Opis książki: Umiejętności w dziedzinie komunikacji mają ogromne znaczenie zarówno w życiu zawodowym, jak i osobistym. Są niezbędne menedżerom i liderom, którzy powinni efektywnie przekazywać komunikaty swoim pracownikom i uzyskiwać od nich potrzebne informacje. Rozwijanie i doskonalenie umiejętności w zakresie komunikacji, także niewerbalnej, stanowi warunek skutecznego porozumiewania się z podwładnymi.Poradnik Komunikacja i prezentacje według Johna Adaira, autorytetu w dziedzinie zarządzania i przywództwa, zawiera skondensowane informacje o sztuce komunikacji.
O autorze i redaktorze Wstęp 1. Definicja komunikacji 2. Warunki dobrej komunikacji 3. Umiejętność słuchania 4. Umiejętność czytania 5. Umiejętność pisania 6. Dyskusje i spory jako element komunikacji Jak nie prowadzić dyskusji 7. Wystąpienia ustne i prezentacje Wystąpienia ustne Prezentacje 8. Rozmowy indywidualne Sztuka zadawania pytań 9. Prowadzenie zebrań 10. Komunikacja w firmie 11. Odprawy Jak przemawiać podczas odprawy Odprawy indywidualne Porady dotyczące odprawy 12. Coaching a komunikacja Czym jest coaching Wybór właściwego typu coachingu Coaching specjalistyczny Rozwijanie zdolności komunikacyjnych - plan samodzielnego rozwoju 13. Podsumowanie Informacje do zapamiętania Sprawdź swoje umiejętności Dodatki A. Cytaty na temat umiejętności komunikacyjnych B. Przykłady dobrej i złej komunikacji C. Sekrety zawodowe
|