Opis książki: Przewodnik prowadzi czytelnika krok po kroku po niełatwej drodze doskonalenia umiejętności porozumiewania się w sferze zawodowej, ale może też posłużyć jako poradnik komunikacji w ogóle, w życiu codziennym. Jest ponadto przydatnym narzędziem dla potrzeb szkoleń specjalistycznych i seminariów. Autorka przewodnika, doświadczona specjalistka w dziedzinie komunikacji, dostarcza również wskazówek przydatnych dla podtrzymywania kontaktów biznesowych.Czytelnik dowie się między innymi:jak należy się zachować podczas rozmowy kwalifikacyjnej,na czym polegają skuteczne negocjacje,jak taktownie i efektywnie przeprowadzać okresowe oceny pracowników,co to jest konstruktywne słuchanie i jak się go nauczyć,jak umiejętnie przekazywać informacje zwrotne,jakie pytania zadawać klientom przez telefon, żeby rozmowa z biznesowego punktu widzenia była skuteczna,jak zapanować nad nieśmiałością, która utrudnia karierę,w jaki sposób szukać najlepszych pracowników do swego działu,jak zawierać intratne kontrakty w sytuacji, kiedy kontrahent jest bardzo wymagający,jak nawiązywać i podtrzymywać kontakty na rynku.
Wprowadzenie CZĘŚĆ I Podstawy komunikacji ROZDZIAŁ I Słuchanie 1. Staraj się słuchać 2. Ćwiczenie umiejętności aktywnego słuchania 3. Unikanie przeszkód w słuchaniu ROZDZIAŁ II Informacje zwrotne 1. Zrozumienie efektywnych informacji zwrotnych 2. Tworzenie informacji zwrotnych 3. Konstruktywne odbieranie informacji zwrotnych ROZDZIAŁ III Zadawanie pytań i udzielanie odpowiedzi 1. Zadawanie skutecznych pytań 2. Odpowiadanie na pytania ROZDZIAŁ IV Style komunikacyjne 1. Rozumienie stylów komunikacyjnych 2. Stosowanie stylów komunikacyjnych CZĘŚĆ II Zastosowania praktyczne ROZDZIAŁ V Rozmowa kwalifikacyjna 1. Prowadzenie rozmowy kwalifikacyjnej z kandydatem do pracy 2. Rozmowa kwalifikacyjna z pozycji kandydata ROZDZIAŁ VI Negocjacje 1. Strategia negocjacyjna 2. Słuchanie i zadawanie pytań ROZDZIAŁ VII Ocena pracownika 1. Rozwój umiejętności szkoleniowych 2. Planowanie sesji Bibliografia Indeks
|