Ta strona wykorzystuje pliki cookies. Korzystając ze strony, zgadzasz się na ich użycie. OK Polityka Prywatności Zaakceptuj i zamknij X

KOMUNIKACJA i TEKST w PERSPEKTYWIE ROZWOJOWEJ

12-09-2014, 22:44
Aukcja w czasie sprawdzania była zakończona.
Cena kup teraz: 20 zł     
Użytkownik net-mart
numer aukcji: 4572192420
Miejscowość Opole
Wyświetleń: 2   
Koniec: 12-09-2014 21:42:39

Dodatkowe informacje:
Stan: Używany
Okładka: miękka
Rok wydania (xxxx): 2005
info Niektóre dane mogą być zasłonięte. Żeby je odsłonić przepisz token po prawej stronie. captcha

"KOMUNIKACJA i TEKST w PERSPEKTYWIE ROZWOJOWEJ i DYDAKTYCZNEJ" , J.PORAYSKI-POMSTA ; ELIPSA 2005; seria : "STUDIA PRAGMALINGWISTYCZNE" 4 ; stan :  bdb; przesyłka polecona : 9,30 zł.



SPIS TREŚCI :

Od redaktora......................................      9


I.  Zagadnienia metodologiczne   ..........................    11

 Józef Porayski-Pomsta
-  Opis rozwoju mowy dziecka z perspektywy komunikacyjnej    . .    13

Aldona Skudrzyk, Jacek Warcholą
-  Czy dwie kompetencje? Tekst mówiony i pisany w szkole ....    22

Piotr Tomaszewski
-  Polski język migowy w wychowaniu dwujęzykowym dzieci głuchych.................................    33


II.  Problemy tekstu..................................    59

Joanna Jagodzińska
-  Funkcja cytowania w dyskusji internetowej..............    61

Krzysztof Kaszewski
-  Jak dzieci próbują stwarzać w opowiadaniu nastrój grozy ....    78

Renata Makarewicz
- Tworzenie tekstu przez ucznia dyslektycznego............    88

Jerzy Podracki, Katarzyna Koziowska
-  Sposoby rozpoczynania i kończenia wypowiedzi przez maturzystów (na przykładzie ustnego egzaminu dojrzałości)    . . 100


III.  Problemy rozumienia. Konceptualizacja i profilowanie pojęć ... 111

Iwona Artowicz
-  Prototyp, stereotyp oraz profile pojęcia 'dom' w wypowiedziach młodzieży na podstawie ankiet przeprowadzonych wśród uczniów klas I i II gimnazjum   .... 113

Barbara Boniecka
- Kto, do kogo, o czym, jak... Rozumienie przez dzieci przedszkolne pojęcia osoby i jej rangi społecznej..........129

Małgorzata Karwatowska, Jolanta Szpyra-Kozłowska
- „Baba z wozu, koniom lżej" - recepcja seksistowskich związków frazeologicznych przez licealistów..149

Justyna Nicpoń
-  Rozpoznawanie i rozumienie przez dzieci i młodzież   intencji nagany w wypowiedziach w sytuacjach dydaktycznych przedszkola i szkoły   .............................164

Monika Pepłińska, Małgorzata Swięcicka
-  Sposoby konceptualizacji pojęcia „miłość" w języku dzieci i młodzieży   ...................................182

Grzegorz Ptaszek
-  Rozumienie wzorca gatunkowego baśni - na przykładzie wypowiedzi pisemnych uczniów klasy czwartej szkoły podstawowej    ..................................197


IV. Zagadnienia tworzenia i rozumienia tekstu w szkole.
Metody nauczania................................211

Daniel Bartosiewicz
-  Scalanie wiedzy w dyskursie - modele rozumienia tekstu i ich dydaktyczna przydatność    ......................213

Anna Granat
-  Uczniowska świadomość przełączania kodów   ............226

Wilga Herman
-  Problematyka i język najnowszych polskich powieści dla młodzieży..................................240

Henryka Kaczorowska
-  Konstrukcja zadań do tekstów w podręcznikach dla szkoły podstawowej a kształcenie umiejętności czytania ze zrozumieniem (próba diagnozy)    ...................248

Andrzej Kominek
- Jak skutecznie przekazywać prawdę o miłosierdziu Bożym? Orędzie św. Faustyny Kowalskiej w praktyce
katechetycznej   .................................261

Małgorzata Latoch-Zielinska
-  Czytanie i odbiór tekstów kultury (na przykładzie programu nauczania języka polskiego w klasach I-III gimnazjum To lubię !).....................................274

Alina Maciejewska
Rozumienie zagadek przez osoby z uszkodzonym słuchem.....290

Świetlana Martynowa
-  Kształcenie rozumienia tekstu w szkole rosyjskiej........ . 306

Jolanta Nocoń
-  Kompetencje tekstowe uczniów a rozumienie czytanego tekstu.......................................313

Zofia Pomirska
- Porównanie sprawności czytania uczniów klas szóstych szkół podstawowych z dysleksją i bez specjalnych zaburzeń w czytaniu....................................324

Aldona Rogowska
-  Studium przypadku z przebiegu terapii bliźniąt z opóźnionym rozwojem mowy................................334

Anna Tabisz
- Uczenie tworzenia tekstu w gimnazjum - fakt czy mit?    .....339