnego z praktyków pracy socjalnej nie trzeba przekonywać, jak istotne miejsce w kształceniu zawodowym zajmuje komunikacja interpersonalna. To właśnie od jej prawidłowego przebiegu zależy powodzenie kontaktu z klientem, a nawet efekt stosowanej pomocy. Autorzy zadbali o przejrzystość wywodu i jego dostosowanie do specyficznych potrzeb odbiorców, doskonałe połączenie teorii i praktyki – usystematyzowane wiadomości teoretyczne są poparte licznymi przykładami. Znajdziemy tu zatem podstawowe informacje o komunikacji; języku; komunikacji pozawerbalnej; a także o barierach i sposobach ich pokonywania. Sporo uwagi poświęcono nietypowym sytuacjom komunikacyjnym (zasady dobrego prowadzenia rozmów telefonicznych), uważnemu słuchaniu i praktycznej analizie stylów komunikacyjnych (m.in. NLP). Szczególne znaczenie ma rozdział poświęcony działaniu w sytuacjach konfliktowych zawierający praktyczne rady i ćwiczenia dotyczące sposobów analizy konfliktu i zachowania się. Spis treści: Wprowadzenie. Rozdział I Komunikacja interpersonalna (prolegomena). Elementy procesu komunikacji . Rozdział II Szkła percepcji czyli rola percepcji w procesach komunikacji interpersonalnej Jak budujemy wyobrażenie o świecie?. Kategoryzacja obiektów i zjawisk . Relatywizm językowy i percepcja zjawisk. Właściwości „zdrowego rozsądku". Percepcja interpersonalna Komunikacyjna koncepcja stosunków międzyludzkich Mechanizmy spostrzegania interpersonalnego Samospełniające się proroctwo, czyli jak percepcja tworzy rzeczywistość . Rozdział III czyk giętki Język i transakcje Język i kody. Rozdział IV to ma uszy, niechaj słuchaczyli o uważnym słuchaniu . Rozdział V Komunikacja pozawerbalna Sygnały wzrokowe Reakcje źreniczne . Przestrzeń personalna i zachowania „terytorialne" Aranżowanie miejsca rozmowy z klientem Wspomagające sygnały werbalne Gesty otwartości i współpracy . Rozdział VI Niektóre bariery komunikacyjne Rozdział VII Sposoby pokonywania barier w komunikacji interpersonalnej . Rozdział VIII Ignorowanie przekazów niezgodnych z naszymi przekonaniami Podstawowe założenia teorii dysonansu poznawczego. Typowe sytuacje występowania dysonansu poznawczego Podejmowanie decyzji Informacje i emocje Rozdział IX „Syndrom myślenia grupowego" — zaburzenia obiegu informacji w grupach . Rozdział X Działanie w sytuacjach konfliktowych Schemat dynamiki rozwoju sytuacji konfliktowych (wg Jamesa S. Colemana) . Pierwotny pojedynczy przedmiot sporu Naruszenie równowagi stosunków Ujawnienie innych spornych zagadnień (faktycznie lub rzekomo poprzednio tłumionych) . Wysuwanie nowych racji przez drugą stronę Konflikt zaczyna „żyć własnym życiem". Spór zaczyna się toczyć wokół cech charakteru jego uczestników . Typowe formy rozwiązywania konfliktów Jak zachowywać się, by krytyczne uwagi, zarzuty i roszczenia nie przekształciły hirudina się w konflikt? Sytuacje konfliktowe a style komunikacji interpersonalnej. Zachowania asertywne . Znaczenie zachowań asertywnych Wspólne rozwiązywanie problemów Rozdział XI Nietypowe sytuacje komunikacyjne — prowadzenie rozmów telefonicznych Rozdział XII Praktyczna analiza stylów komunikacyjnych . Teoria dla praktyków . Model stylu komunikacji wg teorii NLP Synchronizacja. Synchronizacja werbalna. Synchronizacja niewerbalna Zamiast zakończenia Bibliografia .
Seria powstała pod patronatem Ministerstwa Pracy i Polityki Socjalnej. W zamierzeniu jej twórców jest podstawą kształcenia osób związanych z pracą socjalną (pracowników socjalnych, pedagogów, psychologów, socjologów i in.). Dokonywane zmiany w polityce społecznej i strukturze organizacji pomocy społecznej wymagają dostarczenia wszystkim zainteresowanym odpowiedniej pomocy - zarówno praktycznej, jak i teoretycznej.
CHCESZ PRZED ZAKUPEM ZAPOZNAĆ SIĘ Z OFEROWANĄ KSIĄŻKĄ NAPISZ DO NAS MAILA, A OTRZYMASZ DARMOWY FRAGMENT!!!
Zobacz nasze pozostałe oferty: | |