Świat wokół mnie. Czytanie ze zrozumieniem dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
Autor: Zdzisława Orłowska-Popek
Zestaw służy doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Teksty opisujące świat wokół dziecka i powiązane z nimi ćwiczenia zostały skomponowane tak, aby usprawniać rozwój myślenia i mowy, wspomagać proces rozumienia, rozwijać system semantyczny i syntaktyczny.
To doskonała pomoc dla logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół powszechnych i specjalnych, rodziców i opiekunów. Z pomocy mogą korzystać wszyscy, którzy pragną, by ich dzieci czytały ze zrozumieniem i budowały zdania gramatycznie poprawne i dzięki tym umiejętnościom mogły skutecznie komunikować się w domu, w przedszkolu i szkole.
Teksty przeznaczone są do ćwiczeń czytania ze zrozumieniem dla wszystkich dzieci, a w szczególności tych z zaburzeniami komunikacji językowej: niesłyszących, z implantem ślimakowym, dzieci z autyzmem, z zespołem Aspergera, z dysleksją, alalią, afazją, z obniżeniem sprawności intelektualnej, opóźnionym rozwojem mowy.
Zestawy ćwiczeń powstały też z myślą o dzieciach dwujęzycznych oraz przedszkolakach i uczniach zerówek, którzy doskonalą czytanie ze zrozumieniem.
ISBN:[zasłonięte]978-83739-09-7
Format: Karty pracy do kopiowania, A4
Ilość stron: 56
WYDAWNICTWO: WiR
W domu i na podwórku. Czytanie ze zrozumieniem dla dzieci z zaburzeniami komunikacji językowej
Autor: Zdzisława Orłowska-Popek
Zestaw służy doskonaleniu umiejętności czytania ze zrozumieniem. Teksty o tematyce bliskiej dziecku i powiązane z nimi ćwiczenia zostały skomponowane tak, aby usprawniać rozumienie, wprowadzać i utrwalać rzeczowniki z poszczególnych pól semantycznych, czasowniki nazywające czynności wykonywane przez dziecko i jego najbliższych a także przymiotniki nazywające cechy osób, przedmiotów i zwierząt.
To doskonała pomoc dla logopedów, nauczycieli przedszkoli, szkół powszechnych i specjalnych, rodziców i opiekunów. Z pomocy mogą korzystać wszyscy, którzy pragną, by ich dzieci czytały ze zrozumieniem i budowały zdania gramatycznie poprawne i dzięki tym umiejętnościom mogły skutecznie komunikować się w domu, w przedszkolu i szkole.
Teksty przeznaczone są do ćwiczeń czytania ze zrozumieniem dla wszystkich dzieci, a w szczególności tych z zaburzeniami komunikacji językowej: niesłyszących, z implantem ślimakowym, dzieci z autyzmem, z zespołem Aspergera, z dysleksją, alalią, afazją, z obniżeniem sprawności intelektualnej, opóźnionym rozwojem mowy. Zestawy ćwiczeń powstały też z myślą o dzieciach dwujęzycznych oraz przedszkolakach i uczniach zerówek, którzy doskonalą czytanie ze zrozumieniem.
ISBN:[zasłonięte]978-83739-10-3
Format: Karty pracy do kopiowania, A4
Ilość stron: 51
WYDAWNICTWO: WiR
Językowa interpretacja świata w wypowiedziach osób z zespołem Aspergera
Autor: Marta Korendo
Książka została napisana przede wszystkim z myślą o osobach z zespołem Aspergera, aby pomóc terapeutom, rodzicom i nauczycielom rozpoznawać, leczyć i rozumieć opisane zaburzenia rozwoju. Powstała w oparciu o wieloletnie doświadczenie praktyczne autorki w prowadzeniu diagnozy i terapii dzieci z ZA. Zawiera informacje dotyczące neurobiologicznych przyczyn syndromu Aspergera, jakościowe kryteria diagnozy oraz wskazówki pozwalające programować oddziaływania terapeutyczne.
Szczególne miejsce w publikacji zajmuje opis językowych zachowań osób z ZA, uznawanych przez autorkę za wysoce diagnostyczne. Pracę cechuje "szeroki zakres prezentowanych zagadnień; oryginalny, nieschematyczny, bogaty język [...], aktualność omawianej tematyki" (z recenzji prof. zw. dr hab. Anny Kowalskiej).
ISBN: 978-83-[zasłonięte]685-3-8
Wydawnictwo: Wydawnictwo Metody Krakowskiej
Ilość stron: 280
Wydanie: I
Okładka: miękka