OPIS KSIĄŻKI:
Książka Pani Renaty Raszki (Kozieł) przygotowana została w okresie pilnego zapotrzebowania na wiedzę o projektowaniu i wdrażaniu działań związanych z komputeryzacją i informatyzacją procesów kształcenia na szczeblu edukacji wczesnoszkolnej, szczeblu szczególnym ze względu na chłonność umysłów dzieci w tym przedziale wieku i kształtowanie podstaw kultury medialnej. Swą zawartością wtapia się w szeroki i zasobny już nurt publikacji z tego zakresu.
Prof. zw. dr hab. Wojciech Kojs
Książka Renaty Raszki (Kozieł) mieści się w nurcie pedagogicznych badań empirycznych nad zastosowaniem technologii informacyjnej w nauczaniu początkowym. W publikacji Autorka ukazała konstuktywistyczno-kognitywistyczną koncepcję nauczania i uczenia się wspomaganego komputerem. Podjęcie tematu badawczego obejmującego wykorzystanie technologii informacyjnej w arytmetyce nie jest czymś nowym, dlatego napisanie pracy na ten temat wymagało od Autorki pewnej odwagi i umiejętności nowego spojrzenia na ten problem. Nowość publikacji przede wszystkim polega na innym aniżeli dotychczas podejściu teoretycznym, stanowiącym najnowszy nurt pedagogiki medialnej. Autorka dokonała trafnego wyboru problemów z zakresu technologii kształcenia, które stanowią istotę rozważań nad wykorzystaniem komputerów w nauczaniu wczesnoszkolnym. Było to trudne zadanie ze względu na wielość wątków ważnych dla podejmowanych zagadnień. Najbardziej interesująca część książki stanowi prezentacja przeprowadzonych badań. We współczesnych publikacjach rzadko spotykamy prezentację wyników badań, które ukazują mocne i słabe strony funkcjonujących w edukacji teorii. Praca jest interesująca poznawczo.
Prof. zw. dr hab. Bronisław Siemieniecki
SPIS TREŚCI:
Wstęp
Rozdział I
Konstruktywistyczne i kognitywistyczne koncepcje w nauczaniu i uczeniu się wspomaganym komputerem
- Konstruktywistyczne podstawy uczenia się i nauczania
- Konstruktywistyczne i kognitywne teorie nauczania i uczenia się
- Rola nauczyciela w konstruktywistycznym ujęciu procesu kształcenia wspomaganego komputerem
Rozdział II
Kształcenie matematyczne uczniów edukacji propedeutycznej zintegrowanej
- Koncepcje kształcenia matematycznego
- Zintegrowana edukacja matematyczna
- Konstruktywizm w nauczaniu matematyki
Rozdział III
Wybrane aspekty stosowania komputera w edukacji wczesnoszkolnej
- Komputer w edukacji wczesnoszkolnej
- Kryteria oceny edukacyjnych programów przeznaczonych dla uczniów edukacji wczesnoszkolnej
- Współczesne media edukacyjne w zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
- Koncepcja kształcenia multimedialnego a postulat wielostronnego kształcenia
- Metodyka pracy z programem multimedialnym
- Tworzenie obudowy podręczników zintegrowanej edukacji wczesnoszkolnej
- Wpływ edukacyjnych programów komputerowych na sfery rozwojowe dziecka w młodszym wieku szkolnym
Rozdział IV
Koncepcja metodologiczna badań własnych
- Cele badań
- Problemy badawcze i hipotezy
- Zmienne i ich wskaźniki
- Metody, techniki i narzędzia badań
- Organizacja i przebieg badań sondażowych
- Koncepcja i realizacja eksperymentu pedagogicznego
- Edukacyjne programy komputerowe wykorzystane w trakcie realizacji eksperymentu pedagogicznego
- Charakterystyka terenu badań oraz próby badawczej
Rozdział V
Diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych w świetle badań początkowych, końcowych oraz dystansowych
- Diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych w świetle badań początkowych
- Diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych w świetle badań końcowych
- Diagnoza poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych w świecie badań dystansowych
Rozdział VI
Analiza ilościowo-jakościowa badanego poziomu wiedzy i umiejętności arytmetycznych
- Analiza znajomości liczb w zakresie od 0 do 100
- Analiza poziomu umiejętności arytmetycznych w zakresie od 0 do 100
- Podsumowanie analizy stopnia opanowania poszczególnych umiejętności arytmetycznych
- Wspomaganie aktywności uczniów wczesnoszkolnych komputerem
Wnioski końcowe i uogólnienia
Bibliografia
Aneksy
Summary
ZOBACZ NASZE POZOSTAŁE AUKCJE:
© PanelReklamowy
!!! NIE WYSYŁAMY ZA POBRANIEM !!!
|